Доколко приложима е забраната за използване на смартфони от учениците по време на час и в междучасията. Възможна ли е реализацията на така нареченото "дигитално междучасие" в Пловдив. Отговорите идват от началника на Регионалното управление на образованието Иванка Киркова и директорите на Основно училище "Алеко Константинов" и Националната художествена гимназия "Цанко Лавренов".
Забраната за използване на мобилни телефони в училище фигурира само с едно изречение в Закона за предучилищното и училищното образование. В задълженията на учениците е посочено да не използват мобилните си телефони по време на учебните си часове. Това гласи член 172, алинея 1, точка 12. Реално обаче всяко едно училище решава как да организира изпълнението на въпросната забрана. Идеята е да се повиши концентрацията на учениците и да възпита в тях чувство на отговорност и дисциплина, коментира началникът на Регионалното управление на образованието Иванка Киркова.
Сред училищата, въвели пълна забрана на смартфони е ОУ "Алеко Константинов" в Пловдив. Директорът Марияна Найденова каза, че са провели много разговори с родителите, които подкрепят на 100% тази забрана. "Всеки учител има мобилно устройство и може да позвъни на родител, ако се налага разговор с детето му.", подчерта Найденова. Тя спомена, че телефоните се събират на определени места и се връщат след края на часовете.
"Децата общуват повече между тях и са много по-спокойни, иначе са вторачени само в телефоните, ако са при тях.", каза Найденова. По думите й те разясняват на родителите тази тяхна мярка още в началото на обучението.
"Приемам тази забрана като нещо нормално, защото са важни както общуването, така и играта между децата, няма такава липса от мобилните телефони.", посочи директорът на ОУ "Алеко Константинов". Според нея има голяма доза самоконтрол сред децата.
"Ние не отричаме дигитализацията, използваме лаптопи, дори скоро ще открием СТЕМ център.", потвърди Марияна Найденова.
Директорът на НХГ "Цанко Лавренов" Светлозар Чавдаров заяви, че при тях няма как да се въведе подобна забрана, защото телефоните са необходими в процеса на обучение на техните ученици.
Класическата иконография на Рождество Христово се оформя още през 5-6 век. Два са водещите аспекти в нея - божието въплъщение и претворяването, обновлението, което спасява целия свят, обяснява иконографът Елена Дигбоюшка. През годините тя се е сблъсквала с различни образци на изображението на Рождество Христово – едни икони са с повече..
"Коледа за мен е съчетание между духовното и земното. Съчетание между самото Рождество, което е един от основните камъни в християнството и земното, защото е имения ми ден. Преди всичко обаче Коледа за мен е миризма на горящ пън, студ навън и щастието, че сме всички заедно". Така описа своите усещания на 25 декември именика Христо Коликов,..
Кметът на Пловдив Костадин Димитров поздрави пловдивчани с настъпването на светлия християнски празник Рождество Христово. В обръщението си той пожелава на всички здраве, благоденствие и мир. "Коледните празници са време на топлина, споделени мигове и добрина. Време, в което се обръщаме към семейството и приятелите си, споделяме надежда и търсим..
Училището насърчава децата да са винаги прави, на всяка цена. Но ще им се налага да взимат решения в несигурна среда. В този епизод опитваме да дадем някои насоки за запълване на тази празнота в образованието и възпитанието на децата. В два последователни епизода гостува Весислав Илиев, който споделя опит като ментор от образователната програма за..
Тази година е като продължение на предишната, а предишната на предходната и това е лошата тенденция на инерция от Ковид кризата насам, определи доцентът по социология Алексей Пампоров. В глобален план има тенденция на преподреждане, в която за съжаление и "добрите" също показват липса на морален интегритет. Видя се, че светът не е черено - бял. За..