"Утре се събираме при проф. Янчева за да обсъдим и ако от община Пловдив имат волята, ние сме „за“ двете линии да ходят до Труд и Войводиново, тъй като освен жителите на двете села, голяма част от жителите на град Пловдив работят в индустриалните зони във Войводиново и Труд. Каквото е необходимо и каквито условия да поставят от община Пловдив, ние ще ги изпълним, стига те да имат добрата воля и да направят анекс към договора, за да може да е в услуга на хората", заяви Иванов.
Срещата утре е насрочена за 9:30 ч. и на нея от двете общини, заедно с превозвачите, ще се опитат да удовлетворят исканията на хората, обясни кметът. По думите му обаче, няма как общината да финансира градските линии, тъй като законът не го позволява. Единственият начин това да стане е, ако селата са под 500 жители или са в планински и гранични зони. Община "Марица" не отговаря на тези условия, поясни Димитър Иванов.
"В конкретния случай, за да може градски линии от Пловдив да обслужват близките до града села, това изцяло е във възможностите на община Пловдив, която има договор с превозвача. И ако в договора е споменато, че градската линия с №1 трябва да ходи до село Труд, ние сме „за“, каза още Иванов.
Той припомни, че преди 10 години маршрутът линия №1 е бил до село Труд. Според него в момента през село Труд минават 18 автобуса в посока Карлово, община Хисаря и близките населени места от община Съединение. От 5:50 ч. е първият превоз, до 8:35 е вторият превоз. Отделно влаковете за Карлово също спират в селото, а има и маршрутка с №5 също пътува до село Труд.
Припомняме, че вчера жители на село Труд блокираха пътя за Карлово заради липсата на удобен транспорт до Пловдив. Те се оплакаха, че маршрутка №5 напоследък не е достатъчно редовна. Протестът беше подкрепен и от жители на село Войводиново, което през август остана без градски автобус № 15, спрял заради повторното затваряне на Брезовско шосе в Пловдив.Компенсирането на бизнеса за цената на тока би помогнало, но за да бъдем конкурентни са необходими трайни решения и затова трябва да помислим за дългосрочни мерки. Това коментира изпълнителният директор на Тракия икономическа зона Пламен Панчев. Според него една от пречките са прекалено многото регулации, които има в Европа. По думите му..
С дефицити влезат в 2025 година голяма част от театрите в страната и това демотивира трупите, не позволява обогатяване на репертоара, притеснява публиката и злепоставя културните институти пред техните зрители и партньори - затова са единодушни директорът на Кукления театър Пловдив Петър Влайков и на Родопския драматичен театър "Николай Хайтов" Мариан..
Доказаните случаи на грип постепенно се увеличават, вече има хора, които се нуждаят от медицинско лечение. Това съобщи в програма "Точно днес" на Радио Пловдив епидемиологът от УМБАЛ "Св. Георги" д-р Христиана Бацелова. По думите ѝ пикът на грипната епидемия у нас е обикновено през януари, февруари, до средата на март. "На този етап нямаме..
Два нови кувьоза Dräger получи неонатологичното отделение на пазарджишката болница. Апаратурата е закупена със средства на лечебното заведение и ще бъде използвана за осигуряване на грижи за недоносени и новородени с нужда от специализирано лечение. Така закупените със собствени средства кувьози вече са 6, съобщиха от лечебното заведение...
„ Предвид екстремните условия в Лос Анджелис, където продължава да бушува пожар, засега е обявено, че до 13 януари Музеят „Гети“ е затворен “ – съобщи в интервю за Радио Пловдив доц. д-р Маргарит Дамянов от Националния археологически институт с музей при БАН . Той е куратор от българска страна на изложбата, в която са изложени и нашите..