Дали имат санкции, дали са предизвикали по тяхна вина ПТП или пък са примерни водачи.
Смята се, че мярката, известна като „Бонус – малус“ би могла да окаже положително влияние върху подобряване безопасността на пътя. Във своята същност тя е подходяща със замисъла си да опита да регулира „качеството“ на шофьорите у нас. Но, има едно голямо „Но!“ в проектната част на наредбата – смята Кирил Драганов от Европейския център за транспортни политики. (Това е организация, ангажирана с идеята за подобряване на пътната обстановка.)
В този си вид в момента проектонаредбата е доста еднопосочна – само към лошите водачи. Спрямо примерните шофьори обаче тя никак не е организирана и дори неразбираема за експертите. Затова трябва да се доработи.
Обсъждано е и да има единна, централизирана методика. В момента отделните компании, определящи методологията, не дава право на клиентите си да я обжалват или да искат да се преразгледа. Позволява се само шофьорът да се обърне към Гаранционния фонд, което е доста неправилно.
Може клиентът да не е доволен от цената, или, от недобросъвестен водач постепенно да е станал примерен.
Много по-добре е да се ползва база данни на МВР.
Част от мерките обаче отлежават дълго време. Главно поради това, че много трудно се синхронизират системите у нас, различните регистри на институциите. Също така има компании, които забавят умишлено информацията заради търговски интереси.
В крайна сметка, „Бонус – малус“ може ли да е панацея?
В някои развити държави тази мярка вече се счита за отживяла времето си. Също така тя вече има и различни разработки в отделните страни, според спецификата на обстановката по пътищата им.
Като цяло, прилагането на тази мярка изисква подробно обсъждане и доработване - убеден е експертът по транспортни политики Кирил Драганов.
Обучението по религия в училище също се оказа тема за горещи спорове. От едната страна са застъпниците на светския характер на образованието, които са против сегашното избираемо обучение в материята да стане задължителен предмет. Опонентите им смятат, че запознаването на децата с основите на вярата ще бъде изцяло в тяхна полза и няма да е за сметка..
Деветото издание на инициативата " Аз мога да строя " се проведе в Пловдив. В него участваха 15 отбора от професионалните гимназии по строителство, архитектура, геодезия, пътно и водно строителство от 10 града на страната. Това е състезание, което се прави по инициатива на Пламен Иванов и е подкрепено от на Камара на строителите в България,..
Епизодът „Вода“ от поредицата „Елементи в криза“ изследва парадокса на водните ресурси в България, като се фокусира върху град Пловдив. Фокусът е върху ефективността на системата за сметосъбиране, сортиране, депониране и рециклиранае, както и въздействието на нерегламентираните сметища и замърсяването на въздуха. Също така, обсъждаме въпроси,..
Организаторите на фестивала за хаус музика Lost in Hill и доброволци ще почистят пловдивския хълм Бунарджика на 27-ми април. Инициативата започва в 11:00 часа сутринта на входа на Летен театър Бунарджика. Целта е да се подготви територията за предстоящия пролетно-летен сезон за гражданите на Пловдив и гостите на града. "Ние едва сега започваме с..
Въвеждането на дисцплината „Философия на медицината“ в обучението на студентите медици на Медицински университет-Пловдив бе обсъдено по време на първия по рода си в страната дискусионен форум на тема „Общество-философия-медицина“. Той се организира от Департамента за езиково и специализирано обучение към Медицински университет - Пловдив...