Доклад на сдружението „За Земята“ сочи, че над 2,1 млн. от българите (над 31%) са в риск от транспортна бедност, а проблемът е особено остър в селските райони и при хората, които пътуват дълго в градовете. Това означава затруднението на гражданите да плащат разходите си за транспорт, или пък да нямат достъп до него.
За транспортната бедност в България говори Даниел Попов, експерт по транспорта и част от екипа на сдружението „За Земята“.
Това състояние, което засяга по различни начини всеки от нас, макар че дълго време в България за нея е мислено като за социален фактор, с определени услуги за по-уязвимите групи, поясни Даниел Попов.
По думите му, с развитието на европейските политики, бедността по отношение на двата най-големи фактора – енергетика и транспорт, се превърна в съществена и обсъждана тема, по която предстоят много важни реформи.
Проучване от миналата година дава една моментна снимка за състоянието и факторите за „транспортна бедност“ в България. Данните са събирани през НСИ и Евростат.
Един от факторите е притежаването на личен автомобил. Над 1.3 млн. работещи граждани например се оказва че пътуват между 30-60 минути и повече дори, до работното си място. Частните пътувания с автомобил се изчисляват на 85% дял от пътническия транспорт. Около 18% от домакинствата обаче казват, че не могат да си го позволят. Това е ясен индикатор за „транспортна бедност“.
Това ниско ниво на обществен транспорт също е проблематично. От друга страна пък имаме и жертвите на транспортни инциденти, по който признак през последните години твърдо сме на челните места в Европа.
Първо трябва сериозно национално проучване по темата с целенасочено събрани данни, за да се предприемат необходимите мерки на държавно ниво. Също така и с привличането на средства по европейски програми. А данните трябва да са конкретни и целенасочени, за да обхващат всички детайли около транспортните проблеми.
Покупата на стари автобуси от общините за нуждие на техните граждани често води до порочен кръг от още по-завишени разходи за тяхната поддръжка и последващо оскъпяване на услугата.
За да няма хаотична работа на парче, би трябвало да се изработи една национална транспортна схема. А за това отново опираме до пряката необходимост от конкретни данни по широки параметри.
В Плана за възстановяване и устойчивост има нула лева, заложени за преодоляване на транспортната бедност. Иначе са предвидени покупки на електрически возила и локомотиви за нуждите на железницата.
Ако искаме да върнем хората по малките населени места, първо трябва да им се осигурят и качествени транспортни услуги. За решаването на натрупаните проблеми обаче, оказва се нито има стратегия, нито има пари. Или ако има пари, проблемът е в избора на правилните инструменти, за да ги изискаме от европейските донори - смята експертът от сдружение "За Земята" Даниел Попов.
"Обръщането на посоката след отказа на Бойко Борисов да е премиер, е ясна. Ако не се случи нещо извънредно, това означава само и единствено нови избори, което би означавало някакво облегчение за изход от патовата ситуация". Това заяви политологът и университетски преподавател доц. Александър Христов. По думите му, комуникационните сигнали веднага след..
Цената на водата в Пловдив, Пазарджик и Смолян ще се повиши от 1 януари догодина , показват разчетите на Комисията за енергийно и водно регулиране. Те предвиждат промени в цената на водата в 28-те ВиК дружества в страната. Новите цени са заложени в проект на решение, което ще бъде обсъдено публично в четвъртък в сградата на регулатора. В Пловдив..
Политологът Любомир Стефанов не вижда изненада в отказа на л идера на ГЕРБ Бойко Борисов да бъде премиер. Според него по-скоро изненада е изказването му, че ще върне първия мандат. Това мнение анализаторът изрази в програма "Ден след ден" Струва ми се, че виждаме поредния етюд от типичното поведение на политическия човек Борисов . Сутрин..
Няма съмнение за наличието на чума по дребните преживни животни във Велинград, заявиха днес експертите от Българската агенция по безопасност на храните по повод огнището на чума по дребните преживни животни в курортния град. То е констатирано в три стада с 1760 животни, които се гледат съвместно. Пробите, дали положителен резултат за..
Как пазаруваме от кампании на намаления? По темата „Ние, потребителите“ прави допитване, което подсеща и насочва към важни аспекти при покупките с отстъпки. Доколко ми влияят рекламите за намаления и как избирам от кого и какво да закупя , когато ми обещават щедри отстъпки? Това са въпросите, които е полезно да си задаваме сега, когато..