Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Летище "Пловдив" или ще купи, или ще плаща наем за перона си

След възстановявената юридическа легитимност на Фонда за Развитие на летище "Пловдив", изгубена в годините, Управителният му съвет взе решение за разширяването му. Идеята е, освен Пловдив, "Родопи" и Чепеларе, в него да се върне напусналата го община Асеновград и да се привлекат Пазарджик, Смолян, Хасково, Кърджали, Стара Загора, Казанлък и Карлово. 

По думите на председателя на Съвета на директорите на летището фондът може да акумулира между 500 000 и 1 млн. лева годишно, които ще се инвестират в реклама на местната икономика чрез авиокомпаниите, които оперират на аеропорта. В момента вноската на общините е 1 лв. на човек от населението годишно, но най- вероятно предстои повишение, което ще се обсъжда.

В интервюто Дойчин Ангелов коментира какво следва след решението на  ВКС, което оконателно присъди перона на летището на частното дружество "Летище Пловдив"АД. 

Според него вариантите са два - държавата да плаща наем за терена или да го изкупи. Това са само предположения, предстоят преговори, които води министреството на транспорта, като принципал. Ангелов припомни, че наем се е плащал и назад в годините и това няма да е нова практика.

Краят на годината е реалистичният хоризонт на очакване да стартират новите линии до Бурса и Истанбул, а октомври за чартърите, които туроператор организира до турските курорти Анталия и Мармарис, каза още Дойчин Ангелов. 

Той обяви, че са започнати разговори и за възстановяване на полетите до Барселона, Милано- Бергамо, Брюксел и Франфурт Хаан, които бяха спрени в последните години. 

Цялото интервю е в прикачения звуков файл.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Родителите трябва да партнират на училищните власти

Мерки за подобряване на  дисциплината в училище и за по-активното участие на родителите в тези усилия предлага Синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа". Те включват по-активното участие на родителите в тези усилия.  "През последните няколко години анализирахме, че ситуацията в българските училища е много трудна по отношение на мотивацията на..

публикувано на 10.01.25 в 17:13

Няма причина токът да се спонсорира от държавата

Няма причина токът да се спонсорира от държавата, тъй като никои не е направил нещо, което следва да бъде компенсирано. Компенсационни действия се предприемат, когато определени субекти предприемат действия в полза на държавата или по задължение, което държавата им е вменила да изпълнят. Това коментира Никола Янков, съдружник във..

публикувано на 10.01.25 в 16:10
Велислав Величков

Прокуратурата работи силно избирателно при Сарафов

За протестите от близкото минало и протестите днес говорим в програма "Ден след ден " на 10 януари. На тази дата през 1997 година е кулминацията на протестите срещу правителството на БСП, а площадът пред парламента става арена на сблъсъци и напрежение.  Разговаряме с участник в тогавашните протести, а и в днешните - настояващи за правосъдна реформа..

публикувано на 10.01.25 в 14:40

Компенсациите за тока са важни, но бизнесът очаква дългосрочна подкрепа

Компенсирането на бизнеса за цената на тока би помогнало, но за да бъдем конкурентни  са необходими трайни решения и затова трябва да помислим за дългосрочни мерки. Това коментира изпълнителният директор на Тракия икономическа зона Пламен Панчев. Според него една от пречките са прекалено многото регулации, които има в Европа. По думите му..

обновено на 10.01.25 в 14:20

Драмата на българските театри на сцената на финансовия дефицит

С дефицити влезат в 2025 година голяма част от театрите в страната и това демотивира трупите, не позволява обогатяване на репертоара, притеснява публиката и злепоставя културните институти пред техните зрители и партньори - затова са единодушни директорът на Кукления театър Пловдив Петър Влайков и на Родопския драматичен театър "Николай Хайтов" Мариан..

публикувано на 10.01.25 в 10:54