Балетната трупа на Софийската опера получи престижния приз „Златна лира“ за изключителни заслуги в областта на балетното изкуство. Повод за признанието е и деветдесетата годишнина от създаването на българския балет. Награждаването се случи на премиерата на балета „Корсар“, по хореография на Елдар Алиев, дългогодишен премиер солист на Мариинския театър в Санкт Петербург. За Радио България художественият ръководител на балетната трупа Сара-Нора Кръстева сподели:
Бих искала да използвам случая да благодаря на Съюза на българските музикални и танцови дейци в лицето на председателя Станислав Почекански. За нас тази награда е огромен стимул да продължаваме напред. Освен нея получихме и друго отличие – наградата на София от Столичната община. Съдейки по аплодисментите на финала, мога да кажа, че премиерата премина с огромен успех. Имах възможността да се видя лично с част от публиката – всички бяха във възторг. Много съм доволна, защото реализирането на „Корсар“ на софийска сцена бе дългогодишна моя мечта. Работата с хореографа Елдар Алиев помогна много на нашата трупа, той е прекрасен професионалист. С него се познаваме от доста време. Първата идея за съвместен проект беше за балета „Баядерка“. До настоящото ни сътрудничество се стигна, след като 6-7 години се опитвах да открия най-подходящата версия на „Корсар“. Във всеки театър този балет се поставя различно. Когато видях прочита на Елдар Алиев, разбрах, че точно това търся.
Освен хореограф, Елдар Алиев е и автор на либретото на спектакъла. В неговата редакция балетът е съкратен до две действия. Въпреки че спецификата на сюжета изисква силен и многоброен мъжки ансамбъл за масовите сцени с участието на корсарите, Сара-Нора Кръстева не среща никакви затруднения при попълването на състава. С добавянето на „Корсар“ балетът на Софийската опера вече поддържа всички класически балетни шедьоври в репертоара си. Предстои турне с осем спектакъла в Италия през март, а малко по-късно целият театър на заминава на гастрол в „Болшой театър“.
Започваме този сезон много амбициозно и вярвам, че ще го приключим с пълен успех – каза ръководителката на балета, като изрази задоволството си от повишения интерес, който се наблюдава напоследък към балетното изкуство:
В Софийската опера и балет ние се радваме на пълни салони. Обикновено по празниците не достигат билети. Важното е човек веднъж да влезе в салона, да не си мисли, както често се казва, че операта и балетът са елитарни изкуства. По-скоро понятието „елитарност“ се отнася до процеса на създаването на тези спектакли. Много средства се влагат и за поддръжката. Затова те се наричат „елитарни“, а не защото са предназначени само за елита на нацията. Убедена съм, че всеки, веднъж видял магията на балета и операта, ще иска повторно да се докосне до нея.
Снимки: БГНЕС
Четвъртото национално “Биенале на илюстрацията” ще бъде открито днес в Триъгълната кула на Сердика – уникално галерийно пространство в центъра на София. Биеналето, както и в предишни негови издания, няма тема. “Целта е да се даде възможност на..
История като на кино – казваме си често, когато ни разкажат невероятен сюжет или дочуем такъв от съседна маса в някое кафене. Но именно киното сякаш помага на днешния дигитално зависим човек, за когото вълшебните светове от хартиените книги са..
След успеха на фестивала "Ние сме децата на реката" през септември, гражданска фондация отново си партнира с пловдивския район "Централен". Този път поводът е специална изложба, която показва детски рисунки, вдъхновени от природата. Пловдивчани и..
Вече десет години студенти от Великотърновския университет "Св. св. Кирил и Методий" полагат целенасочени усилия за насърчаване на четенето сред..
Българистиката е предмет на особена почит в държавния педагогически университет "Богдан Хмелницки" в украинския град Мелитопол. Затова не е изненада, че..