Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Няма решение за транспорта до Труд и Войводиново

В събота и неделя на протест излизат пловдивските села Трилистник, Труд и Войводиново.  За пореден път те ще напомнят, че имат транспортни проблеми и неспазени обещания към тях от страна на местните власти. В Трилистник от миналата година настояват да се изгради жп надлеза, за да не изминават десетки километри по заобиколни лоши пътища или да се качват на магистралата, за да стигнат до село Рогош. Село Труд пък иска автобус №1 от Пловдив да стига до селото, както е било преди десетина години, а Войводиново има същия проблем с автобус №15, който през август спря маршрута си до селото заради проточващия се ремонт на Брезовско шосе в града. 

Според областния управител Христина Янчева, в областната администрация е получено писмо от жителите на село Труд със сигнал, който уведомява за преписката за линия №1. 

"В това писмо нямаше искане за среща с нас и аз реагирах бързо, като реших да направя спешно работна среща с кметовете на двете общини и техните експерти, за да намерим решение на проблема. Този проблем е поставян и през 2022 година и отново не се е стигнало до решение линия №1 да стига до село Труд. В момента кметовете на общините "Марица" и Пловдив не могат да намерят решение на проблема. Но тъй като транспортната услуга е и социална, се опитахме да намерим друго решение – затова се разбрахме маршрутка №5 да увеличи курсовете си и да има повече спирки на междуградските рейсове в рамките на град Пловдив, за да е по-удобно на пътуващите до селото", обясни Янчева.

Тя поясни, че не е поканила протестиращите, защото в тяхното искане е било записано, че искат само писмен отговор. По думите ѝ единствено кметовете на двете общини могат да решат въпроса с удължаването на линията.

"Преди години единицата е пътувала до село Труд но тя е в градската транспротна схема. Удължаването ѝ може да стане след дълга процедура. Освен това, ако която и да е линия излиза от границата на общината, тя трябва да бъде платена от другата община, където влиза в транспортната схема. В същото време има доста проблеми с транспорта в Пловдив и ако единицата излиза от града, процедурата е доста дълга", коментира Янчева.

Според нея компетентният орган да разреши промените на транспортните схеми са съответните общински съвети. Областният управител само утвърждава искането преди промените да влязат в местните парламенти и след това отново го утвърждават, когато бъде гласувано. 

"Не е в моите правомощия, аз да направя това. Можем да направим още една среща, но днес изпратихме писмо до инициатора на протеста в Труд Галина Тошева, в което дадохме нашето становище и на община "Марица"  относно линия №1. Засега обаче няма работещо решение", подчерта Янчева и обясни, че с Войводиново проблемът е същият. 

"Ние нито имаме договори с инвеститорите, нито със строителите на Брезовско шосе, нито с превозвача, който изпълнява линия №15. Това е работа на съответния кмет на съответната община", каза тя.

Христина Янчева допълни, че другата седмица областна администрация ще се произнесе по искането на община Пловдив, свързано с прекратяване на договора за 13 автобусни линии с превозвачите от 2018 година. Искането е за спешна мярка, която ще им позволи да да се направят временни договори, посочи областният управител и допълни, че то трябва ввнимателно да се огледа. 

За искането на хората от село Трилистник да бъде отворен надлеза, строен от НКЖИ, тя обясни, че до областна управа няма писмо, посочи Янчева. Тя обясни, че е поискала среща с НКЖИ за всички техни проекти в Пловдив и областта, която да се проведе в областна управа и вероятно тя ще се проведе другата седмица. 

Чуйте още в звуковия файл. 

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията
проф. Антоанета Христова

Изборите ще се решат от корпоративния и платения вот

В преполовената предизборна кампания говорим за нейния интензитет или по-скоро за липсата му, за купуването на гласове и тяхната цена и за шансовете след седмите поред избори да има правителство. Анализът в програма "Ден след ден" е на политическия психолог Антоанета Христова . Проф. Христова каза по повод купувачите на вот : "Усещането у хората..

публикувано на 11.10.24 в 16:12

Първият частен пътнически влак все още загрява на старта

Все още не е ясно кога ще започне движението на първия частен пътнически влак у нас. Васил Лясков, изпълнителен директор на ПИМК Рейл Експрес-компанията, която има лиценз за пътнически превозвач, каза пред Радио Пловдив, че все още тече подготовка за това. "Надяваме се скоро. Все още не можем да дадем конкретна дата за това. Все още сме в процес на..

обновено на 11.10.24 в 15:29
Веселина Карапеева

Обучението по математика трябва да се засили

Ще се стигне ли до увeличение на броя на децата, които се приемат в математическите гимназии, за което настояват водещи математици у нас?  Веселина Карапеева, директор на пловдивската Математическа гимназия „Академик Кирил Попов“ заяви, че подкрепя идеята  да се дава шанс на децата да изучават профилирано и засилено предметите, към които имат..

публикувано на 11.10.24 в 11:00

Трети сезон на EX ANTE тръгва по Радио Пловдив от 3 ноември

От 3 ноември по Радио Пловдив стартира трети сезон на ЕХ АНТЕ с икономиста Георги Стоев. „Отново на фокус ще е икономическото и критичното мислене. Този път малко повече акцентирам върху това как родителите и учителите могат да помагат на децата да прилагат икономическо мислене в училище, а и в живота. Това е важно, тъй като живеем в..

публикувано на 11.10.24 в 10:23
Огнян Димов

Тревожностите се засилват през последните десет години

В Деня на психичното здраве в програма "Ден след ден" говорим за тревожността с психоаналитика и психотерапевт д-р Огнян Димов . Той е член на Европейската асоциация на психоаналитиците, автор на две книги.  Д-р Димов каза, че тревогите на делника са най-често за илюзорни и замаскирани ситуации, провокирани от битовата част на ежедневието ни...

обновено на 10.10.24 в 16:44