До момента именно заради граничния контрол преките и косвените загуби за страната ни са възлизали на над 1 милиард и 600 милиона годишно, обясни Арабаджиев.
Според него влизането по суша в Шенген ще доведе и до ползи за българските производители. Причината е, че тези, които изнасят стоки ще могат да стигат по-бързо до Западна Европа. Това пък ще доведе до по-ниска цена на продуктите, които купуват българите.
“Редица стоки у нас са 15% по-скъпи отколкото в Западна Европа, като една от причините беше неприемането ни в Шенген. Очакваме сега нашите цени да бъдат поне такива, каквито са в Западна Европа.
По отношение на контрола в Шенгенското пространство трябва да се отбележат няколко важни елемента. Заявката, която дава властта, е че кантарите няма да присъстват на граничния пункт. За нас това е от изключително значение, защото те бяха една от причините да има опашки.
Страната ни има една от най-модерните ТОЛ системи, която има възможност да мери в динамичен режим теглото на превозните средства. Все още обаче не знаем дали тя ще бъде използвана за проверка на теглото на тежкотоварните автомобили, или ще се обособяват места с кантари във вътрешността на страната. За да се направи организация за кантарите би трябвало те да отговарят на определени изисквания по отношение на площадката, на сертифициране на самите уреди.
Дори и да е с кантари, важното е, че те няма да присъстват на зоната на граничния пункт. От там насетне където и да бъдат позиционирани предполага, че е въпрос на избор на контролния орган да отдели едно, две, пет превозни средства и да ги претегли. Останалият трафик обаче ще продължава към граничния пункт и няма да се налага тези, които са зад спрените превозни средства да изчакват”, коментира Арабаджиев.
Добави още, че от транспортния бранш не са против проверката на база анализ риска. Напротив според тях е редно да се проверяват тези шофьори, които са рискови и правещите нарушения да бъдат санкционирани.
Сериозен проблем на страната ни според Арабаджиев обаче е инфраструктурата, особено в Северозападна България. Затова и вчера от транспортния бранш са изпратили писмо до министъра на регионалното развитие и благоустройството с настояване в най-кратки срокове да бъде пусната отсечката Мездра-Ботевград, за да може да се ползва като най-бързия и кратък маршрут. Към момента трафикът на камиони от София за Видин минава през Плевен и Долни Дъбник, което значително увеличава разстоянието и разходите за гориво.
“От години алармираме за инфраструктурни проблеми, но резултатите са малко видими, трудно се постигат. За всички е ясно, че пътищата в България не отговарят на съвременните изисквания, особено на тези, при които трябва да се движат тежкотоварните автомобили.
Притеснения нямам. За нас е важно всичко да е предвидимо. Затова до края на годината очакваме да проведем срещи с отговорните министерства и да ни кажат точно по какъв начин ще се извършва контролът, какво ще се случва по границите”, отбеляза Арабаджиев.
Изминаващата си 2024 г. определи като тежка за транспорта, но все пак по-добра от предходната 2023 г.
Все още се разследват факторите, довели до вчерашния мащабен срив в електрическите мрежи на пет държави, оставил без ток милиони европейци. Очевидно има съвпадение на няколко събития - споменава се за отказ на междусистема връзка между Франция и Испания, но се подчертава и значението на климатични фактори, възникнали в централна Испания. Това..
Общинските съветници от БСП, Съединени за Пловдив и ПП-ДБ останаха изненадани от решението на кмета на града Костадин Димитров да освободи заместник-кмета по транспорт Ерол Садъков. Част от тях смятат, че още на следващата сесия на местния парламент, когато ще се гледа бюджета на Пловдив за тази година, ще стане ясно дали вече има ново..
Рокадата с уволнението на зам.- кмета по транспорт от "Браво Пловдив" Ерол Садъков е изненадваща, но беше необходима, защото ресор транспорт е проблемен в Пловдив. Това коментира журналистът Ваня Драганова. Припомням, че вчера вечерта стана ясно, че той е освободен от поста, а неговото място ще заеме Александър Държиков. Кадрите на..
За пореден път в Пловдив започна кампания на общината за подпомагане кастрацията на домашни кучета и котки. Инициативата ще продължи почти до края на годината – 10 декември, като в нея могат да се включат собственици на регистрирани домашни кучета и домашни котки, които имат издадени ветеринарномедицински паспорти. Кампанията за кастрация..
Все повече доказателства имаме, публикувани в международната медицинска литература, все повече примери имаме затова как имунната система взаимодейства с другите органи и системи. Една от причините, разбира се, нарушенията при аутизъм, множествена склероза, Алцхаймер и други заболявания. Това заяви в интервю за предаването „Точно днес“ на Радио..