Защо за пореден път се случва такова тежко пътнотранспортно произшествие на равен участък и без натоварено движение в центъра на Пловдив? Какво може да се направи, за да се предотвратят такива катастрофи?
Изключително безхаберно управление на транспортната ни система! Основна причина за тежките катастрофи у нас - коментира ситуацията инж. Богдан Милчев от Института за пътна безопасност. Другото, по думите му, е млад шофьор, с мощен джип.
Когато, на 21 г. му даваш такава кола, защото той не може да си я купи сам, на тази възраст, къде е контрола?
Институциите така и не могат да обяснят, защо се случват острите аномалии между рязко намаление и увеличение на жертвите по пътищата. Отговорът е един – транспортната ни система е нестабилна и затова ще продължават да се случват такива трагични събития – категоричен е Богдан Милчев.
Ясно е, че високата скорост е основната причина за трагедията в Пловдив. Ако този джип се бе ударил с 50 км.ч., както е по закон, младежите нямаше да загинат. Защо обаче шофьорите си позволяват да карат така? Защото знаят, че може да им се размине, защото винаги са го правили и никой не ги е възпирал и санкционирал!
Държавна агенция за безопасност на движението трябва да поеме лидерството и ангажимента за състоянието на пътната безопасност в България. Да се намеси решително и да принуди общините да почнат да си вършат работата! Защото в момента за общините е някакво досадно служебно задължение.
Пловдив е един от най-опасните градове и вероятността да загинеш при катастрофа е сред най-големите. Градът се развива бурно индустриално и икономически, а от друга страна транспортната му система не може да поеме нарастващия трафик. Същевременно, има голям проблем с транспортния травматизъм.
Кметът на Пловдив е бил поканен за участие в конференция за оценка на риска заради този извод, но той дори не е изпратил представител, възмутено коментира Богдан Милчев.
Не задръстванията са проблема с травматизма. Когато си във задръстване не можеш да загинеш, най-много само да ругаеш. Но след задръстванията има прави отсечки, по които вече изнервените шофьори предприемат рискови и опасни маневри – обяснява експертът по пътна безопасност.
Проблемът е в община Пловдив и от липсата на реакция от страна на кмета, убеден е Богдан Милчев.
Чуйте цялото интервю с него в звуковия файл.
Тежкото състояние на летище „Пловдив“ се дължи на липсата на достатъчно правени инвестиции, но то има потенциал за развитие и реализиране на успешна концесия. Силата му би могла да бъде в развитието на карго връзките, но и на транспортните съоръжения около него. Това коментира изпълнителният директор на летището Дойчин Ангелов. Поводът..
Вотът на недоверие към правителството е нормален ход на опозицията, която иска по един или друг начин да заявисебе си, но правителството остава стабилно, коментира в предаването "Точно днес" политическият анализатор Нидал Алгафари. Битката кой да е по- голям в опозицията и патриотично- националистическия вот е голяма и "Възраждане" направиха..
Заместник-ректорът на ПУ „Паисий Хилендарски“ професор Станимир Кабаиванов е гост в рубриката ни „Добро утро, ден!“ тази седмица. Той е завършил с отличие Математическата гимназия в Пловдив със специлност „Физика и английски език“, а след това макроикономика в ПУ „Паисий Хилендарски“ с отличен успех и финансов мениджмънт с пълно шест...
Средата на април ще е опасен за разсада на земеделците, заради по-ниските температури. На 11 и 12 април минималните температури ще са между 3 и 4 градуса. Това предупреди синоптикът Петър Янков от НИМХ и призова фермерите да предприемат превантивни мерки. По думите му най-лесният начин да се предпазят културите от студените дни е..
Смяната на времето нарушава цялата фина настройка на организма. Това заяви в програма "Ден след ден" психиатърът д-р Любомир Канов, който е твърдо против този процес. Според него човешкият организъм е съвършено настроена машина, която работи в т.нар. физиологични цикли и това включва ендокринната система, мозъчната дейност, етапите и стадиите на..