Според него през последните години се построиха много нови сгради в Пловдив, реализира се ново строителство, но заедно с това се е увеличил и автомобилният трафик, което всъщност е негативното.
"Градският транспорт, използването му, намалява драстично за разлика от автомобилния транспорт. Виждаме, че дори и в среда, в която няма нито една затворена улица или в квартал без ремонти има задръствания, а когато се случи да има и ремонт, просто става транспортен хаос в целия град, защото всеки, който очаква да стигне някъде, използва автомобила си и когато капацитетът на улицата бъде намален наполовина, това предизвиква големи проблеми в самия град", допълни Карамитов
Той посочи, че при ремонтите в Пловдив се вижда една тенденция на повторящи се проблеми в самото планиране на тези ремонти.
"Пускат се поръчки за определена стойност, които още в самото начало казват, че те не са достатъчни за изпълнението на целия прект. Залагат се едни суми, обаче трябва в последствие в хода на изпълнението на ремонта, ОбС да осигури други пари или по някоя програма да се намери финансиране. За съжаление обаче виждаме, че това не се случва навреме и това води до спиране на ремонтните дейности", обясни специалистът.
Последният пример е за ремонта на Рогошко шосе, за което също няма осигурено пълно финансиране.
"Как не се научиха едни уроци, чийто лош ефект виждаме и в момента с другите ремонти, които се случват в града. Общината продължава да действа по този начин. Това е едно от нещата, които със сигурност трябва да бъдат изкоренени като практика и променени в по-устойчив формат", категоричен е Карамитов.
Специалистът коментира и ремонтите, които се правят в момента - пробива на Централна гара, Модър-Царевец и според него работата по тях не бива да блокира града.
Относно строителството и риска във връзка със земетресенията, Карамитов обясни, че панелките са едни от най-устойчивите сгради, догато сгради, които разчитат само на носещи конструкици -тухлени, строени преди 60 -те имат нужда от допълнително обследване или укрепване.
Той изтъкна, че именно затова е важна паспортизацията на сградите.
Цялото интервю може да чуете в прикачения файл.
Рекултивацията на старото депо за утайки край Катуница бе дискутирана на заседание на Общинския съвет на Садово днес. Проблемът с хвостохранилището стана отново актуален след големия пожар в края на октомври, чието потушаване отне десетина дни. Според председателя на местния парламент Атанас Телчаров потушаването на пожара решава проблемът на..
В България вода има. Средно годишно страната ни разполага с 20 млрд. м. куб. вода, а този ресурс е четири пъти повече, отколкото ни е необходимо. Въпреки това, страната ни страда от безводие и проблемът все повече се задълбочава. Има населени места с ВиК системи, които губят над 90% от водата. Може ли да бъде спряно „изчезването на водата по пътя“?..
Пловдивското ОУ „Кочо Честеменски“ ще подкрепи децата на загинали полицейски служители със специална благотворителна кампания. Учениците са подготвили коледни предмети, с които организират благотворителен базар в най-близкия супермаркет, като средствата от продадените изделия ще отидат за закупуване на подаръци за децата, загубили свой родител..
"Не вярвам тази седмица да бъде избран председател на Народното събрание". Това заяви в програма "Точно днес" политологът Тончо Краевски, в коментар за зациклилата политическа криза у нас. Той добави, че е умерен песимист за този парламент и прогнозира, че дори да бъде избран председател, той върви към своя край. "Защото така, както в..
Kак да насърчим повече оптимизъм в нашите деца? Или, по-реалистично, как да ги предпазим от песимизма? Започнахме тази тема още в сезон 2 в разговор с психолога Донка Дойчева-Попова . Сега ви представям една изпробвана икономическа техника, която ще ви покаже, че има фактори за успех, които са изцяло във ваша власт. За да я използваме, се налага..