Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Промените при шофьорския изпит няма да намалят катастрофите

Промените при шофьорските изпити от декември месец няма да допринесат за подобряване на пътната безопасност. Те са козметични, необходими са доста по-големи промени, но няма воля да бъдат предприети.

Това коментира Трендафил Маринов от Съюза на автоинструкторите по повод промените в наредбата за придобиване на свидетелство за правоспособност. С тях се ограничава броят на явяването на шофьорски изпити – до 4 пъти в рамките на половин година.

Това е и единственото изменение, което Маринов отчита като стъпка в правилната посока. Не разбира обаче на каква база е решено какъв да бъде броят на явявания и в какъв период.

„Това е една хубава промяна, но защо 4 пъти за 6 месеца, защо не е 3 пъти за 3 месеца. Няма мотив защо точно тези числа са използвани.

Аз мисля, че 4 опита е достатъчно. Като възможност  не е никак малко, но тук пак се връщаме към квалификацията на инструктора.

В наредбата трябваше да бъде променено изискването за квалификацията им. Не може с едногодишно фиктивно обучение да станеш инструктор.

Трябва да има завършена необходимата педагогика, начин на преподаване. Необходима е нова учебна документация. Нашата документация е от 1999 г., но ще имаме GPS“, каза Маринов.

Той обясни, че не вижда как тези промени биха подобрили пътната безопасност. Според него увеличаване времето, в което се пазят записите от изпита по кормуване, от 3 месеца на 2 години също няма смисъл. Причината е, че в Автомобилна администрация няма достатъчно кадри. 



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Родителите трябва да партнират на училищните власти

Мерки за подобряване на  дисциплината в училище и за по-активното участие на родителите в тези усилия предлага Синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа". Те включват по-активното участие на родителите в тези усилия.  "През последните няколко години анализирахме, че ситуацията в българските училища е много трудна по отношение на мотивацията на..

публикувано на 10.01.25 в 17:13

Няма причина токът да се спонсорира от държавата

Няма причина токът да се спонсорира от държавата, тъй като никои не е направил нещо, което следва да бъде компенсирано. Компенсационни действия се предприемат, когато определени субекти предприемат действия в полза на държавата или по задължение, което държавата им е вменила да изпълнят. Това коментира Никола Янков, съдружник във..

публикувано на 10.01.25 в 16:10
Велислав Величков

Прокуратурата работи силно избирателно при Сарафов

За протестите от близкото минало и протестите днес говорим в програма "Ден след ден " на 10 януари. На тази дата през 1997 година е кулминацията на протестите срещу правителството на БСП, а площадът пред парламента става арена на сблъсъци и напрежение.  Разговаряме с участник в тогавашните протести, а и в днешните - настояващи за правосъдна реформа..

публикувано на 10.01.25 в 14:40

Компенсациите за тока са важни, но бизнесът очаква дългосрочна подкрепа

Компенсирането на бизнеса за цената на тока би помогнало, но за да бъдем конкурентни  са необходими трайни решения и затова трябва да помислим за дългосрочни мерки. Това коментира изпълнителният директор на Тракия икономическа зона Пламен Панчев. Според него една от пречките са прекалено многото регулации, които има в Европа. По думите му..

обновено на 10.01.25 в 14:20

Драмата на българските театри на сцената на финансовия дефицит

С дефицити влезат в 2025 година голяма част от театрите в страната и това демотивира трупите, не позволява обогатяване на репертоара, притеснява публиката и злепоставя културните институти пред техните зрители и партньори - затова са единодушни директорът на Кукления театър Пловдив Петър Влайков и на Родопския драматичен театър "Николай Хайтов" Мариан..

публикувано на 10.01.25 в 10:54