Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Зелената сделка е най- голямата измама от 2000 години насам

Протестът на миньорите и на енергетиците, който продължава с блокади на ключови пътища в страната вече пети ден, е политически, но не партийно- политически, а срещу безумната политикана ЕС по Зелената сделка, каза в предаването "Точно днес" Димитър Иванов от Движението за енергийна независимост.

"Зелената сделка е най- голямата измама в историята на християнската цивилизация. Затова нещата избухнаха и в България точно в предизборна ситуация, тъй кото години наред българските превителства не можаха да организират някаква форма на смекчаване на тази сделка, както направиха превителствата на Полша, Чехия и Унгария още през 20219 година".

Според Иванов политиката да се редуцират въглищата вече се приема като абсолютно валидна, а въглеродните емисии на практика убиват всичко и тази сделка стои дори в основата на  войната в Украйна и в основата на икономическата криза, която завладява Европа. Това е политическо и социално явление, докарано от една група хора, които печелят трилиони. 

"Това е зелена спекулация за светло бъдеще, както при комунизма".

Димитър Иванов даде пример със себестойността на тока от "Марици"- те. Една трета от нея се формира от реални разходи, а останалото е от въглеродни квоти. По думите му без въглищните централи ще се загуби енергийната независимост и цената на електричеството ще се повиши.

Той попита какво ще стане с гражданите, на които токът на свободния пазар скочи два пъти след две години, ако се лишим от базови мощности. И отговори, че тогава пак ще печелят ВЕИ-тата, защото и въглеродните квоти ще скочат, може и двойно.

Историята много напомня затварянето на малките реактори на Козлодуй при влизането ни в ЕС. Послушно ги затворихме и получихме по- малко от Европа, отколкото щяхме да спечелим, ако те работеха.

Затова днес България трябва да постави тежки политически условия на Брюксел по отношение на преразглеждане на принципа на въглеродните квоти да защити капацитетите на въглищните централи, смята Димитър Иванов.

Цялото интервю е в прикачения звуков файл.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Разцеплението в ПП-ДБ е тактическо, Борисов го е страх

Еднозначно вървим към избори, май , заяви пред Радио Пловдив  журналистката Стояна Георгиева , главен редактор на сайта  mediapool.bg. Тя нарече разцеплението в ПП-ДБ тактическо и припомни, че от ДБ са деклалирали, че не искат да влизат в някакво мнозинство, в окето участва и партия  "Възраждане". Затова, по думите й, е логично тези..

публикувано на 20.11.24 в 16:55

Борисов иска да избяга от отговорност и протака

"Пипането с нечисти ръце на Конституцията е част от факторите, които ни вкараха в тази криза. Конституционните промени, осигурени с подписа на Делян Пеевски от старана ПП-ДБ са причините за кризата, на която сега виждаме  проявленията.  Блокажът на Парламента, и то рекордно дълго време, издава това, че политическата криза навлиза в ново качество и..

публикувано на 20.11.24 в 16:29

Памет за репресираните през 1953 година тютюноработници

Мемориална плоча в памет на репресираните от комунистическата власт тютюноработници при стачката през 1953 г. беше открита в Пловдив по инициатива на Съюза на офицерите от резерва „Атлантик“ и Клуб на жените ДСБ Пловдив, с подкрепата на Министерството на отбраната.  Пловдивската стачка през 1953 г. е стачка на тютюноработничките срещу..

публикувано на 20.11.24 в 06:14

Съдът назначи нова експертиза за кариерите над Белащица

Делото в Административния съд в Пловдив за това дали кариерите за инертни материали над Белащица могат да възобновят работа бе отложено за декември.  Това съобщи а двокат Снежана Стефанова в програма "Ден след ден". На днешното заседение бе изслушана тройна експертиза от специалисти по водите, която казва ,че по никакъв начин кариерната дейност..

публикувано на 19.11.24 в 16:16

Разделянето на жп маршрутите на 3 лота води до по- малко влакове

БДЖ остава монополист в обществената услуга за превоз на пътници. Това е регламентирано от решение на служебното правителство от 30-ти октомври. В същото време Синдикатът на железничарите към КНСБ поиска среща с транспортния министър Красимира Стоянова, която в медиите обяви, че ще разделят жп маршрутите на три лота. " Дошло е време за..

публикувано на 19.11.24 в 16:00