На 20 юни 1954 г. министър-председателите на България и Румъния Вълко Червенков и Георге Георгиу-Деж прерязват лентата на новопостроения Мост на дружбата, свързващ двете съседни страни. Седмица по-късно по съоръжението над река Дунав преминава и първият товарен влак, чиито 40 вагона превозвали трактори.
През 1950 г. Политбюро на ЦК на БКП се съгласява с условията на съветското правителство да бъде построен мост на посоченото място Русе – Гюргево, както и строителството му да бъде възложено на Министерството на пътните съобщения на СССР. Година по-късно в Москва членуващите в Съвета за икономическа взаимопомощ страни подписват протокол за изграждането на „Мост на дружбата над река Дунав”. Съоръжението е съградено за 2 години и 3 месеца от 7000 румънци и 4700 българи.
Мостът е дълъг 2,8 км и се издига на 30 метра над водата. Изграден е на две нива – за железопътен и автомобилен превоз. Средната му част може да се повдига, което позволява на големите кораби да минават по Дунава. Архитектурното оформление е направено от арх. Георги Овчаров, а художественото − от свързания с България украински скулптор Михайло Парашчук.
Повече за строителството на моста, извършено под кодовото наименование „Обект 889”, прочетете в публикацията „1954 г. – Мостът на дружбата и мира”.
Редактор: Диана Цанкова
Независимо от възраст, вяра, етнос и социална принадлежност, паметта за националния герой на България Васил Левски обединява българите по цял свят. В деня на неговата гибел хиляди се стичат към мемориалите на признателност, за да се поклонят пред..
На 2 февруари според българския народен календар се отбелязва празникът Петльовден – за здраве и плодовитост на мъжката челяд. Най-широко той е разпространен в Източна България. Един от задължителните елементи е жертвоприношението на..
На 1 февруари Българската православна църква почита паметта на Свети Трифон по нов стил. Денят предшества празника Сретение Господне. Светецът, живял през III век в малоазийската област Фригия, имал лечителска дарба. Убит е, след като отказал да..