Защо за пореден път се случва такова тежко пътнотранспортно произшествие на равен участък и без натоварено движение в центъра на Пловдив? Какво може да се направи, за да се предотвратят такива катастрофи?
Изключително безхаберно управление на транспортната ни система! Основна причина за тежките катастрофи у нас - коментира ситуацията инж. Богдан Милчев от Института за пътна безопасност. Другото, по думите му, е млад шофьор, с мощен джип.
Когато, на 21 г. му даваш такава кола, защото той не може да си я купи сам, на тази възраст, къде е контрола?
Институциите така и не могат да обяснят, защо се случват острите аномалии между рязко намаление и увеличение на жертвите по пътищата. Отговорът е един – транспортната ни система е нестабилна и затова ще продължават да се случват такива трагични събития – категоричен е Богдан Милчев.
Ясно е, че високата скорост е основната причина за трагедията в Пловдив. Ако този джип се бе ударил с 50 км.ч., както е по закон, младежите нямаше да загинат. Защо обаче шофьорите си позволяват да карат така? Защото знаят, че може да им се размине, защото винаги са го правили и никой не ги е възпирал и санкционирал!
Държавна агенция за безопасност на движението трябва да поеме лидерството и ангажимента за състоянието на пътната безопасност в България. Да се намеси решително и да принуди общините да почнат да си вършат работата! Защото в момента за общините е някакво досадно служебно задължение.
Пловдив е един от най-опасните градове и вероятността да загинеш при катастрофа е сред най-големите. Градът се развива бурно индустриално и икономически, а от друга страна транспортната му система не може да поеме нарастващия трафик. Същевременно, има голям проблем с транспортния травматизъм.
Кметът на Пловдив е бил поканен за участие в конференция за оценка на риска заради този извод, но той дори не е изпратил представител, възмутено коментира Богдан Милчев.
Не задръстванията са проблема с травматизма. Когато си във задръстване не можеш да загинеш, най-много само да ругаеш. Но след задръстванията има прави отсечки, по които вече изнервените шофьори предприемат рискови и опасни маневри – обяснява експертът по пътна безопасност.
Проблемът е в община Пловдив и от липсата на реакция от страна на кмета, убеден е Богдан Милчев.
Чуйте цялото интервю с него в звуковия файл.
"За изненада на вота на този етап е трудно да говорим, но това, което наблюдаваме като тенденция през последните няколко избора - изборите за национален парламент показват постоянен спад в избирателната активност. Изненадващото тук е сравнението с избирателната активност в изборите за ЕП, за които се очакваше да предизвикат по-нисък интерес,..
Водачът на листата на ДПС за Пловдив Танер Али изрази надежда ДПС да е втора политическа сила, да има мандат в Пловдив и в областта и поне трима евродепутати. Очеквайки окончателните резултати, той заяви, че очаква да види колко са невалидните бюлетини, защото гласуването с машини е било сложно за избирателите на движението, които са предпочели..
"Аз се радвам на резултата на ГЕРБ и на колегите и смятам, че последните 3 години, общо взето на ходене през пустяната, в момента дават резултат", заяви бившият депутат от партията на Борисов Радомир Чолаков. Според него оценката на гражданите е повече от справедлива . "Мисля, че българските граждани имаха възможност да се..
Това, което очаквахме от предварителните анализи на социологическите изследвания, общо взето се възпроизведе. Мисля, че картината леко ще се промени с вота от чужбина. По всяка вероятност резултатът ще е малко по-различен утре сутрин, когато ще видим окончателното преброяване, но ще е в тези рамки, заяви в предаването „След избора“ Манол..
Партиите запазиха мълчание след изборите. Комуникацията им с избирателите бе в социалните медии. ГЕРБ Никой не постига успех, без да признае помощта на другите, написа тази вечер във Фейсбук лидерът на ГЕРБ Бойко Борисов. „Уверените признаваме тази помощ с благодарност. Благодаря ви, ГЕРБ! Благодаря на всички, които ни подкрепихте!, завършва..