Според нея въпреки реализираните STEM кабинети и иновациите в пловдивски училища, все още в учебните заведения в града се залага по-скоро на стереотипния начин на учене.
„Трябва да има повече дейности на открито, а не учениците да са затворени в стаята - помещение с четири стени с наредени чинове по стереотипен начин. Това убива въображението.
Необходимо е да имат повече досег с природата, а помещението да е по-интерактивно.
В клас може да се играят образователни игри като куизове. По този начин хем има състезателен елемент, хем има картинки, хем се запомня. За децата това е улеснение”, каза бъдещата педагожка Веселина Петрова.
Според нея въвеждането на изкуствения интелект в час не би бил добър подход за най-малките ученици, защото така те ще бъдат улеснени и вместо да развиват умения за учене и запомняне, ще станат зависими от него.
Приложението му вижда по-скоро в горните класове, когато материалът е по-труден и обемен.
“Може да се използва да резюмира материала, така че да не се изпуска важното. В образованието изкуственият интелект по-скоро може да бъде използван в помощ на педагозите.
Учителите могат да си улеснят работата или чрез него да представят информацията на децата по по-увлекателен начин. Би могъл да се използва за показване на някои от мъртвите езици, за да си го визуализират учениците”, обясни Петрова.
Веселина Петрова казва, че записва педагогическа специалност, въпреки че в началото среща укор от страна на повечето си познати, защото от малка обича да комуникира с деца и да ги учи. Занимава се и с доброволчество. Още, когато е 11 клас става част от Българския младежки червен кръст.
Казва, че за да бъде щастлив човек, трябва и останалите около него да бъдат щастливи.
“Ние сме общество, няма как индивида да е добре, когато другите страдат”, обясни Петрова
За темите с продължение, за които си струва да внимаваме още: катастрофите, при които губим животи. Как да спрем войната по пътищата, какво последва след призива на и. ф. главен прокурор Борислав Сарафов да се работи по-бързо по делата за смърт на пътя, говорим с адвокат Елена Грудлева, представител за Пловдив на Българската асоциация на пострадалите..
За вярата, за нравствените ценности, за образованието, включително и по религия, говорим госта ни в „Добро утро, ден!“ в Страстната седмица. Адриана Любенова е доцент по теология и преподавател в Пловдивския университет "Паисий Хилендарски". Тя е иконописец, член на Управителния съвет на Асоциацията на българските училища в чужбина. Има дълъг..
Измеренията на духовните пътища, за християните търсим в утрото на Велики петък. Срещаме ви с доц. Стоян Чиликов , свещеник и преподавател в катедра "Теология" на Пловдивския университет. С него говорим за символите на деня, за Благодатния огън и силата на вярата във Възкресението и приемането на страданията на Исус Христос. Доц. Чиликов каза,..
От арменския апостолически храм "Сурп Кеворк" в Стария град включваме отец Даниел , който след 20 години в САЩ избра да се върне пак в Пловдив. Той сподели важното за тяхната общност във вековния град по време на празниците, който всички очакваме заедно през тази година-арменци, католици и православни. Празникът ни потапя в библейските разкази за..
И вторият вот на недоверие към кабинета „Желязков“ – за провал в борбата с корупцията – беше неуспешен. При първото гласуване вотът беше подкрепен от 71 депутати. „Против“ него бяха 131. Нито един народен представител не се въздържа. Стигна се до повторно гласуване на вота на недоверие, при което резултатът беше: 72-ма народни представители „за“,..