„Увеличението е средно с 20%. Без промяна остават картите за ученици и деца. Превозът за малките до 7 г. остава безплатно. Трябва оаче да се издаде все пак билет с „нулева стойност“ – обясни Ангел Даскалов от пловдивското поделение "Пътнически превози" на БДЖ.
По думите му, цените не са вдигани от 2012 г. с изключение на едно „малко“ индексиране от 2023 г. с 1.8%. Същевременно, през това време разходите на компанията са скочили с над 23%. Няма начин билетите да останат с непроменени цени при това положение, коментира Ангел Даскалов.
Той даде и конкретни примери за новите цени на ЖП билетите по някои основни направления за пловдивските пътници:
Пловдив – Пазарджик – с пътнически влак предишна цена от 2.70 става на 3.20, тук увеличението е с 50 ст. За бързия влак по това направление цената от 3.65 лв. става на 4.40 лв. (80 ст.повече).
По линията Пловдив – Асеновград увеличението е с 10 ст. – от 1.50 лв. на 1.60 лв.
Пловдив – София: от 8 лв. става на 9.90 лв. за пътнически влак, а за бързия – от 9.15 лв. става 11 лв.
Пловдив Карлово – от 3.95 – на 5 лв. за пътническия и 6.20 лв. за бързия влак нова цена.
Пловдив – Бургас става 16.80 за пътнически и 19.20 за бързия влак нови цени. Уточнява се, че маршрутът е през Димитровград заради продължаващите ремонти по линията.
Пловдив - Варна вече е 20 лв. за пътнически влак и 22.90 лв. за бързия влак.
Подновяването на влаковете остава основен приоритет на БДЖ, увери Ангел Даскалов.
Има договор за 76 вагона от немските железници Дойче Бан, които са напъллно съввременни и комфортни. Първата доставка от 19 вагона предстои в най-скоро веме.
Освен това чакаме нови 10 локомотива от ново поколение, с което рязко ще се увеличи скоростта и оттам – ще намалее времетраенето на пътуванията.
Продължаващият ремонт на Централна гара Пловдив затруднява превоза на пътници, но неговите темпове зависят от другата компания – НКЖИ, а превозваческата структура на БДЖ прави всичко възможно за нормалния и в срок превоз на пътниците до техните направления, увери Ангел Даскалов от пловдивското поделение "Пътнически превози" на БДЖ.
„ В радиото ти не можеш да остарееш, не можеш да бъдеш възрастен. Ти не можеш да изведеш на показ годините си. Никога не съм била суетна за възрастта си. Имам пълното съзнание какво означават за мен годините – те са моето богатство. Благословена съм с тази работа, с тази професия, която съм имала, и с тези възможности, които ми е давала тя. Но..
На 20 декември за шеста поредна година компанията отличи със специални грамоти работниците, изпълнили през 2024 година благотворителни инициативи по програмата КЦМ Благодетел, в направления "Социална интеграция и приобщаване на деца и възрастни хора в тежко социално положение/настанени в институции", "Подкрепа на обществено значими каузи в..
Агенция "Алфа рисърч" публикува последното си за годината проучване, о заглавено "2024 и 2025 – равносметка и очаквания". То е проведено от 1 до 10 декември и предсатвително за страната, финансирано е със собствени средства на агенцията. Анкетирани по домовете им с пряко стандартизирано интервю с таблети са 1000 пълнолетни българи...
В това е убеден юристът и журналист Мишо Гръблев, който в програма "Точно днес" коментира темата за споделеното родителство и желаните промени в българското законодателство, чиято цел е децата да растат с двамата си родители. В Деня на бащата той припомни, че бащите в днешно време имат все по-голяма роля в отглеждането и възпитанието на децата в..
Класическата иконография на Рождество Христово се оформя още през 5-6 век. Два са водещите аспекти в нея - божието въплъщение и претворяването, обновлението, което спасява целия свят, обяснява иконографът Елена Дигбоюшка. През годините тя се е сблъсквала с различни образци на изображението на Рождество Христово – едни икони са с повече..