Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Около 5 месеца ще бъде затворен Бетонният мост

Съдбата на Бетонния мост в Пловдив – сага с много обрати и окончателна идея да не се събаря, а да бъде реконструиран. Как ще изглежда съоръжението, разговаряме с инж. Иван Бакалски, НКЖИ, ръководител на Проект ж.п. линия Пловдив – Бургас.

"Подготвяме допълнително споразумение с изпълнителя на проекта, свързано с реконструкцията на Бетонния мост. Трябва да го съгласуваме и с двамата изпълнители на първия етап от развитието на жп възел Пловдив", посочи той.

Новото мостово съоръжение ще бъде широко 14 метра в зоната на примостването в сервитутната зона. Пътното платно ще бъде широко 8 метра, левият тротоар - 3,97 метра с възможност за велоалея, а десният тротоар - 2,47 метра. Височината ще бъде около 6 - 6.50 метра в светлия отвор, което ще позволи влаковете спокойно да минават отдолу, без да свалят пантографи. 

От 2-те страни новата конструкция ще бъде привързана към съществуващия Бетонен мост с нови 18 стоманобетонови греди. 

Устоите ще бъдат усилени, за да се получи адекватно натоварване на съоръжението. Частично ще бъдат ремонтирани и подстъпите към моста, добави инж. Бакалски. 

Той обясни, че все още няма точна дата за затварянето на Бетонния мост за реконструкция, но се предвижда ремонтът да продължи около 5 месеца. "Кога ще се затвори мостът зависи и от ремонта на ул. "Даме Груев", и от развитието на жп възел Пловдив", подчерта ръководителят на проекта.

Цялото интервю на Веселина Пеева с инж. Иван Бакалски е в прикачения файл. 


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Родителите трябва да партнират на училищните власти

Мерки за подобряване на  дисциплината в училище и за по-активното участие на родителите в тези усилия предлага Синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа". Те включват по-активното участие на родителите в тези усилия.  "През последните няколко години анализирахме, че ситуацията в българските училища е много трудна по отношение на мотивацията на..

публикувано на 10.01.25 в 17:13

Няма причина токът да се спонсорира от държавата

Няма причина токът да се спонсорира от държавата, тъй като никои не е направил нещо, което следва да бъде компенсирано. Компенсационни действия се предприемат, когато определени субекти предприемат действия в полза на държавата или по задължение, което държавата им е вменила да изпълнят. Това коментира Никола Янков, съдружник във..

публикувано на 10.01.25 в 16:10
Велислав Величков

Прокуратурата работи силно избирателно при Сарафов

За протестите от близкото минало и протестите днес говорим в програма "Ден след ден " на 10 януари. На тази дата през 1997 година е кулминацията на протестите срещу правителството на БСП, а площадът пред парламента става арена на сблъсъци и напрежение.  Разговаряме с участник в тогавашните протести, а и в днешните - настояващи за правосъдна реформа..

публикувано на 10.01.25 в 14:40

Компенсациите за тока са важни, но бизнесът очаква дългосрочна подкрепа

Компенсирането на бизнеса за цената на тока би помогнало, но за да бъдем конкурентни  са необходими трайни решения и затова трябва да помислим за дългосрочни мерки. Това коментира изпълнителният директор на Тракия икономическа зона Пламен Панчев. Според него една от пречките са прекалено многото регулации, които има в Европа. По думите му..

обновено на 10.01.25 в 14:20

Драмата на българските театри на сцената на финансовия дефицит

С дефицити влезат в 2025 година голяма част от театрите в страната и това демотивира трупите, не позволява обогатяване на репертоара, притеснява публиката и злепоставя културните институти пред техните зрители и партньори - затова са единодушни директорът на Кукления театър Пловдив Петър Влайков и на Родопския драматичен театър "Николай Хайтов" Мариан..

публикувано на 10.01.25 в 10:54