Същинската дискусия сред общинските съветници започна така:
Йордан Илиев, председател на групата на ГЕРБ, с декларация от трибуната, заяви: „Днес сме на кръстопът дали да сме град за хората или за автомобилите. ГЕРБ имат ясен отговор – пешеходни места заживяха своя живот, разширени тротоари и велоалеи за сметка на улици, създаде се паркова среда на бул. Марица юг. Това не бе лека задача, но успяхме. Бул. Марица юг е пример. Разсичането на градската тъкан е с тежки последици. Трябва ясно обоснована цел и ясно аргументирани, насочени към хората.
Обществото трябва да знае ползите и вредите. Да се разбере кой стои зад това вредно за хората решение – на страната на хората или на политическата хамелеонщина. ГЕРБ е за хората, на страната на правилните за града решения. Искаме незабавно спиране на този вреден за града проект!“ Присъстващите в залата на ОбС протестиращи го приеха с аплодисменти.
Веселина Александрова, председател на групата на ДБ: Винаги сме били против пробива, не защото сме опозиция, а защото е грешна градоустройствена политика. Незаконосъобразен и нецелесъобразен проект! Каква градоустройствена политика водим? Трябва Пловдив да е град за хората. Този проект е абсолютно грешен! В цял свят в централна градска част не може да има кръстовище на 2 нива. Ако го направим, ще докараме целия трафик в центъра на града, вместо на Околовръстното. Този проект е грешно градоустройствено решение, за което хората ще страдат с години.
Слави Георгиев, независим: „3 години Плодив се управлява без ясен критерий за избор на програма, без технически задания, без обосновка и резултатът е това – едно от най-силните граждански вълни, с мощно присъствие на граджани и извънредна сесия на ОбС. При общественото обсъждане за заема не бяха предоставени документи и проекти, резултатът е реализация на 1 проект на инат“. Изказването му пак бе посрещнато с аплодисменти...
Евелин Парасков, Съюз за Пловдив: „Днес трябва да сложим край на политическото напрежение, нека бъдем малко по-смирени, времето на противопоставянето приключи и най-тправилното решение е да дадем срок да се изгладят нещата. Хората обаче шумно изразиха протеста си от думите му.
Инж. Гергана Кривошапкова от екипа, който е обследвал, представи накратко анализ на ситуацията, като посочи, че е взет предвид трафикът през март тази година, за сутрин от 7,30 до 17,30 вечер върхов период. Максималното натоварване е 3956 единици леки коли на час за съоръжението, като чака се на моста, което е забранено! Според екипа кръговото води до много ниска скорост, а 4-клонно кръстовище – 40 км за л.а. и 16 км в час за автобуси. Подлезът няма да влоши, а ще подобри транспортната обстановка, а решенията за бул. Марица е да се намали скоростта на колите .
Елена Кръстева от проектантите посочи, че изкопът е най-малко инвазивният метод, като ще се строи по т.нар. Милански метод на строителство.
След близо 2 часа дебати между общинските съветници, изказвания на проектанти и граждани, думата взеха експертите.
Богдан Милчев от Института за пътна безопасност заяви, че се върви към политическо, а не експертно решение за пробива. „ОбС е могъл да спре този проект, когато стартира договора. Тогава е могло да има и надзор, и спирането му, а не сега, когато вече има договор и има опасност от неустойки... Ние предлагаме община Пловдив да възложи както одит на проекта на външен одитор, така и да организира работна група от експерти и политическите партии. Сега искате да спрете нещо, което е тръгнало и трябва да се поемат последствията“, заяви Милчев под бурните протести и възражения на недоволните граждани в залата.
Богдан Милчев подчерта, че до този момент само транспортният доклад е обективен и всеобхватен, тъй като е експертен. „Има счупена комуникация между политическите партии, гражданите и общината“, подчерта той. Експертът се опита да предложи да се даде възможност на общината да подготви необходимите документи, но бе спрян от викове „Край!“ и „Стига!“...
Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики заяви, че ще говори с факти. „Не мога да кажа дали този проект е добър или лош. Основната грешка тръгва от там, че заданието не е трябвало да се прави сега, а доста по-рано е трябвало да има такова обсъждане“.
Тя приветства транспортното проучване на кръстовището до Водната палата, но се учуди, че е направено само на 1 кръстовище. „За какъв период е направено проучването, по какъв метод, какъв трафик обхваща - хаотичен или обичаен трафик. Едва ако няма други начини да се разтовари трафикът, трябва да се мисли за инженерна конструкция. Важно е каква информация слагаме на входа на проучването, за да видим резултата“, посочи Диана Русинова.
Тя заяви, че трябва анализ на трафика на поне 4-5 кръстовища в близост, а не само на това на Панаирния мост, и тогава проектантът да проектира. Изказването й бе посрещнато с аплодисменти в залата.
ДПС - Ново начало в Смолян обяви, че изключва деветима членове, сред които депутат, областен председател, общински председатели и кметове. Това обяви във фейсбук профила си Хари Малинов, пълномощник на Делян Пеевски в областта. В публикацията се съобщава, че на 16.11.24г. Централния съвет на ДПС взело решение за изключване от състава на ДПС в област..
Шофьор на 42 години от село Мокрище е задържан тази сутрин в Пазарджик, след като не спрял на стоп палка и последвало преследване от автопатрул, съобщи говорителят на ОДМВР – Мирослав Стоянов. След като полицията все пак успяла да спре нарушителя тестът с дрегер е отчел 3,42 промила концентрация на алкохол. По случая е образувано незабавно..
Тираджия пренощува в полицейския арест след опит да подкупи полицаи на автомагистрала „Тракия“ край Пловдив. В района на отбивката за Стряма патрулиращ екип спрял за проверка тир с турска регистрация. Униформените установили, че камионът е с невалидни транзитни регистрационни табели. За да не му съставят акт, шофьорът подал на униформените..
Заради повишените разходи за сметосъбиране ще бъде увеличена такса смет в Пловдив през 2025-та година. За следващата година за граждани таксата битови отпадъци ще стане от 1,8 на 2,6 промила, а за бизнеса ще се увеличи от 5,3 на 7,7 промила. Увеличението е съответно 44% и 45%. "С разрастването на града и нарастването на населението разходите за събир..
Пловдив има вече нов заместник-кмет по транспорта и това е бившият заместник-кмет на район "Източен" Ерол Садъков. В момента той е общински съветник от "Браво, Пловдив", откъдето беше и предишният зам.-кмет по транспорта Савина Петкова. Завършил е "Педагогика на физическото възпитание и спорта" и второ висше образование "Екология". Ерол Садъков е син..