Целта на проекта е да помогне за създаването на позитивна образователна среда и успешна образователна интеграция на децата и учениците, чийто майчин език не е български.
Път към нея е обучението на педагогическите специалисти за работа в мултикултурна среда. Да познават навиците, културата, нуждите на децата от ромските семейства ще им помогне да общуват по- лесно с родителите и да създадат взаимно доверие, разказа предеседателят на фондация „Инди- Рома“ Албена Костадинова.
По думите й, когато педагозите се запознаят с културата, навиците, ценностите на общността, те осъществяват по - близък контакт и с децата, и с родителите, стават съпричастни и по- лесно получават доверието на семейството. Това им помага да мотивират не само посещението в училището, но и ангажимент от страна на родителите - да посещават родителските срещи, да споделят проблемите и да участвата в решаването им.
Проектът се реализира в Асеновград, Пазарджик, Стамболийски и Садово в училища и детски градини с 2766 деца, от които 2337 са с майчин език, различен от българския. 262- ма педагогически специалисти и 11 образователни медиатори научиха нови подходи в работата си, които да им помогнат да общуват по- лесно със семействата на тези деца, да ги убеждават, че образованието е важно за тях самите и да създадат по- голямо доверие.
Това е процес, в който осподелянето на опит и съветите на експертите са особено важни, каза Славка Апостолова, директор на училище „Св.Св. Кирил и Методий“ в пазарджишкото село Мало Конаре. 22-ма педагози и медиатор се включиха в семинарите на проекта.
Славка Апостолова споделя, че подобни обучения носят сигурност на колегите й, правят ги по- уверени да общувата с децата от ромската общност и със семействата им, които нерядко са и разделени, родителите са в чужбена и децата се отглеждат от баба и дядо.
Репортаж за проекта можете да чуете в прикачения звуков файл.
Мерки за подобряване на дисциплината в училище и за по-активното участие на родителите в тези усилия предлага Синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа". Те включват по-активното участие на родителите в тези усилия. "През последните няколко години анализирахме, че ситуацията в българските училища е много трудна по отношение на мотивацията на..
Няма причина токът да се спонсорира от държавата, тъй като никои не е направил нещо, което следва да бъде компенсирано. Компенсационни действия се предприемат, когато определени субекти предприемат действия в полза на държавата или по задължение, което държавата им е вменила да изпълнят. Това коментира Никола Янков, съдружник във..
За протестите от близкото минало и протестите днес говорим в програма "Ден след ден " на 10 януари. На тази дата през 1997 година е кулминацията на протестите срещу правителството на БСП, а площадът пред парламента става арена на сблъсъци и напрежение. Разговаряме с участник в тогавашните протести, а и в днешните - настояващи за правосъдна реформа..
Компенсирането на бизнеса за цената на тока би помогнало, но за да бъдем конкурентни са необходими трайни решения и затова трябва да помислим за дългосрочни мерки. Това коментира изпълнителният директор на Тракия икономическа зона Пламен Панчев. Според него една от пречките са прекалено многото регулации, които има в Европа. По думите му..
С дефицити влезат в 2025 година голяма част от театрите в страната и това демотивира трупите, не позволява обогатяване на репертоара, притеснява публиката и злепоставя културните институти пред техните зрители и партньори - затова са единодушни директорът на Кукления театър Пловдив Петър Влайков и на Родопския драматичен театър "Николай Хайтов" Мариан..