Проблемът с двете кариерни находища в Белащица е комплексен, сложен и изисква детайлен подход за решаването му, смята бившият заместник-министър на енергетиката в кабинета "Петков" Пламен Данаилов.
Пред Радио Пловдив той обясни, че концесионерите и на двете находища са подали своите искания за удължаването им в необходимите срокове, като извършените проверки в Министерството на енергетиката са установили, че правните им основания са валидни. Оттук-нататък предстоят да се дадат две преценки - едната е по целесъобразността, а другата по законосъобразността.
Данаилов поясни, че Енергийното ведомство е поискало от концесионерите на двете кариери да направят нови оценки за въздействие върху околната среда /ОВОС/, за да се гарантират справедливите искания на хората за опазване на тяхното здраве. В компетенциите обаче на РИОСВ - Пловдив е да се произнесе по тези оценки. "Това е изключително важно, защото само на реални законови основания, може да се прецени възможно ли е удължаването на концесии", каза Данаилов.
По повод твърдението на протестиращите в Белащица и на община Родопи, че концесиите не могат да бъдат удължени, заради обособена санитарно - охранителна зона с водоизточници, той обясни, че те се включват в ОВОС и така ясно може да се каже какви въздействия се оказват.
Според него има и втора конфликтна точка, свързана с двете концесии и това е пътят на камионите с добитите инертни материали, който минава през самото село. Толкова ли не може да се направи проект за обиколен път, попита бившият заместник-министър, като уточни, че това не е в правомощията на енергийното министерство.
Пламен Данаилов обясни още, че добитият камък от кариерите над Белащица се използва за строителство на пътища. Ако концесиите не бъдат удължени, ще трябва да се търсят други находища или да се внася суровина. Втората възможност, обаче, ще оскъпи строителството, подчерта експертът.
"Всички искаме да пътуваме по модерни пътища, цяла България има нужда от изграждане на нови пътни мрежи и рехабилитация, затова са необходими тези материали. Въпрос на преценка е дали ще добиват от тези кариери или не. Топката е първо в РИОСВ и след това ще отиде в енергетиката", заключи той.
Делото в Административния съд в Пловдив за това дали кариерите за инертни материали над Белащица могат да възобновят работа бе отложено за декември. Това съобщи а двокат Снежана Стефанова в програма "Ден след ден". На днешното заседение бе изслушана тройна експертиза от специалисти по водите, която казва ,че по никакъв начин кариерната дейност..
БДЖ остава монополист в обществената услуга за превоз на пътници. Това е регламентирано от решение на служебното правителство от 30-ти октомври. В същото време Синдикатът на железничарите към КНСБ поиска среща с транспортния министър Красимира Стоянова, която в медиите обяви, че ще разделят жп маршрутите на три лота. " Дошло е време за..
Община Хисаря планира да повиши 3 местни данъка - такса смет, туристическия и патентния данък на територията на Хисаря и 11-те населени места в общината. Предложението е публикувано за обществено обсъждане на сайта на общината. Туристическият данък за категория „1 звезда“ се променя от 0,47 лв. на 1.00 лв; категория „2 звезди“ – от 0,58 лв...
Увеличената с 16 милиона лева план- сметка за поддържане на чистотата на Пловдив за 2025-та година ще гарантира по- добро изпълнение на дейностите по метене, миене и извозване на отпадъка, заяви в предаването „Точно днес“ заместник - кметът по екология и здравеопазване Иван Стоянов. Проектът на документа е в процес на обществено обсъждане и..
По калдъръмените улички, пазещи атмосферата на отминали епохи, под магичното небе на Стария град в Пловдив, ще откриете осемнадесет възрожденски къщи, които с широко отворени врати очакват шестнадесетото издание на „Дефиле на младото вино“ Фестивалът ще се проведе на 22, 23 и 24 ноември. ФЕСТИВАЛНИ ЛОКАЦИИ И УЧАСТНИЦИ Участниците..