Развитието и безопасността на всички видове транспорт в страната са във фокуса на новата програма „Транспортна свързаност“, за периода 2021-2027 година. Приоритетите разясни инж. Галина Василева, ръководител на управляващия орган на ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура".
Програмата „Транспортна свързаност“ попада в обхвата на една от политическите цели на ЕС - по-добре свързана Европа чрез подобряване на мобилността и регионалната свързаност. Общият бюджет на програма е около 2 млрд. евро, като тя се съфинансира от една страна чрез европейския фонд за регионално развитие, а от друга – от кохезионния фонд.
Железопътният транспорт продължава да бъде основен приоритет и в новия програмен период. С планираните инвестиции там се цели цялостно завършване на железопътния коридор от турската до сръбската граница, както и свързване на жп мрежата на България с Република Северна Македония.
Предвидени са и средства за пътищата в България, каза още инж. Галина Василева. В новия програмен период отново ще бъдат обхванати и вътрешноводните и речни пристанища с цел стимулиране на мултимодални операции.
По отношение безопасността на движението по пътищата, мерките са съобразени с Националната стратегия за безопасност на движение по пътищата за периода до 2030 г.
Чуйте още подробности от репортажа на Катерина Петрова.
Държавното предприятие „Пристанищна инфраструктура“ работи по проект, наречен „Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на пристанищни приемни съоръжения в българските пристанища за обществен транспорт с национално значение“. Той се реализира с европейски средства чрез Оперативната програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г...
Два от най-мащабните проекти, които се реализират в момента по Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“, ще имат финансиране и през следващия програмен период. Това каза инж. Галина Василева, ръководител на управляващия орган на програмата. Те са свързани с изграждането на АМ „Струма“, Лот 3.2 и строителството на скоростната жп..
Държавното предприятие „Пристанищна инфраструктура“ приключи още един от значимите си проекти. Той е свързан с проектирането, доставката на оборудване и изграждането на системи за сигурност, интеграцията и визуализацията на територията на пристанищните терминали за обществен транспорт с национално значение като „Варна-Изток“, „Варна-Запад“ и „Бургас-Изток..
Десетки камери и други съоръжения вече са поставени по българските морски пристанища. Те са резултат от реализирания проект на Държавното предприятие „Пристанищна инфраструктура“ по Оперативната програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г. Общата стойност на дейностите е над 7 231 917 лв., като Европейският фонд за развитие е..
„VTMIS“ е един от най-успешните проекти, по които работят от Държавното предприятие „Пристанищна инфраструктура” по Оперативната програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“. С него се постига подобряване в управлението, безопасността и сигурността на корабоплаването и екологичния контрол в морските пространства на Република България..
Общият българо-румънски участък на река Дунав се характеризира с много на брой критични участъци, в които при определени водни стоежи липсват необходими дълбочини. Това създава затруднения за корабния трафик, често с негативни финансови последствия за товародателите, спедиторите, корабособствениците и други. Извършването на драгажна дейност за..
Три плавателни съда, които се строят в момента, ще улеснят в значителна степен поддържането и рехабилитацията на корабоплавателния път в общия българо–румънски участък на река Дунав. Очаква се те да заработят като система през следващата година. Така ще бъде гарантирана и безопасността на плаването по реката. Оборудването се доставя по проект,..