Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

"Екобус" може да се превърне в куха структура

| обновено на 13.03.24 в 09:03

Общинските съветници от групата на „Продължаваме промяната-Демократична България“ внасят в Общинския съвет повторно предложението си за „Екобус“, с което да се задължи управителят на общинското дружество да се отчита пред местния парламент. Те предупреждават, че има реална опасност „Екобус“ да се превърне в куха структура подобно на „Инсинератор“-Пловдив, за който общински средства изтичаха само за заплата на един управител.

Предложението отново ще се гледа на заседанието на местния парламент на 14 март, тъй като на предходното то беше отхвърлено от съветниците.

„Вариантите то да бъде отхвърлено са два. Или колегите не бяха разбрали какво целим с това предложение. Или другото вече, което мен ме притеснява, е нежеланието да се поеме отговорност. Защото ОбС е фактически едноличният собственик на капитала, той управлява правата на собственик на капитала. Това е все едно да създадете свое дружество, ЕООД, и да го хвърлите на управителя и още в самото му начало Вие да не се интересувате какво се случва от него. Тоест – да сте се отказали, не искате да поемате отговорност и само управителят да носи отговорност. Или замисълът е друг. И мен това ме притеснява, да не би желанието на ОбС да е да нямаме общински превозвач, да нямаме общински обществен превоз. И да оставим всичко на частни превозвачи, като единствена община в България, която да няма общински превозвач“, каза в интервю за Радио Пловдив Веселина Александрова, общински съветник от групата на „Продължаваме промяната- Демократична България“.

От групата на ПП-ДБ се опасяват, че в случая може да става въпрос и за целенасочено създаване на положение, в което Община Пловдив да не може да се справи с общинския градски транспорт и да се стигне до продаване на дялове от „Екобус“ за да се включат частни превозвачи, които имат опит. На практика това би означавало скрита приватизация на общинското дружество.

„Точно това би се случило, ако целта, която се гони с това несъгласие. Защото ние искаме нещо много простичко – управителят, както е задължен в момента да се отчита пред Община Пловдив, както е записано в учредителния акт. Но законът казва, че трябва да се отчита пред ОбС. Ние искаме това да бъде вкарано в учредителния акт, за да се задължи управителят. И той да внася отчетите в ОбС, регулярно на три месеца. И когато ОбС е уведомен, то тогава той ще може да взима и конкретни решения, за да помага на управителя и да бутаме това дружество напред за да свърши работата, за която е създадено. То е създадено да кандидаства по европейски програми, за да може да закупи електрически автобуси, да започне поетапно да обслужва линиите от градския транспорт и след няколко години да имаме общински градски транспорт, екологичен при това. Но ние трябва да го бутаме и да знаем какво се случва“, каза Александрова.  

Липсата на такава отчетност води до ситуации като тази, в която изненадващо се установи, че е отнет лицензът на „Екобус“.

„Постфактум ние научихме, че е лицензът е прекратен, защото е изтекъл договор за наем. Ние не знаехме, че е имало договор за наем, нито знаем, че той е прекратен, нито че лицензът е отнет“, каза общинската съветничка.

От групата на ПП-ДБ се опасяват, че ако предложението не бъде прието, „Екобус“ може да се превърне в куха структура, подобно на „Инсинератор“-Пловдив.

„Опитваме се да накараме ОбС да си върши работата. Защото ОбС носи отговрност и не можем да бягаме от нея, защото ние упражняваме правата на едноличен собственик на капитала. От нас идват решенията, а управителят трябва да ги упражнява“, каза още Веселина Александрова.

Цялото интервю с Веселина Александрова можете да чуете в звуковия файл. 




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Родителите трябва да партнират на училищните власти

Мерки за подобряване на  дисциплината в училище и за по-активното участие на родителите в тези усилия предлага Синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа". Те включват по-активното участие на родителите в тези усилия.  "През последните няколко години анализирахме, че ситуацията в българските училища е много трудна по отношение на мотивацията на..

публикувано на 10.01.25 в 17:13

Няма причина токът да се спонсорира от държавата

Няма причина токът да се спонсорира от държавата, тъй като никои не е направил нещо, което следва да бъде компенсирано. Компенсационни действия се предприемат, когато определени субекти предприемат действия в полза на държавата или по задължение, което държавата им е вменила да изпълнят. Това коментира Никола Янков, съдружник във..

публикувано на 10.01.25 в 16:10
Велислав Величков

Прокуратурата работи силно избирателно при Сарафов

За протестите от близкото минало и протестите днес говорим в програма "Ден след ден " на 10 януари. На тази дата през 1997 година е кулминацията на протестите срещу правителството на БСП, а площадът пред парламента става арена на сблъсъци и напрежение.  Разговаряме с участник в тогавашните протести, а и в днешните - настояващи за правосъдна реформа..

публикувано на 10.01.25 в 14:40

Компенсациите за тока са важни, но бизнесът очаква дългосрочна подкрепа

Компенсирането на бизнеса за цената на тока би помогнало, но за да бъдем конкурентни  са необходими трайни решения и затова трябва да помислим за дългосрочни мерки. Това коментира изпълнителният директор на Тракия икономическа зона Пламен Панчев. Според него една от пречките са прекалено многото регулации, които има в Европа. По думите му..

обновено на 10.01.25 в 14:20

Драмата на българските театри на сцената на финансовия дефицит

С дефицити влезат в 2025 година голяма част от театрите в страната и това демотивира трупите, не позволява обогатяване на репертоара, притеснява публиката и злепоставя културните институти пред техните зрители и партньори - затова са единодушни директорът на Кукления театър Пловдив Петър Влайков и на Родопския драматичен театър "Николай Хайтов" Мариан..

публикувано на 10.01.25 в 10:54