Днес започна официалната предизборна кампания за предсрочните парламентарни избори, насрочени за 27 октомври.19 партии, 9 коалиции и няколко независими кандидати за депутати се включват в официалната предизборна кампания.
Правилата за провеждането ѝ остават без промяна. Основните са, че тя се води на български език и включва предизборни събития и агитация, като тя може да се води и през доставчиците на медийни услуги - печатни издания електронни медии информационни агенции.
Медийни доставчици, по смисъла на закона, не са социалните мрежи. Те не попадат в регулация и в обхвата на контрола от Централната избирателна комисия.
При излъчване или публикуване на агитационни материали те трябва да се отделят визуално и звуково, като на всеки от тях задължително се упоменава от чие име се издава, като задължително се изписва, че купуването и продаването на гласове е престъпление .
Кметовете определят местата за поставяне на агитационни материали.
Законът забранява в кампанията да се накърнява доброто име и честта на кандидатите и добрите нрави.
Забранени са агитационните материали, които са опасни за живота и здравето на гражданите, съдържат герба и/или знамето на България или на чужда държава, както и религиозни знаци или изображения.
За агитация не може да се ползват държавният и градски транспорт.
Забранява се в търговска реклама да се отправят политически внушения в полза или във вреда на една или друга партия, коалиция, инициативен комитет или кандидат.
За БНР и БНТ, ЦИК прие нарочни решения за обективно отразяване и зачитане на равнопоставеност на кандидатите, като кампанията е регулирана от одобрени от комисията споразумения между двете медии и участниците за формите, темите на предизборната кампания, форматите и екипите.
Не се разрешава използването на програмите на БНР и на БНТ за целите на агитацията, извън определеното за тази цел време.
Моментната снимка преди финалните дни на кампанията, по декларираното от респондентите, показва, че очакваната активност за гласуване за Народното събрание е 31,1%, като трябва да се имат предвид условностите на изборните списъци, както и на искреността на отговорите. Хипотетичното очакване е за около 2 милиона гласове, като 3,4% от действителните..
71% от българите, участвали в проучване на "Екзакта", не вярват, че е възможно след изборите на 27 октомври страната ни да има добро и стабилно управление. 29% от интервюираните са оптимисти. По-често допускат, че е възможно добро управление избирателите на ГЕРБ-СДС и на ПП-ДБ. Подобен отговор изразява очаквания техните партии да участват в управлението..
На финала на предизборната кампания не се регистрират съществени изменения в сравнение с последното ни проучване, проведено преди началото на кампанията. Формулата за 51 Народно събрание е 7 + 2 или 7 сигурни формации с представителство в парламента и две с шансове за участие. ГЕРБ-СДС е лидер в класацията с подкрепата на 24.9% от гласуващите с..
16-та РИК отхвърли сигнал на пловдивчанка за неправомерна предизборна агитация. Според Дарина Иванова в заведение на ул. „Капитан Райчо“ й е сервирано кафе с късметче, в което е ликът на кандидат за депутат и номера на бюлетината на партията. В решението си РИК-а се позовава на дефиницията за "предизборна агитация" в Избирателния кодекс. Тя..
Проблемите на Пловдив като презастрояването, транспортният хаос и трафика, както и недостатъчният брой места в яслите и детските градини, могат да бъдат решени и политическа партия „Възраждане“ има цялостна визия как да стане това, заяви Ангел Георгиев, водач на листите на „Възраждане“ в Пловдив град и в Смолян. „Най-големият проблем..