Как градският транспорт на Пловдив да стане привликателен и модерен, а въздухът в града ни чист, коментира в програма "Ден след ден" на Радио Пловдив общинската съветничка от „Браво, Пловдив“ Яна Димитрова.
Според нея Пловдив е най-гъсто населената община в България и няма как с магическата пръчка трафикът да бъде намален драстично.
Факт е, че ОП "Организация и контрол на транспорта", както и ресорният заместник-кмет полагат неимоверни усилия градския транспорт да бъде максимално оптимизиран, за да може да бъде по-често изплозван от граждани и това да намали употребата на лични превозни средства, които значително замърсяват въздуха, каза Димитрова.
Тя увери, че се работи по отстраняване на всички проблеми с неработещите електронни табла по спирките и въвеждане на билетната електронна система.
Ако предишните управления преди нас са искали нещата да се случавт бързо, при нас е по-важно да се случват качествено. И нещата да се правят с мисъл, така че да не се дават едни пари от джоба на пловдивчани, а да бъдат направени качествено, коментира Димитрова.
По думите и предишното управление е сключило договор с фирмата Тикси, но там не е уговорено плащането с банкова карта и е необходимо слкючаването на допълнителен договор, с които да бъде обезпечено как да бъде заплащано с банкови инструменти. Сега това би струвало допълнително 1 мил. 350 хиляди лева на пловдивчани и по 6 ст. допълнително на билетче, които да минават през банковата институция.
Следим много внимателно работата на заместник-кмета по транспорт и сме информирани, че преговорите, които се водят е именно да се намали сумата и да се търсят варианти, в които пловдивчани да не плащат още и още, допълни общинската съветничка.
Тя припомни историята с Индра и дадените милиони преди години без система да заработи в пълнота.
По думите й информацията в медиите, че превозвачите не са си получили компенсациите е истина, а причината е липса на пари в общината. Димитрова увери, че се работи и в тази посока като стремежът на ресорния заместник-кмет е в най-кратки срокове парите да бъдат платени.
Относно ОП"Екобус" Димитрова уточни, че в момента се следи за програми, които да бъдат отворени в ЕС и община Пловдив да кандидатства, за да се сдобие с първите автобуси и предприятието да заработи.
Цялото интервю може да чуете в прикачения звуков файл
Синдикат "Образование" предлага на МОН да дадат още няколко дни към междусрочната ваканция, за да се пребори грипната епидемия. "На практика вече сме в национална грипна епидемия, след като половината области обявиха такава. На места, както и в Пловдив, децата учат онлайн. Ако учителят е болен или 30% от учениците са болни, за какво качество на..
Няма да има компромис със социалните плащания, няма да се увеличават данъците и ще бъде гарантирано изплащането на увеличените пенсии, както прие НС, това заяви в Пловдив министърът на труда и социалната политика Борислав Гуцанов, който участва в националното съвещание на Агенцията по заетостта. „Лично моята цел е да обърнем повече внимание..
Търсим резерви и предстои да уточним кои точно разходи ще бъдат орязани в бюджет 2025, това каза в Пловдив вицепремиерът и министър на иновациите и растежа Томислав Дончев. Той посочи, че до две седмици ще има представен бюджет, като няма да се увеличават данъци. Един от акцентите е войната със сивата икономика, защото 1/ 3 от икономиката ни е в..
Напълно завършен околовъстен път на Пловдив с две платна за движение може да има не по-рано от 7 години, смята заместник-областният управител на Пловдив Атанас Ташков. За работата по Югоизточния обходен път, който е част от Околовръстното шосе, Ташков каза: „Вече има изготвен План за устройствено планиране (ПУП), обявен е от община Пловдив и..
Клиниката по пулмология към Университитетска болница „Свети Георги“ в Пловдив е пълна с пациенти с пневмонии. Това заяви в предаването „Точно днес“ на Радио Пловдив доцент Владимир Ходжев, началник на клиниката и заместник-председател на Дружеството по белодробни болести. „Има ръст на пневмониите, които са два типа – усложнения с..