Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Пловдив е сред най-опасните градове за катастрофи!

Двама младежи загинаха, а други двама се борят за живота си след ужасяваща катастрофа, която стана тази нощ на пловдивския булевард „Руски“. 

Защо за пореден път се случва такова тежко пътнотранспортно произшествие на равен участък и без натоварено движение в центъра на Пловдив? Какво може да се направи, за да се предотвратят такива катастрофи?

Изключително безхаберно управление на транспортната ни система! Основна причина за тежките катастрофи у нас - коментира ситуацията  инж. Богдан Милчев от Института за пътна безопасност.  Другото, по думите му,  е млад шофьор, с мощен джип.  

Когато, на 21 г. му даваш такава кола, защото той не може да си я купи сам, на тази възраст, къде е контрола?

Институциите така и не могат да обяснят, защо се случват острите аномалии между рязко намаление и увеличение на жертвите по пътищата. Отговорът  е един – транспортната ни система е нестабилна и затова ще продължават да се случват такива трагични събития  – категоричен е Богдан Милчев.

Ясно е, че високата скорост е основната причина за трагедията в Пловдив. Ако този джип се бе ударил с 50 км.ч., както е по закон, младежите нямаше да загинат.  Защо обаче шофьорите си позволяват да карат така? Защото знаят, че може да им се размине, защото винаги са го правили и никой не ги е възпирал и санкционирал!

Държавна агенция за безопасност на движението трябва да поеме лидерството и ангажимента за състоянието на пътната безопасност в България. Да се намеси решително и да принуди общините да почнат да си вършат работата!  Защото в момента за общините е някакво досадно служебно задължение.

Пловдив е един от най-опасните градове и вероятността да загинеш при катастрофа е сред най-големите.  Градът се развива бурно индустриално и икономически, а от друга страна транспортната му система не може да поеме нарастващия трафик. Същевременно, има голям проблем с транспортния травматизъм.

Кметът на Пловдив е бил поканен за участие в конференция за оценка на риска заради този извод, но той дори не е изпратил представител, възмутено коментира Богдан Милчев.

Не задръстванията са проблема с травматизма. Когато си във задръстване не можеш да загинеш, най-много само да ругаеш. Но след задръстванията има прави отсечки, по които вече изнервените шофьори предприемат рискови и опасни маневри – обяснява експертът по пътна безопасност.

Проблемът е в община Пловдив и от липсата на реакция от страна на кмета, убеден е Богдан Милчев. 

Чуйте цялото интервю с него в звуковия файл. 


БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Родителите трябва да партнират на училищните власти

Мерки за подобряване на  дисциплината в училище и за по-активното участие на родителите в тези усилия предлага Синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа". Те включват по-активното участие на родителите в тези усилия.  "През последните няколко години анализирахме, че ситуацията в българските училища е много трудна по отношение на мотивацията на..

публикувано на 10.01.25 в 17:13

Няма причина токът да се спонсорира от държавата

Няма причина токът да се спонсорира от държавата, тъй като никои не е направил нещо, което следва да бъде компенсирано. Компенсационни действия се предприемат, когато определени субекти предприемат действия в полза на държавата или по задължение, което държавата им е вменила да изпълнят. Това коментира Никола Янков, съдружник във..

публикувано на 10.01.25 в 16:10
Велислав Величков

Прокуратурата работи силно избирателно при Сарафов

За протестите от близкото минало и протестите днес говорим в програма "Ден след ден " на 10 януари. На тази дата през 1997 година е кулминацията на протестите срещу правителството на БСП, а площадът пред парламента става арена на сблъсъци и напрежение.  Разговаряме с участник в тогавашните протести, а и в днешните - настояващи за правосъдна реформа..

публикувано на 10.01.25 в 14:40

Компенсациите за тока са важни, но бизнесът очаква дългосрочна подкрепа

Компенсирането на бизнеса за цената на тока би помогнало, но за да бъдем конкурентни  са необходими трайни решения и затова трябва да помислим за дългосрочни мерки. Това коментира изпълнителният директор на Тракия икономическа зона Пламен Панчев. Според него една от пречките са прекалено многото регулации, които има в Европа. По думите му..

обновено на 10.01.25 в 14:20

Драмата на българските театри на сцената на финансовия дефицит

С дефицити влезат в 2025 година голяма част от театрите в страната и това демотивира трупите, не позволява обогатяване на репертоара, притеснява публиката и злепоставя културните институти пред техните зрители и партньори - затова са единодушни директорът на Кукления театър Пловдив Петър Влайков и на Родопския драматичен театър "Николай Хайтов" Мариан..

публикувано на 10.01.25 в 10:54