Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Фирмите участват в общ консорциум, затова се налага разваляне на договора с всички.

Някои автобусни линии в Пловдив почти ги няма

Заместник-кметът Ангел Славов: Не можем да допуснем това нещо повече да се случва!

Няма никаква опасност Пловдив да остане без градски транспорт. Всичко е под контрол. Гражданите няма да усетят тези наши маневри тук.

Това заяви пред Радио Пловдив заместник-кметът по обществения ред Ангел Славов, който отговаря и за транспорта.

Коментирайки решението на Община Пловдив да прекрати договора си с превозвачите от 2018 година за обслужването на 13 линии от градския транспорт, той посочи, че общинската администрация е била принудена да стигне до тази крайна мярка.

Има неизпълнение на курсовете, а някои от линиите са в трагично състояние, каза Славов. За пример той посочи линиите 29 и 99, обслужвани от фирма "Хеброс бус" на Веселин Дошков, които - по думите му: "почти ги няма, почти не съществуват."

След "Хеброс бус" по неизпълнение на курсове се нарежда фирма "Автотранс 2000" на Димитър Чолаков. Там също нещата не са хич хубави като изпълнение на маршрутите - малко по- високи са като стойности, но също са незадоволителни, обясни заместник-кметът.

Прекратяваме договорите, защото искаме да подобрим качеството в услугата градсдки транспорт, категоричен е заместник- кметът.

Фирмите участват в общ консорциум, затова се налага разваляне на договора с всички. Просто няма как поотделно да го развалим с някой от тях, обясни Ангел Славов. 

От общината са изпратили едномесечни предизвестия до превозвачите. През този един месец те ще обслужват автобусните линии. 

Отделно общината е поискала от областния управител Христина Янчева налагане на временна мярка за възлагане на 13-те маршрутни линии. 

След като ни я даде, ние правим договори с тях, за да може да караме докато бъде организирана обществена поръчка, с която да се покрият тези линии, да кандидатстват превозвачи. 

Заместник-кметът не посочи какво време ще отнеме процедурата. Не мога да се ангажирам с конкретен срок, но кметът е твърдо решен да го направим по най - бързия начин, каза Славов. И допълни: "имаме готовност, имаме екип".

Ангел Славов подчерта обаче, че цената на услугата няма да бъде вдигана и билетът остава 1 лев.

Интервюто на Димитър Владимиров с Ангел Славов е в звуковия файл.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Родителите трябва да партнират на училищните власти

Мерки за подобряване на  дисциплината в училище и за по-активното участие на родителите в тези усилия предлага Синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа". Те включват по-активното участие на родителите в тези усилия.  "През последните няколко години анализирахме, че ситуацията в българските училища е много трудна по отношение на мотивацията на..

публикувано на 10.01.25 в 17:13

Няма причина токът да се спонсорира от държавата

Няма причина токът да се спонсорира от държавата, тъй като никои не е направил нещо, което следва да бъде компенсирано. Компенсационни действия се предприемат, когато определени субекти предприемат действия в полза на държавата или по задължение, което държавата им е вменила да изпълнят. Това коментира Никола Янков, съдружник във..

публикувано на 10.01.25 в 16:10
Велислав Величков

Прокуратурата работи силно избирателно при Сарафов

За протестите от близкото минало и протестите днес говорим в програма "Ден след ден " на 10 януари. На тази дата през 1997 година е кулминацията на протестите срещу правителството на БСП, а площадът пред парламента става арена на сблъсъци и напрежение.  Разговаряме с участник в тогавашните протести, а и в днешните - настояващи за правосъдна реформа..

публикувано на 10.01.25 в 14:40

Компенсациите за тока са важни, но бизнесът очаква дългосрочна подкрепа

Компенсирането на бизнеса за цената на тока би помогнало, но за да бъдем конкурентни  са необходими трайни решения и затова трябва да помислим за дългосрочни мерки. Това коментира изпълнителният директор на Тракия икономическа зона Пламен Панчев. Според него една от пречките са прекалено многото регулации, които има в Европа. По думите му..

обновено на 10.01.25 в 14:20

Драмата на българските театри на сцената на финансовия дефицит

С дефицити влезат в 2025 година голяма част от театрите в страната и това демотивира трупите, не позволява обогатяване на репертоара, притеснява публиката и злепоставя културните институти пред техните зрители и партньори - затова са единодушни директорът на Кукления театър Пловдив Петър Влайков и на Родопския драматичен театър "Николай Хайтов" Мариан..

публикувано на 10.01.25 в 10:54