Някои от предложените промени в Кодекса за застраховането са в ущърб на потребителите и на застрахователните дружества и обслужват лобистки интереси. Това се твърди в отворено писмо, подписано от финансови експерти и от Асоциацията на пострадалите при катастрофи.
Казусът коментира в предаването "Преди всички" Владимир Тодоров, председател на УС на Асоциацията на пострадалите при катастрофи:
Най-масовата застраховка "Гражданска отговорност" се забранява, а всички останали са разрешени по интернет. В ЕС, в 27 държави тази застраховка се продава онлайн. Зад тази забрана за България се крият по-дълбоки икономически лобистки интереси. Има притеснения, че това ще удари върху бизнеса на брокерите. Но развитието на услугата и технологиите не може да бъдат спрени с такива аргументи.
Т.нар. "зелен стикер", който стои на предното стъкло, имаше смисъл до преди три години. Но вече няма хартиени полици, които са ценни книги. Носителят на информация вече не е стикерът или хартията, а е регистрационният номер на автомобила. Този стикер струва 1.40 лева. Умножете го по 5 милиона броя. Интерес има печатницата. За 8 години, откакто са стикерите, говорим за суми от порядъка на 50-60 милиона. Печатницата е собственост на председател на икономическа комисия, който разглежда въпросния законопроект и има интерес от оставането на този стикер, заяви още Владимир Тодоров.