Почти без изненади са наредените кандидат-депутатски листи за Смолянска област.
При партиите от последния парламент водачите са същите с изключение на "Има такъв народ". Така за "Продължаваме промяната" първи отново е Михал Камбарев, за ГЕРБ-СДС д-р Красимир Събев, за ДПС Хайри Садъков.
Водач на "БСП за България" е Емил Хумчев. На "Демократична България-Обединение" - Зарко Маринов.
Водач на "Има такъв народ" е един от сценаристите на Слави Трифонов - Александър Вълчев, който е от Смолян. Фаворитката в предходните избори Мика Зайкова е вече на трето място.
Изненадата дойде този път откъм БСП. Д-р инж. Георги Тонков - ревностен поддръжник и неколкократен кандидат на Столетницата в минали избори, сега е водач в листата на "Изправи се, България".
Интересни имена има в листата на най-новата формация, тази на служебния премиер Стефан Янев. Водач е Михаел Кисьов, който е бивш футболист.
До днес избирателите с трайни увреждания могат да подадат заявление за гласуване с подвижна избирателна кутия. Това се отнася за избиратели, които не са подали заявление до 18 март. Те могат да заявят гласуване в подвижна урна, при условие че в населеното място, където ще гласуват, е назначена подвижна СИК.
Между 40 и 42% избирателна активност в Пловдив-град прогнозира социологическата агенция "Неохрон" в оповестено днес проучване на нагласите на пловдивчани. Интервюирани са 655 пълнолетни граждани между 26 и 29 септември чрез телефонни интервюта с полустандартизиран въпросник. Извадката е представителна за пълнолетното население на града, като..
Ниска степен на предвидимост по отношение на изборите в неделя показва моментната снимка – няколко дни преди вота. Известно е, че в следващите дни тепърва ще решат стотици хиляди гласоподаватели. Очаква се в изборите да участват около и под 2.6 милиона души (около 39% от официалния списък, като почти пренебрежима част от тях се очаква да..
Между шест и осем партии биха влезли в 48-ото Народно събрание, ако изборите са днес. Това показва национално представително проучване за електоралните нагласи, проведено от агенция „Тренд“. Изследването, по поръчка на в-к „24 часа“, е реализирано в периода между 21 и 27 септември 2022 г. чрез пряко полустандартизирано интервю „лице в лице” с таблет..
Денят, който поставя финал на предизборната кампания, формулира горещите теми на времето около изборните нагласи, състоянието на обществената среда и прогнозите за съдбата на политическите партии, предопределена от мъдростта и емоциите на избирателите. Последните анализи на Социологическа агенция „Алфа Рисърч“ коментираме с Геновева Петрова...