Проектът „Подкрепа за успех“ на Министерството на образованието и науката, който се финансира от Оперативна програма "Образование и наука за интелигентен растеж", е насочен към намаляване и предотвратяване на преждевременното напускане на училище и осигуряване на равен достъп до качествено образование. Той предвижда и работа с родители чрез включване на образователни медиатори. Проектът се съфинансира от Европейския социален фонд.
Училището в село Скутаре 4-та година работи по проекта „Подкрепа за успех“ по три от дейностите. Добрата новина е, че успяват да включат повече ученици от уязвимите групи, директорът Петър Славков с важното за екипа: „Аз съм директор от 4 години, когато и стартира проект „Подкрепа за успех“. Когато започнах работа децата бяха 93, благодарение на проектите в момента са 109, вървим за следващата година и още нагоре. За 2021/2022 са седем групи, обогатихме материалната база, с електронни устройства, върнахме децата от уязвимите групи обратно в клас.“
Основна дейност е работата с родителите чрез включване на образователни медиатори: „Много деца се върнаха обратно благодарени на г-жа Мазникова, искрено и благодарим!“, казва директорът на ОУ "Свети Климент Охридски".
Пенка Мазникова, социален работник от три години в училището на Скутаре: "Обхаванахме всички деца, които вероятно нямаше да имат никакъв шанс да се докоснат до училище. За тези деца всекит ден има риск от отпадане от образователната система, като основен проблем е неграмотността на родителите. Аз се гордея с примера за две деца, които попаднаха в полезрението ни, те бяха просяци пред магазина в селото, работихме с тях, успяхме да им извадим актове за раждане и успешно ги записахме в училище, вече са добре са интегрирани, сега са трети клас. Това е шанс някой да успее, нещо което съдбата не му е отредила."
Гергана Григорова, води групата „Език мой“ за деца с езикови затруднения, тя е учител по български език и литература, казва кое е трудно за децата от малцинствения етнос: „Най-трудното е, че средата, в която се намират децата - българският език не е майчин, и нямат подкрепа от семействата им. Изключително трудно е обучението по БЕЛ, а то е базово и основно за всички останали предмети. Работим с деца, които имат нужда да им се помогне.“
Мария Йорданова, учител на група в трети клас сподели, че в класа преобладават деца билингви, за които българският език не е майчин. „Постарах се да обхвана ученици, които имат систематични пропуски и заради обучението онлайн, и за деца от малцинствените групи, чиито родители са неграмотни.“
Ваня Руменова от трети клас: "В часовете по „Подкрепа за успех“ е много интересно, четем приказки, разказваме ги, правим упражнения по български език. Те ми помогнаха да подобря четенето си и правописа на думичките. Най-интересно ми е по математика, но се справям и с четенето, обичам да рецитирам."
ОУ "Св. Климент Охридски" има обновена материална база, нов компютърен кабинет и голям интерактивен дисплей. Участват и в проектите „Равен достъп до училищно образование в условията на криза“, където поличиха лаптопи и таблети за учители и ученици, както и „Образование за утрешния ден“, проекти - финансирани по ОПНОИР.
Мерки за подобряване на дисциплината в училище и за по-активното участие на родителите в тези усилия предлага Синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа". Те включват по-активното участие на родителите в тези усилия. "През последните няколко години анализирахме, че ситуацията в българските училища е много трудна по отношение на мотивацията на..
Няма причина токът да се спонсорира от държавата, тъй като никои не е направил нещо, което следва да бъде компенсирано. Компенсационни действия се предприемат, когато определени субекти предприемат действия в полза на държавата или по задължение, което държавата им е вменила да изпълнят. Това коментира Никола Янков, съдружник във..
За протестите от близкото минало и протестите днес говорим в програма "Ден след ден " на 10 януари. На тази дата през 1997 година е кулминацията на протестите срещу правителството на БСП, а площадът пред парламента става арена на сблъсъци и напрежение. Разговаряме с участник в тогавашните протести, а и в днешните - настояващи за правосъдна реформа..
Компенсирането на бизнеса за цената на тока би помогнало, но за да бъдем конкурентни са необходими трайни решения и затова трябва да помислим за дългосрочни мерки. Това коментира изпълнителният директор на Тракия икономическа зона Пламен Панчев. Според него една от пречките са прекалено многото регулации, които има в Европа. По думите му..
С дефицити влезат в 2025 година голяма част от театрите в страната и това демотивира трупите, не позволява обогатяване на репертоара, притеснява публиката и злепоставя културните институти пред техните зрители и партньори - затова са единодушни директорът на Кукления театър Пловдив Петър Влайков и на Родопския драматичен театър "Николай Хайтов" Мариан..