Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

14,3% е ръстът на безработицата в строителния сектор спрямо 2020 г.

Над 10 замразени ремонта в Пловдив, Пазарджик и Смолян

Маргарита Попиванова: Околовръстното шосе на Пловдив е най - драстичният пример за блокиран обект. 6 км от него са в безобразно състояние.

От Българската браншова камара „Пътища” обявиха готовност за протест заради водената срещу тях безпрецедентна кампания. Пътностроителният бранш е разтревожен, че Народното събрание не предприема действия по повод реалната опасност Агенция „Пътна инфраструктура“ да изпадне в невъзможност да поддържа пътищата в страната.

От средата на миналата година разплащанията с пътния бранш са спрени, замразени са близо 300 обекта, стотици километри от първокласната пътна мрежа не са обезопасени, няма възможност за никакви действия по второкласната мрежа, а за пътищата от трети клас въобще не е предвидена рехабилитация. Това напомня в позиция от тази сутрин Управителният съвет на Българска браншова камара "Пътища", който недоумява какво се случва в Народното събрание.

Още вчера депутатите трябваше да разгледат предложението АПИ да предоговори действащите договори, така че срокът на прекратяването им да се обвърже със сключването на нови договори по откритите тази година процедури по Закона за обществените поръчки. Точката трябваше да е първа за дневния ред на парламента вчера, но бе отложена за днес.

В отворено писмо до медиите от пътностроителния бранш заявяват, че „странни политически „игри“ блокират приемането на разумното и обосновано решение от Народното събрание. Призивът към депутатите е да проявят разум и да защитят живота и здравето на българските граждани. 

В противен случай Българска браншова камара "Пътища" предупреждава, че ще възстанови протестните действия. Като начало ще бъдат затворени недовършените пътни участъци.

Маргарита Попиванова пред Радио Пловдив 

Председателят на Контролния съвет на Българската браншова камара „Пътища” Маргарита Попиванова заяви пред Радио Пловдив, че в момента целият пътностроителен бранш е блокиран

Тя припомни, че още преди година по времето на служебното правителство непрекъснато са алармирали за проблемите в строителния бранш и за ситуацията, в която са изпаднали. 

Ситуацията сега не е по – различна, а липсата на разплащания води след себе си загуба на работни места. Строителните фирми са напълно неплатежоспособни и задлъжнели. 

Безработицата в строителния сектор се увеличаваСпрямо 2020 г. ръстът е 14,3%, обяви Попиванова и посочи, че браншът очаква тази година за него да е нулева.

В Пловдив и областта замразените обекти са 5. 

Най – драстичен пример сред тях е Околовръстното шосе на Пловдив, съобщи Маргарита Попиванова.

Тя припомни, че ремонтът на Околовръстното обхваща само 2/3 от шосето, но част от него все още не е довършен.

„Това са едни 6 км, които са в безобразно състояние. Жителите на Пловдив непрекъснато пътуват по него“, коментира Попиванова.

Други спрени ремонти са входът на Пловдив откъм Карловско шосе, входът от магистрала „Тракия“ 3 805, пътят Първомай – Асеновград 3 667, който е в безобразно състояние.  

В област Пазарджик са замразени два пътни ремонта, а в Смолянска област четири.

Попиванова потвърди, че от строителния бранш са в стачна готовност.

Просто не можем да стоим безучастно да гледаме потъпкването на бизнеса и унищожаването му", категорична е председателката на Контролния съвет на Българската браншова камара „Пътища”.

Интервюто на Екатерина Костова с Маргарита Попиванова е в звуковия файл. 



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията
проф. Татяна Дронзина

От търгашеската сделка за Украйна губят всички

"И я превърнаха в пустиня. И нарекоха това мир." С този цитат от Тукидит п олитологът от Софийския университет  проф. Татяна Дронзина  коментира пред Радио Пловдив преговорите между САЩ и Русия за примирие в Украйна. Тя изрази притеснение, че до този момент  Украйна не получава гаранции за сигурност отникъде. Това е една търгашеска..

публикувано на 25.02.25 в 16:50
Георги Стоев

Нужна е по-широка кампания за еврото

"По-трудната задача при въвеждането на еврото вероятно ще е да убедим българските граждани, че това е това е по-добрият избор за тях самите, отколкото управляващите да убедят отговорните за членството европейски институции", смята икономистът Георги Стоев. Наскоро той обяви в профила си във Фейсбук готовост да отговаря на въпроси на интересуващи се за..

публикувано на 25.02.25 в 15:48

Въпреки протеста на „Възраждане“ нормалността у нас се връща

Въпреки грозните сцени от протеста на „Възраждане“ в събота нормалността в страната ни се завръща. Това коментира политическият анализатор и журналист  Иван Тропанкев. Аргументира се с това, че имаме работещо правителство с опозиция, на прага сме на приемането на бюджет 2025, както и на влизането ни в еврозоната.  „Докладът за членството..

публикувано на 25.02.25 в 10:50

Община Пловдив няма да допусне втора „Индра“

Община Пловдив ще защитава обществения интерес при финализиране на електронната система в градския транспорт. Това заяви в интервю за предаването „Точно днес“ на Радио Пловдив Ерол Садъков, заместник-кмет на Пловдив с ресор транспорт. Той обясни, че в момента се водят преговори с фирма „Тикси“ за сумата, която трябва да се даде допълнително за..

публикувано на 25.02.25 в 10:35

В този бюджет излиза, че най-важни са заплатите в МВР

Смешна е историята дали е вярно, че България е изпълнила критериите и може да влезе в евозоната от 01.01.2026 г., защото става въпрос кога точно се закръгля при изчисляването на критерия. Това заяви в предаването "Точно днес" макроикономистът Георги Ганев . "Когато се опитваш да вкараш аналогова действителност в дигитални цифрови критерии, понякога..

публикувано на 25.02.25 в 10:12