Дали имат санкции, дали са предизвикали по тяхна вина ПТП или пък са примерни водачи.
Смята се, че мярката, известна като „Бонус – малус“ би могла да окаже положително влияние върху подобряване безопасността на пътя. Във своята същност тя е подходяща със замисъла си да опита да регулира „качеството“ на шофьорите у нас. Но, има едно голямо „Но!“ в проектната част на наредбата – смята Кирил Драганов от Европейския център за транспортни политики. (Това е организация, ангажирана с идеята за подобряване на пътната обстановка.)
В този си вид в момента проектонаредбата е доста еднопосочна – само към лошите водачи. Спрямо примерните шофьори обаче тя никак не е организирана и дори неразбираема за експертите. Затова трябва да се доработи.
Обсъждано е и да има единна, централизирана методика. В момента отделните компании, определящи методологията, не дава право на клиентите си да я обжалват или да искат да се преразгледа. Позволява се само шофьорът да се обърне към Гаранционния фонд, което е доста неправилно.
Може клиентът да не е доволен от цената, или, от недобросъвестен водач постепенно да е станал примерен.
Много по-добре е да се ползва база данни на МВР.
Част от мерките обаче отлежават дълго време. Главно поради това, че много трудно се синхронизират системите у нас, различните регистри на институциите. Също така има компании, които забавят умишлено информацията заради търговски интереси.
В крайна сметка, „Бонус – малус“ може ли да е панацея?
В някои развити държави тази мярка вече се счита за отживяла времето си. Също така тя вече има и различни разработки в отделните страни, според спецификата на обстановката по пътищата им.
Като цяло, прилагането на тази мярка изисква подробно обсъждане и доработване - убеден е експертът по транспортни политики Кирил Драганов.
Пловдивският депутат от БСП Иван Петков – Бебето, който е и председател на ГС в Пловдив, препотвърди, че ако партията получи трети мандат, ще направи опит да предложи експертен кабинет, а при получаване на мандата от друга политическа сила, решение ще се вземе от колективните партийни органи. „Всичко е въпрос на хипотези, но има надежди и с..
Защо агресията срещу лекарите в България се увеличава в годините и за какви действия ще настояват съсловните организации? Наш събеседник по темата е председателят на БЛС д-р Иван Маджаров . Проучване на агенция Тренд сочи, че 55% от лекарите са били жертва на агресия от стана на пациентите. Д-р Маджаров подчерта, че са поръчали две паралелни..
Пловдивската митрополия е домакин на четвъртия заключителен семинар „Социална свързаност и подкрепа“. Форумът има за цел да повиши информираността за социалните услуги, които църквата предоставя. Проектът „Социална свързаност и подкрепа“ е финансиран от Фонд „Социална закрила“ към Министерството на труда и социалната политика и се изпълнява от..
„Първият мандат ще бъде връчен на ГЕРБ-СДС, а ГЕРБ няма осигурено мнозинство. Публичните изявеления на всички показват, че ГЕРБ, освен от ДПС, не би трябвало да получи друга подкрепа. Сметката показва, че не им стигнат 5 или 6 депутата. В тази ситуация отиваме единствено към третия мандат, където, пак по публични изявления, имаме..
Община Асеновград започва да подменя уличното осветление в града по проект, финансиран от Националния план за възстановяване и устойчивост. С нови LED осветители ще бъдат сменени 1747 стари натриеви, съобщи кметът Христо Грудев. По думите му предстои и подмяна на 128 електрически табла за улично осветление с нови, които имат вградени компоненти за..