В районната избирателна комисия в Пазарджик е постъпил сигнал, че кметът на община Септември Васка Рачева присъства на агитационни материали с кандидат за депутат, което е грубо нарушение на Изборния кодекс. Васка Рачева може да получи до 5 хиляди лева глоба.
Плакатите с лика на кмета на Септември и кандидата за депутат са били поставени в центъра на село Ветрен дол, на изхода за град Септември в посока София. На плакатите е изписано, че Васка Рачева е кмет на община Септември , който подкрепя преференциално съответния кандидат за депутат.
Според закона е недопустимо представител на държавната и общинската власт да агитира в полза на политическа партия. Районната избирателна комисия нареди на кмета незабавно премахване на агитационните материали.
Предвидената глоба при такива нарушения е от 2 до 5 хиляди лева.
До днес избирателите с трайни увреждания могат да подадат заявление за гласуване с подвижна избирателна кутия. Това се отнася за избиратели, които не са подали заявление до 18 март. Те могат да заявят гласуване в подвижна урна, при условие че в населеното място, където ще гласуват, е назначена подвижна СИК.
Между 40 и 42% избирателна активност в Пловдив-град прогнозира социологическата агенция "Неохрон" в оповестено днес проучване на нагласите на пловдивчани. Интервюирани са 655 пълнолетни граждани между 26 и 29 септември чрез телефонни интервюта с полустандартизиран въпросник. Извадката е представителна за пълнолетното население на града, като..
Ниска степен на предвидимост по отношение на изборите в неделя показва моментната снимка – няколко дни преди вота. Известно е, че в следващите дни тепърва ще решат стотици хиляди гласоподаватели. Очаква се в изборите да участват около и под 2.6 милиона души (около 39% от официалния списък, като почти пренебрежима част от тях се очаква да..
Между шест и осем партии биха влезли в 48-ото Народно събрание, ако изборите са днес. Това показва национално представително проучване за електоралните нагласи, проведено от агенция „Тренд“. Изследването, по поръчка на в-к „24 часа“, е реализирано в периода между 21 и 27 септември 2022 г. чрез пряко полустандартизирано интервю „лице в лице” с таблет..
Денят, който поставя финал на предизборната кампания, формулира горещите теми на времето около изборните нагласи, състоянието на обществената среда и прогнозите за съдбата на политическите партии, предопределена от мъдростта и емоциите на избирателите. Последните анализи на Социологическа агенция „Алфа Рисърч“ коментираме с Геновева Петрова...