Социалната изолация, в която живеем от година и половина заради пандемията от Covid-19, провокира много хора да преосмислят приоритетите си в професионален план, а някои от тях да последват и отдавна стаявани мечти. Пример в това отношение откриваме в историята на Илияна Бенова – Бени, която напуска сигурното си работно място като редактор в издателство, за да създаде…. свое собствено.
Риск от провал, когато работиш за себе си, винаги съществува, но в нито един момент, не бива да губиш вяра в способностите си. Именно това, а също и натрупаният опит в няколко издателства, вдъхновява Бени, както я наричат всички близки и приятели, „да скочи в дълбокото“, с цялата отговорност за всеки етап от книгоиздаването. Кой обаче е онзи елемент, който отличава новото издателство от всички останали?
„За нас най-важното нещо е удовлетвореният читател, на когото можем лично да обърнем внимание и който ще продължи да се интересува от нашите книги – категорична е Илияна. – Стараем се да не допускаме недоглеждане, дори и в най-малките детайли, защото именно те са от значение. Всеки иска да притежава книга, която е с добро качество на текста и полиграфията, както и да се почувства близък с издателите ѝ.“
Присъствието на все по-популярните аудио и електронни книги в ежедневието на читателите не притеснява Илияна. Нещо повече – самата тя се възползва от тях, но не забравя и томовете на хартия.
„Иска ми се да вярвам, че различните форми на четене, не са конкуренция една на друга, а по-скоро се подпомагат. Първата ни книга – „Удавниците“ от американската писателка Дженифър Макмеън, засега е само в печатен вариант, но предстои да се появи и в електронен. Важното е да се чете, а в какъв формат – това е избор на всеки отделен читател. “
Издателството вече е готово с плана си за работа до есента на 2022 г. Той предвижда издаването на предимно англоезични автори. Илияна не изключва в бъдеще да се заемат и с любопитни заглавия от детската, а защо не и от българската литература. Засега обаче преследват амбициозната цел да предоставят на читателите си между 6 и 10 нови книги на година. Смята, че това е напълно постижимо, макар и да изисква силна отдаденост и концентрация от нейна страна.
„Моят приятел ми оказва морална подкрепа, но разчитаме на сериозен екип от външни сътрудници, с които работим от самото начало. Сред тях имаме преводачи, редактори, страньори и дизайнери“ – разказва още Бени, щастлива, че е сбъднала мечтата си, която до миналата година, смятала за непостижима.
Любовта към книгите, Илияна дължи на баба си. Като филолог и дългогодишен библиотекар, тя подбира някои от най-вълнуващите детски издания за своята внучка. Така тя опознава и обиква светове и герои, родени от невероятното въображение и талант на писатели като Астрид Линдгрен, Алън Милн, Антоан дьо Сент Екзюпери и други.
Снимки: Facebook /Илияна Бенова, AMG Publishing, jennifer-mcmahon.com
Всичко започва в една мартенска вечер през 2007 г. по идея на WWF – 2 милиона човека и 2 хиляди компании в Сидни (Австралия)изгасят осветлението си за един час – от 20:30 до 21:30 – за да покажат, че ги е грижа за природата и климата. Тогава едва ли..
Велико Търново се гордее със своето славно минало, кодирано и в празника на града, свързан с деня на Светите Четиридесет мъченици – духовните покровители на средновековната ни столица. В деня на 40-те Христови следовници (22 март по Юлиянския..
В събота , 22 март, минималните температури ще бъдат от минус 2 до 3°. В София ще е около 0°. През деня ще е слънчево с разкъсана висока облачност, над Западна и Централна Северна България предимно значителна средна и висока. Ще духа слаб, в..
България, далечна като мираж, се оказва любима за човек, който никога не е стъпвал в страната ни. От близо 50 години г-н Джаянта Чакрабарти следи всичко,..
Велико Търново се гордее със своето славно минало, кодирано и в празника на града, свързан с деня на Светите Четиридесет мъченици – духовните..
Министерството на туризма организира широкомащабна международна рекламна кампания в каналите National Geographic и 24 Kitchen, част от групата на The..