В интервю за Радио Пловдив проф. Валентин Колев – председател на Българската браншова камара на енергетиците и декан на Електротехническия факултет към Техническия университет в София заяви, че въглищните централи не могат да продължат да работят и исканията на миньори и енергетици са неизпълними.
Централите според него са важни и преди да бъдат затворени технически, трябва да бъдат заменени с други такива мощности. Работата на централите ще спре поради финансови причини, които се изразяват в цената на електрическата енергия. Отбеляза още, че около 90 евро е цената на един тон въглероден диоксид, а при производството на един мегават часа ел. енергия от въглищните централи, се отделя 1,3 тона въглероден диоксид, умножен по 90 евро, прави 117 евро, а това е само цената на въглеродния диоксид, която трябва да бъде платена. Това, което произвеждат е скъпо и пазара няма как да продава произведената енергия.
,,Каквито и териториални планове да предлагаме, ние казваме до 2038 г., ако цената на електрическата енергия е над 350 лв, не 2038 г., а дори ще могат да работят до 2048 г., а тяхната необходимост ще се определя от наличието на заместващи мощности.’’, заяви още проф. Колев.
Той подчерта, че не квотите влиият върху процеса на спирането на централите нито върху цената на електрическата енергия, т.е. тя се определя там, където се пресекат кривите на търсенето и предлагането. По въпроса за спирането на въглищните централи в Полша и Германия, които извоюваха затварянето на техните производства, проф. Колев смята, че не се различават от тези в България, но ние няма как да осъществяваме държавна помощ.
Колев цитира въведения в Полша ,,механизъм за капацитет’’, който би дал ’’глътка въздух’’ на Българските въглищни централи. Проф. Колев препоръчва финансови механизми, чрез които да не извеждаме тези мощности, докато не се появят алтернативни заместители.
Експертът по пътна безопасност Владимир Тодоров от Българската асоциация на пострадалите от катастрофи у нас коментира в програма "Ден след" има ли основание за вдигане на застраховките. „Гражданска отговорност“ и „Злополука на пътниците“ за таксита, което стана повод и за протеста им днес в Пловдив. Той припомни, че таксита винаги са..
Объркаха ли се още повече сметките за съставяне на правителство и след поредните предсрочни избори? Темите за купения вот, съменията в резултатите и касирането на изборите, реакциите на партиите и сравнението между изборите тази и миналата есен коментираме с политическия анализатор Кристиян Шкварек. Разговорът за купения вот може да..
В програма "Точно днес" за възможностите по нареждането на политическия пъзел в България разговаряме с Манол Пейков , който ще бъде депутат от „Продължаваме промяната-Демократична България“. Те призоваха за "санитарен кондор" около ДПС-Ново начало. Манол Пейков каза, че ще има отново много работа за вършене, защото е получил сериозно доверие от..
Безпрецедентни критики има към честността на изборите. Това за мен е много сериозната заплаха, която следва от тези избори, а не толкова съставянето на правителство. Това мнение изрази в програма "Ден след ден" политологът Теодора Йовчева, която коментира политическата ситуация след извънредния парламентарен вот в неделя и вече заявените „червени..
„ ВиК утайките в депото край Катуница са депонирани от края на 80-те години до 2008 г., когато тази дейност е преустановена “ – заяви в интервю за Радио Пловдив управителят на ВиК-Пловдив Антон Гълъбов. „ Мястото е оградено и се пази от жива охрана, благодарение на която пожарът е овладян “ – подчерта Гълъбов. „ Нека не плашим..