Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Разгорещени дебати се развихриха в градския парламент на Пловдив

| обновено на 26.10.22 в 11:55

С разгорещени дебати стартира извънредната общинска сесия за пробива до Водната палата.  Част от протестиращите, както и експерти, архитекти и обикновени граждани също влязоха да проследят хода на събитията. 

Същинската дискусия сред общинските съветници започна така:

Йордан Илиев, председател на групата на ГЕРБ, с декларация от трибуната, заяви: „Днес сме на кръстопът дали да сме град за хората или за автомобилите. ГЕРБ имат ясен отговор – пешеходни места заживяха своя живот, разширени тротоари и велоалеи за сметка на улици, създаде се паркова среда на бул. Марица юг. Това не бе лека задача, но успяхме. Бул. Марица юг е пример. Разсичането на градската тъкан е с тежки последици. Трябва ясно обоснована цел и ясно аргументирани, насочени към хората.

Обществото трябва да знае ползите и вредите. Да се разбере кой стои зад това вредно за хората решение – на страната на хората или на политическата хамелеонщина. ГЕРБ е за хората, на страната на правилните за града решения. Искаме незабавно спиране на този вреден за града проект!“ Присъстващите в залата на ОбС протестиращи го приеха с аплодисменти.

Веселина Александрова, председател на групата на ДБ: Винаги сме били против пробива, не защото сме опозиция, а защото е грешна градоустройствена политика. Незаконосъобразен и нецелесъобразен проект! Каква градоустройствена политика водим? Трябва Пловдив да е град за хората. Този проект е абсолютно грешен! В цял свят в централна градска част не може да има кръстовище на 2 нива. Ако го направим, ще докараме целия трафик в центъра на града, вместо на Околовръстното. Този проект е грешно градоустройствено решение, за което хората ще страдат с години.

Слави Георгиев, независим: „3 години Плодив се управлява без ясен критерий за избор на програма, без технически задания, без обосновка и резултатът е това – едно от най-силните граждански вълни, с мощно присъствие на граджани и извънредна сесия на ОбС. При общественото обсъждане за заема не бяха предоставени документи и проекти, резултатът е реализация на 1 проект на инат“. Изказването му пак бе посрещнато с аплодисменти...

Евелин Парасков, Съюз за Пловдив:  „Днес трябва да сложим край на политическото напрежение, нека бъдем малко по-смирени, времето на противопоставянето приключи и най-тправилното решение е да дадем срок да се изгладят нещата.  Хората обаче шумно изразиха протеста си от думите му.

Инж. Гергана Кривошапкова от екипа, който е обследвал, представи накратко анализ на ситуацията, като посочи, че е взет предвид трафикът през март тази година, за сутрин от 7,30 до 17,30 вечер върхов период. Максималното натоварване е 3956 единици леки коли на час за съоръжението, като чака се на моста, което е забранено! Според екипа кръговото води до много ниска скорост, а 4-клонно кръстовище – 40 км за л.а. и 16 км в час за автобуси. Подлезът няма да влоши, а ще подобри транспортната обстановка, а решенията за бул. Марица е да се намали скоростта на колите .

Елена Кръстева от проектантите посочи, че изкопът е най-малко инвазивният метод, като ще се строи по т.нар. Милански метод на строителство.

След близо 2 часа дебати между общинските съветници, изказвания на проектанти и граждани, думата взеха експертите.

Богдан Милчев от Института за пътна безопасност заяви, че се върви към политическо, а не експертно решение за пробива. „ОбС е могъл да спре този проект, когато стартира договора. Тогава е могло да има и надзор, и спирането му, а не сега, когато вече има договор и има опасност от неустойки... Ние предлагаме община Пловдив да възложи както одит на проекта на външен одитор, така и да организира работна група от експерти и политическите партии. Сега искате да спрете нещо, което е тръгнало и трябва да се поемат последствията“, заяви Милчев под бурните протести и възражения на недоволните граждани в залата.

Богдан Милчев подчерта, че до този момент само транспортният доклад е обективен и всеобхватен, тъй като е експертен. „Има счупена комуникация между политическите партии, гражданите и общината“, подчерта той. Експертът се опита да предложи да се  даде възможност на общината да подготви необходимите документи, но бе спрян от викове „Край!“ и „Стига!“...

Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики заяви, че ще говори с факти. „Не мога да кажа дали този проект е добър или лош. Основната грешка тръгва от там, че заданието не е трябвало да се прави сега, а доста по-рано е трябвало да има такова обсъждане“.  

Тя приветства транспортното проучване на кръстовището до Водната палата, но се учуди, че е направено само на 1 кръстовище. „За какъв период е направено проучването, по какъв метод, какъв трафик обхваща - хаотичен или обичаен трафик. Едва ако няма други начини да се разтовари  трафикът, трябва да се мисли за инженерна конструкция. Важно е каква информация слагаме на входа на проучването, за да видим резултата“, посочи Диана Русинова.

Тя заяви, че трябва анализ на трафика на поне 4-5 кръстовища в близост, а не само на това на Панаирния мост, и тогава проектантът да проектира. Изказването й бе посрещнато с аплодисменти в залата.



По публикацията работи: Севдалин Палаузов


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Галерия

Още от категорията

Откриха новата учебна година в ПУ "Пл Хилендарски"

Пловдивският университет „Паисий Хилендарски“ откри официално академичната  учебна година. На церемонията в спортната зала на университета на бул. „България“ присъстваха заместник-министърът на образованието и науката Наталия Митева, представители на общинската и областната администрации и много студенти.  Над 4300 са първокурсниците, които ще се..

публикувано на 01.10.24 в 12:57

Пробно е-таксуване ще има в още една линия на градския транспорт в Пловдив

Общината води разговори за въвеждане на системата за електронно таксуване и във втора пилотна линия от градския транспорт. Преговорите се водят с втория основен превозвач с  повече линии  в града.  Според директора на общинското предприятие „Организация и контрол на транспорта“ Георги  Стоилов системата за електронно таксуване продължава да се..

публикувано на 01.10.24 в 12:51

Търговците на радиоактивния америций остават окончателно в ареста

Пловдивският Апелативен съд потвърди постоянното задържане в ареста на тримата мъже, които бяха уличени в опит за продажба на радиоактивния елемент америйций.  При задържането им на няколко места бяха открити  общо 81 броя плочки от опасния изотоп. Магистратите прецениха, че има реална опасност задържаните да се укрият или да извършат друго..

публикувано на 01.10.24 в 12:23

Проверяват Родопския театър за участие в схемата "Разград"

Полиция е иззела в петък документи и от Смолянския драматичен театър „Николай Хайтов“ във връзка с разследването на схемата за източване на средства в Разградския музикален център – това съобщи пред Радио Пловдив директорът му Румен Бечев. Той обясни, че са съдействали на разследващите като тяхното единствено обяснение е било, че изземването на..

обновено на 01.10.24 в 11:25

Постигнаха съгласие за транспорта до село Труд

Маршрутка №5 и линиите от областната транспортна мрежа ще решат транспортния проблем на с. Труд. Ще се проведат разговори с превозвача, обслужващ маршрутната линия, да се увеличи  броят на курсовете, включително и вечерните.  Същевременно ще бъдат организирани още две спирки в Пловдив на междуградските автобуси, които преминават през Труд, за да е..

публикувано на 01.10.24 в 10:53