България вече е в червената зона на епидемичната карта на Covid-19. Туристическият бранш отново е изправен пред сериозни трудности. Въпреки това планините ни имат готовност да привличат туристи, при стриктно спазване на противоепидемините мерки. Сред любимите планински курорти както за българите, така и за чуждестранните туристи е „Боровец” в Рила. Разположен само на 70 километра от столицата, той привлича посетители не само през зимата. През изминалите месеци обаче и там бе отчетено драстично намаляване на туристите. Според данните на Община Самоков, спадът от постъпленията от туризъм в е с около 60 процента.
„Ситуацията за туристическия бранш е много трудна – отбеляза в интервю за БНР Благовестка Томова, председател на Съюза на хотелиерите и собствениците в курорта „Боровец“. – Тя е трудна не само за Боровец, но и за страната. Трудна е явно и за света. Подкрепящите програми помогнаха, за да запазим заетостта на тези, които пожелаха да се включат, както и на тези, които отговаряха на условията. Молбата на бранша е да бъде посочен периодът, в който те ще продължат, за да може да се направи планиране. Несигурността създава дискомфорт във всички фирми. Много се надяваме да имаме зимен сезон и да не се стигне до фалити, защото това ще има много отрицателни последици не само за нас, но и за целия регион.“
Сега, когато новата вълна от Covid-19 отново ограничава възможностите за туризъм, въпросът е доколко секторът е готов да посрещне предизвикателствата. В подкрепа на бранша община Самоков проведе срещи с хотелиери и ресторантьори от региона, за да подпомогне подготовката им за зимния туристически сезон в изготвянето на единни правила за безопасна почивка на посетителите.
„Лятото го използвахме като една проекция на това, което ни очаква през зимата. Направихме си програма с подробни правила и инструкции както за персонала, така и за гостите. Програмата непрекъснато се актуализира и допълва, с указанията на отговорните институции като министерствата на здравеопазването и туризма. Следим и всички световни тенденции, а също и това, което правят нашите колеги в чужбина. Мисля, че вече сме по-спокойни, по-подготвени. Това, с което не правим компромис е изричното спазване на тези правила. За нас здравето и безопасността на нашите служители, както и на нашите гости е на първо място.“
В скоро време всички хотелиери в област Самоков ще съгласуват програмите си, за да получат одобрение от общината и Регионалната здравна нспекция. Хотелиерите основно разчитат на гости от България и Балканския регион. Очакванията са, че повечето туристи ще ползват личния си транспорт за по-голяма безопасност.
Подготвя се и активна реклама на курорта Боровец и областта. „Всяка една реклама ще бъде от полза за успешното протичане на зимния сезон“, категорична е Благовестка Томова.
Редактор: Дарина Григорова (по интервю на БНР-Радио София)
Снимки: БГНЕС и БНР - архив
През 2009 г. една държавна компания в Шанхай пуска на пазара кисело мляко с марка "Мусилиян", както наричат село Момчиловци в Китай. Появата на нашенския продукт е придружена от мащабна рекламна кампания и името на родопското село бързо..
Старият влек в село Говедарци, община Самоков предстои да бъде модернизиран като четириседалков лифт с капацитет от 1520 души на час. Подобно предложение е внесено в Регионалната инспекция за опазване на околната среда и води – София от компанията..
Река Янтра извира в Стара планина на 1220 м. н.в. и се спуска на север, като лъкатуши през живописни долини и проломи, пресичайки градовете Габрово и Велико Търново. Малко преди да се влее в Дунав, в района на селата Беляново и Новград, като..
През 2009 г. една държавна компания в Шанхай пуска на пазара кисело мляко с марка "Мусилиян", както наричат село Момчиловци в Китай. Появата..