От началото на април превозвачи планират да поскъпне междуградският транспорт в региона. Причината – скокът на горивата, на тока и на минималната работна заплата.
До дни се очаква с до 20 % да поскъпне цената на билета за междуселищния транспорт, изпълняван от пловдивската фирма „Хеброс бус“. Дружеството обслужва редица линии в областите Пловдив и Пазарджик.
„Поскъпването бе анонсирано още през март, но ще се случи през април, тъй като нашите договори са сключвани по Закона за обществените поръчки и трябваше документално да изгладим нещата", обясни управителят на „Хеброс бус“ Веселин Дошков. По думите се очаква по-скъпите средно с 20 % билети да влязат в сила до 5 април.
От 1 април поскъпва и транспортът в пазарджишката община Пещера. Получихме писмо от превозвача „Транссервиз“, че цената на билета в обществения транспорт ще се вдигне с до 25 %, каза заместник-кметът Гълъбина Карамитрева.
За да тушира поскъпването, община Пещера заделя 30 000 лв. като субсидии за транспорта в бюджета си, който трябва да се гледа от местния парламент на 7 април. Общината очаква и целеви субсидии от държавата.
В Смолянско един от най-големите превозвачи – „Рожен експрес“, засега се въздържа от вдигането на цената на билетите. „Причината е, че изчакваме приемането на бюджета на общината на 31 март, за да видим какви разчети са направили и какви субсидии са заложили. Истината обаче е, че за година ситуацията е коренно различна“, коментира Димитър Палагачев от фирмата, която обслужва 50 % от автобусните превози в региона.
Освен поскъпването на горивата, тока и минималната заплата влияние ще окаже и въвеждането на ТОЛ системата за второкласните пътища, коментира Васил Пиронков, председател на УС на Камарата на автобусните превозвачи. По думите му поскъпването е неизбежно.
България има осезаем напредък в кръговата икономика и оползотворяването на ресурсите, въпреки че за много от гражданите това е почти невидимо. Зелената трансформация е плод на усилията на държавата, на бизнеса и на хората. Имаме доста съществен напредък . Това е оценката на Владимир Димитров , експерт "Индустрия и околна среда" в Българската..
Експертът по политически комуникации Арман Бабикян коментира за Радио Пловдив поредния неуспех да бъде избран председател на Народното събрание и ескалиращата политическата криза. Той подчерта, че липсата на реален диалог между политическите сили с различни цели прави трудно постигането на решения, които обществото да приеме. „Обществото или..
В първата ни рубрика за успешните образователни практики, реализирани по проекта „Успех за теб“ ще ви разкажем за ОУ „Васил Левски“ в село Караджово, община Садово. Проектът се изпълнява от Министерството на образованието и науката и се финансира със средства в размер на 105 млн. лв. от Програма „Образование“ 2021-2027, съфинансирана от..
Не виждам как при тази конфронтация, която отдавна не е по идеологически и политически причини, а е по междуличностни и интрументални причини, ще може този парламент да излъчи управляващо мнозинство, което да работи повече от три месеца. Това заяви в интервю за предаването „Точно днес“ на Радио Пловдив политологът и университетски преподавател..
"Българската държавност започва да прилича на тази медицинска диагноза, в която един по един започват да отказват различни органови системи". Такова сравнение направи социологът от "Алфа Рисърч" Боряна Димитрова след поредния неуспешен опит в парламента да бъде избран председател. Тя припомни, че в предишни разговори са дискутирани..