По традиция на 7 декември най-престижният италиански оперен театър отваря врати за своята публика. Малко театри в света могат да „повторят“ събитие с давност от 100 години. Екипът на нашумелия литовски театрален режисьор Алвис Херманис възстановява първоначалната версия на операта „Мадам Бътерфлай“, която е била освиркана на 17 февруари 1904 година на същата тази сцена на Скалата. Дали провалът е бил планиран от противници на Пучини или миланската публика не е била в настроение, не може да се каже със сигурност. Операта е новаторска за времето си, без съмнение. Първата версия на „Мадам Бътерфлай“ е още по-трагична от втората, вече аплодирана в Бреша само няколко месеца по-късно.
Алвис Херманис се определя като режисьор на ХХ век, противник на цинизма в театъра и привърженик на връзката със зрителя на емоционално ниво. Не търси скандала, а напротив, естествените паралели между минало и настояще, без отключване на мрачни енергии, така модерни напоследък. Главният диригент на Миланската скала Рикардо Шайи е подбрал внимателно певците – като Чо-Чо Сан ще слушаме нашумялото младо сопрано Мария Хосе Сири, тенорът Брайън Хаймъл ще бъде Пинкертон, баритонът Карлос Алварес – Шарплес, мецосопраното Аннализа Стропа – Сузуки.
Съдържание на операта „Мадам Бътерфлай”