Ваучери за храна или за дрехи, карти за фитнес или тиймбилдинги сред природата … В България повечето социални придобивки за служителите са материални. Въпросните „екстри“ са добре дошли за работещите в условия на инфлация, ръст на цените и изтънелия им бюджет. Но къде остава културата в тази трудна обстановка? Услугите и билетите стават все по-скъпи, а делът на хората, които желаят или могат да си позволят да посещават културни и образователни обекти намалява.
Картата за култура "Знание+“ запълва тази празна ниша. Разработена от сдружение „Българска история“, това е първата социална придобивка у нас, изцяло насочена към образованието, културата и изкуствата. Идеята е картите да бъдат закупени от българските работодатели за техните служители. „Бизнесът трябва да подкрепя хората, които работят за него“ - казва един от инициаторите Марио Мишев в интервю на Светлана Вълкова от БНР-Варна, и добавя:
„Това е карта, която дава отстъпка до различни образователни и културни институции. Това са най-разнообразни обекти, които биха били интересни за хората, изкушени от творчеството, от изкуството - театри, музеи, галерии, но не само! Става дума за всички онези места, които дават възможност на хората да усъвършенстват знанията и уменията си – в това число чуждоезикови курсове, академии за личностно развитие и всичко, което можем да асоциираме с образованието и културата.“
В момента се разработва мобилното приложение на картата. И противно на очакванията, се оказва, че българският работодател е отворен към подобни проекти:
„В нашето партньорско портфолио имаме над 60 организации в сферата на културата и образованието, някои от тях са водещи в своята област, като например Театър „Българска армия“, Политехническият музей, Къщата-музей на Иван Вазов. Всичко това сякаш изглежда атрактивно за работодателите, защото в днешно време за всеки от тях е важно неговите служители и колеги да се самоусъвършенстват ежедневно, да придобиват нови знания и умения и да бъдат конкурентни в работата си. От друга страна за работодателя е важно да предлага атрактивни условия, които ще задържат хората при него и ще му донесат някаква полза“ – твърди Марио Мишев.
Картата не предоставя безплатен достъп до културните институции, а по-скоро отстъпки, вариращи от 10 до 50%. „Очаквахме, че основният интерес ще идва от IT компаниите, от компании в сферата на аутсорсинга, но забелязваме, че и сред малки работодатели, семейни фирми между 5 и 10 души има голям интерес, посочва Марио Мишев и добавя:
„Нека не забравяме, че според Евростат българинът е на последно място в ЕС по отделяне на средства от личния си бюджет за култура. Ако можем да променим това, поне мъничко, ще бъдем доволни. Картата дава тази възможност, защото прави културата и знанието по-достъпни. И когато човек има възможност преференциално да потребява продукт или да посещава конкретно място, той го прави. Това е модел, който се е доказал във времето.“
Картата за култура не е оригинална идея на сдружение „Българска история“. „Има я в почти цяла Европа и беше въпрос на време да се появи и у нас“ – казва в заключение Марио Мишев.
Вижте още:
Съставил: Венета Николова /по интервю на Светлана Вълкова от БНР – Варна/
Снимки: Радио България, Знание +
След успеха на фестивала "Ние сме децата на реката" през септември, гражданска фондация отново си партнира с пловдивския район "Централен". Този път поводът е специална изложба, която показва детски рисунки, вдъхновени от природата. Пловдивчани и..
В Централното фоайе на Ректората на Софийския университет „Св. Климент Охридски“ беше открита фотоизложбата „По следите на Михайло Парашчук“, посветена на творчеството на украинския скулптор и неговия принос към българската архитектура...
За двадесет и трета година екипът на „Банско филм фест“ ще пренесе публиката до едни от най-екстремните точки на света посредством 75 филма от 39 държави. "Всички те са премиерни, за част от тях прожекциите в Банско ще са световни премиери", каза за..
След успеха на фестивала "Ние сме децата на реката" през септември, гражданска фондация отново си партнира с пловдивския район "Централен". Този път..