Точно днесе и празник на най-младият район на Пловдив, а именно „Тракия“, който става на 51 години. Първите блокове там са построени през 1973-та година за да се отговори на разрастващият се град и преодоляване на жилищната криза.
Днес увеличаващите се жилища в района създават и проблем с паркирането, но поставят и въпросите, свързани с необходимостта от нови зелени пространства.
Започва работа по проектиране на облагородяването на парк „Лаута“
В интервю за предаването „Точно днес“ на Радио Пловдив районният кмет Георги Гатев заяви, че се работи по създаването на нови паркове, както и за проект за облагородяване на „Лаута“. Водят се разговори с АУ за изготвянето на безплатна лесотехническа оценка. Необходимо е обаче и геодезическо обследване, тъй като там има доста подземни комуникации, каза районният кмет.
„Правим сайт, който да бъде с благотворителна цел за събиране на тези средства. Ако ние не ги съберем по благотворителен път, то тогава ще ги заложа в бюджета на „Тракия“ за 2025 година. Този парк е един от най-големите. И за да може да се случи нещо, там трябва да се работи мащабно, а не на парче“, обясни Георги Гатев.
До края на годината ще бъде избран изпълнител за ремонта на Околовръстното на „Тракия“, но средства липсват
Готова е и общесвената поръчка за ремонт на околовръстния път на „Тракия“, но тя ще бъде пусната до края на този месец, но без осигурено финансиране. Целта е да се избере изпълнител и да се започнат ремонтните действия веднага след като бъдат осигурени средтвата.
„Булевард Цар Симеон е една болна тема на тракийци от дълги години. Но за да преасфалтираме целия булевард „Цар Симеон“, на нас са ни нужни между 3 и 4 милиона лева. Сами разбирате, че тези средства за нас са непосилни, като се има предвид, че за цяла година бюджетът ни е в размер на 800 хиляди лева“, каза още районният кмет на „Тракия“.
Ново предложение за зониране на местата за паркиране, предимство ще имат собствениците
Георги Гатев допълни, че се работи активно и по решаване на проблемите с паркирането в района, които през последните години стават все по-големи. В момента тече организация за оптимизацията на наличните паркоместа. Районният кмет е внесъл в Община Пловдив и в общинско предприятие „Организация и контрол на транспорта“ предложение за зонирането на местата за паркиране. Идеята е живущите в блоковете да са с предимство при паркиране, но това ще минава през доказване чрез адресна регистрация.
„И всеки, който има адресна регистрация в съответния микрорайон, може да има свободен безплатен достъп до тези паркоместа. По този начин ще постигнем няколко ефекта. Всички нелегално живеещи там ще имат интерес да се регистрират в район „Тракия“, както и да регистрират своите автомобили в Пловдив, и да си плащат данъците тук, за да могат да получат тези паркоместа. А тези, които не живеят тук, е те да имат достъп до местата за паркиране, но за тях да има почасово плащане. Това ще ги стимулира те да преместят колите си в рамките на деня“, обясни още районният кмет на „Тракия“.
Цялото интервю с Георги Гатев можете да чуете в звуковия файл.
Мерки за подобряване на дисциплината в училище и за по-активното участие на родителите в тези усилия предлага Синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа". Те включват по-активното участие на родителите в тези усилия. "През последните няколко години анализирахме, че ситуацията в българските училища е много трудна по отношение на мотивацията на..
Няма причина токът да се спонсорира от държавата, тъй като никои не е направил нещо, което следва да бъде компенсирано. Компенсационни действия се предприемат, когато определени субекти предприемат действия в полза на държавата или по задължение, което държавата им е вменила да изпълнят. Това коментира Никола Янков, съдружник във..
За протестите от близкото минало и протестите днес говорим в програма "Ден след ден " на 10 януари. На тази дата през 1997 година е кулминацията на протестите срещу правителството на БСП, а площадът пред парламента става арена на сблъсъци и напрежение. Разговаряме с участник в тогавашните протести, а и в днешните - настояващи за правосъдна реформа..
Компенсирането на бизнеса за цената на тока би помогнало, но за да бъдем конкурентни са необходими трайни решения и затова трябва да помислим за дългосрочни мерки. Това коментира изпълнителният директор на Тракия икономическа зона Пламен Панчев. Според него една от пречките са прекалено многото регулации, които има в Европа. По думите му..
С дефицити влезат в 2025 година голяма част от театрите в страната и това демотивира трупите, не позволява обогатяване на репертоара, притеснява публиката и злепоставя културните институти пред техните зрители и партньори - затова са единодушни директорът на Кукления театър Пловдив Петър Влайков и на Родопския драматичен театър "Николай Хайтов" Мариан..