При засилен интерес тече общественото обсъждане на проекта за пробива под Водната палата в Пловдив. Около 50 души присъстват в залата, тук са бивши и настоящи общински съветници, кметът Здравко Димитров, заместник-кметовете Величко Родопски, Тодор Чонов и Пламен Райчев.
Дискусията откри кметът Здравко Димитров, който подчерта, че срещата е важна, а когато има отрицание, нищо не постигаме. „Има вероятност да загубим парите, изтеглени от Фонда на фондовете за пробива. София си решиха част от проблемите точно с изграждането на кръстовища на 2 нива“, каза кметът.
Инж. Маньо Манев, представител на проектантите, посочи, че са изготвили модерен проект, който е сигурен и по него се възпрепятстват всякакви деформации, които да застрашат проекта. Разработени са 4 варианта на кръстовището, включително с кръгово и тунел под него или с Т-кръстовище, каза инж. Манев.
Диана Русинова от Европейски център за транспортни политики представи проучване, разработено през последните 3 седмици на трафика в района в часовете пик. „Данните сочат, че районът е много натоварен, влизат около 3500 автомобили, което е предпоставка за задръствания и ПТП. Пловдив спешно трябва да вземе мерки и да намери решение“, добави тя.
Пръв от гражданите се изказа Ивайло Спасов, който каза, че никъде досега не е видял анализ на шума. „В района има много шум, особено нощем. Този проект не само води до по-голям шум за живеещите наблизо, а и застрашава учениците в Хуманитарната гимназия, която се намира в непосредствена близост. Този проект не трябва да се реализира“, подчерта Спасов.
Антон Вълков, който се представи като консултант по различни проекти, обясни, че са допуснати редица грешки – обществото не е информирано максимално рано, а информацията не е поднесена в подходящ вид за заинтересованите страни. „Включването на гражданите не е само на 4 години“, допълни той.
Емилия Манолова гневно припомни, че вече са изсечени десетки дървета, в района има огромен трафик с високи скорости, а велоалеята е унищожена. "Какво се случва с градинката, в която играеха децата? Замислете се да оправите градския транспорт, за да се ползва от повече хора. Това е безумен проект, който да се спре веднага и да се оправят щетите", призова гражданката, като влезе в пряк словесен сблъсък с кмета. "Вие сте там да обслужвате нашите интереси, г-н кмете", заяви Манолова.
По повод изразените в зала опасения за геоложкото състояние на почвите в района, проектантът инж. Манев подчерта, че в техническо отношение проектът е елементарен. "Относно шума - замислете се, че под земята шумът е много по-малък. Подпочвените води се намират на 5,5 метра, а пробивът е на по-малко от 4,5 м", заяви той.
Независимият общински съветник Слави Георгиев припомни, че днешното обществено обсъждане е резултат от негово предложение в ОбС. "Днешното обсъждане е много закъсняло, трябваше още преди 16 месеца да се проведе. Парите са заем, г-н кмете. Ако не ги изтеглим, няма да ги дължим, затова не ги губим", обясни той.
Общинският съветник допълни, че според изследванията доста под 4000 автомобила минават през моста на Панаира, за разлика от твърденията на общината. "Ако приемем Вашето решение, ще похарчим 9 млн. лв и ще преместим задръстването със 100 метра. Трябва мащабно изследване защо е толкова натоварен бул. "Цар Борис Трети Обединител" и защо хората го предпочитат, вместо да минават по по-малко натоварените мостове на Герджика и Адата. В този смисъл пробивът не предлага решение!", заяви Слави Георгиев.
Д-р Веселка Христамян, общински съветник от "Демократична България", поиска от името на групата да спре пробивът под Водната палата и да се изготви цялостен анализ на трафика в града.
Арх. Топалова призова "3 пъти да мерим, 1 път да отрежем" и попита как ще развиваме Пловдив - като град на хората или град на автомобилите.
Адв. Тони Стойчева каза, че според нея като шофьор няма задръствания по бул. "Марица", а изчакване. "Какво ще се случи със скулптурите на Орфей и Евридика, които са от символите на града? Ще ги асфалтираме ли?", метафорично попита тя.
Председателят на Камарата на архитектите Чавдар Тенев отново посочи, че поръчката за пробива е дадена на инженеринг, което е порочна практика. "В учебниците по градоустройство са посочени начините, по които се изчислява най-добрия начин да се уреди трафикът. За град като Пловдив това е кръгово", обясни архитектът.
Общественото обсъждане продължава вече 3-ти час.
Пет момичета, участвали в побоя над своя съученичка, са изключени от СУ „Георги Брегов“ в Пазарджик. Решението бе взето на педагогически съвет. С тях и родителите им ще работят педагози. Преди съвета ученици и родители протестираха срещу насилието в училище и поискаха оставката на ръководството. Побоят над Сияна, заснет от тийнейджъри на..
70 стажанти от Центъра за специализация и професионална подготовка в Пазарджик при Академията на МВР положиха клетва. На тържествената церемония в полицейския център присъстваха заместник министрите на вътрешните работи Тони Тодоров и Филип Попов и полицейски началници. След почти 7 месечна първоначална полицейска стажантите стават пълноправни..
Ученици от смолянския квартал Устово събраха над 8 700 лева за лечението на болно дете. По тяхна инициатива се проведоха благотворителен концерт и базар в читалището за събиране на средства в помощ на 10-годишния Михаил. Към проявите се присъединиха десетки танцьори, певци и музиканти. Учениците от Основно училище „Стою Шишков“ в Устово успяха да..
Ученици и родители поискаха на протест оставката на директора на училище „Георги Брегов“ в Пазарджик и най- строги наказания за момичетата от 6-ти и 7-ми клас, участвали в побоя над тяхна съученичка по- рано тази седмица. Публикуваните в социалните мрежи кадри скандализираха Пазарджик. Ние сме тук, за да подкрепим момичето, което е..
Ремонт на ремонта се налага на улица в Ягодово. След изграждане на нова канализация на улица „Христо Ботев“ и последвалото й асфалтиране, се появява пропадане на участъци. Кметът на Община Родопи Павел Михайлов е наредил възстановяването на компрометираните участъци за сметка на фирмата-изпълнител. Улицата е в гаранционен срок от 8 години, което..