Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Пловдив е сред най-опасните градове за катастрофи!

Двама младежи загинаха, а други двама се борят за живота си след ужасяваща катастрофа, която стана тази нощ на пловдивския булевард „Руски“. 

Защо за пореден път се случва такова тежко пътнотранспортно произшествие на равен участък и без натоварено движение в центъра на Пловдив? Какво може да се направи, за да се предотвратят такива катастрофи?

Изключително безхаберно управление на транспортната ни система! Основна причина за тежките катастрофи у нас - коментира ситуацията  инж. Богдан Милчев от Института за пътна безопасност.  Другото, по думите му,  е млад шофьор, с мощен джип.  

Когато, на 21 г. му даваш такава кола, защото той не може да си я купи сам, на тази възраст, къде е контрола?

Институциите така и не могат да обяснят, защо се случват острите аномалии между рязко намаление и увеличение на жертвите по пътищата. Отговорът  е един – транспортната ни система е нестабилна и затова ще продължават да се случват такива трагични събития  – категоричен е Богдан Милчев.

Ясно е, че високата скорост е основната причина за трагедията в Пловдив. Ако този джип се бе ударил с 50 км.ч., както е по закон, младежите нямаше да загинат.  Защо обаче шофьорите си позволяват да карат така? Защото знаят, че може да им се размине, защото винаги са го правили и никой не ги е възпирал и санкционирал!

Държавна агенция за безопасност на движението трябва да поеме лидерството и ангажимента за състоянието на пътната безопасност в България. Да се намеси решително и да принуди общините да почнат да си вършат работата!  Защото в момента за общините е някакво досадно служебно задължение.

Пловдив е един от най-опасните градове и вероятността да загинеш при катастрофа е сред най-големите.  Градът се развива бурно индустриално и икономически, а от друга страна транспортната му система не може да поеме нарастващия трафик. Същевременно, има голям проблем с транспортния травматизъм.

Кметът на Пловдив е бил поканен за участие в конференция за оценка на риска заради този извод, но той дори не е изпратил представител, възмутено коментира Богдан Милчев.

Не задръстванията са проблема с травматизма. Когато си във задръстване не можеш да загинеш, най-много само да ругаеш. Но след задръстванията има прави отсечки, по които вече изнервените шофьори предприемат рискови и опасни маневри – обяснява експертът по пътна безопасност.

Проблемът е в община Пловдив и от липсата на реакция от страна на кмета, убеден е Богдан Милчев. 

Чуйте цялото интервю с него в звуковия файл. 


БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията
Румен Драганов

Пловдив е изключително впечатляващ за чуждите туристи

Какъв летен туристически сезон изпращаме и колко гости от България и чужбина посрещнахме? Питаме в програма "Ден след ден" - проф.  Румен Драганов  от Института за анализи и оценки в туризма.  В Световния ден на туризма, 27 септември,  Драганов подчерта, че изпращаме много добър сезон, може би, това е най-добрият сезон за последните няколко години...

публикувано на 27.09.24 в 14:48

България трябва активно да влияе на общественото съзнание в РСМ

Скопие създаваше псевдопроблеми негативен отенък, които да отвличат вниманието от истинските проблеми пред членството в ЕС. Тъкъв беше и измисленият проблем с непоставянето на знамето им при неофициалната среща на президентните на двете страни. Целта на този маньовър беше да се покаже, че България е страната, която саботира диалога и пречи на..

публикувано на 27.09.24 в 10:42

20 на сто по-малка и по-скъпа гроздова реколта в Пловдивско

"Това беше изключителна от гледна точка на предизвикателствата година. В нашия край, слава на Бога, нямаше градушки и други природни бедствия, но пък за сметка на това горещините бяха страшни".  Такава равносметка прави Георги Джингаров, лозар и винопроизводител от Брестовица. По думите му, ако нашите предци са наричали част от дните през юли..

публикувано на 27.09.24 в 10:19

Костадин Димитров не отговори дали ще остане кмет след 27.10.

Костадин Димитров не отговори дали ще остане кмет на Пловдив след парламентарните избори на 27 октомври. Той е включен на второ място в листата на ГЕРБ - СДС за Пловдив град след лидера Бойко Борисов. В интервю за Радио Пловдив Костадин Димитров обясни решението си така: "Нямах колебания дали да се включа в листата, защото за 10 месеца имах много..

публикувано на 26.09.24 в 15:39
Георги Георгиев

ГЕРБ ще води кампания с адекватни послания

Предизборната кампания трябва да бъде по същество. Ние нямаме предизборна програма, а програма за управление,  която представяме по време на предизборната кампания, заяви в програма "Точно днес" третият в листата на ГЕРБ-СДС за предстоящия парламентарен вот и депутат в 50-то Народно събрание Георги Георгиев.  По думите му още на предишните..

публикувано на 26.09.24 в 11:33