В момента на Централна гара в Пловдив се извършват подготвителни дейности, но пробивът не е започнал. Това каза в интервю за програма "Ден след ден" инж. Иван Бакалски от НКЖИ, ръководител на проекта за модернизацията на ж.п. линия Пловдив – Бургас, част от който е и пробива под гарата.
Строителните дейности са в две насоки. Едната е рехабилитация на ЖП инфраструктурата в гарата и втората е изграждането на съоръжението пробив. Още в подготвителната част, която е в момента, при подготовката са прекъснати коловозите от 6-11. Така че движение по тях няма. Целият трафик се организира по коловозите от 1 до 5 в момента. Строителните дейностите ще се извършат, най-грубо казано, на два големи етапа. Първият етап е строителните дейности на коловозите 6-11 и вторият етап, когато възстановим движението по тях - ще отворим за изпълнение на строителни дейности, коловозите от 1 до 5. В момента няма затруднения в трафика, но с напредъка на строителните дейности сигурно ще се наложи за известно време да се трансбурдират пътници най-вече до Асеновград, но това ще бъде на втория вариант, когато възможностите за осъществяване на трафика ще бъдат по ограничени.
Относно сроковете за изпълнение инж. Бакалски уточни, че първия етап обхваща времето от средата на ноември и ще приключи в края на август 2022. След което ще се прехвърли движените по новоизградените коловози и ще започне работата по останалите коловози.
С началото на изпълнение на строителните дейности по коловозите започва и работата по изграждане на външната конструкция на пробива. Това означава, че когато подпишем акт 2А2 ще започне работа строителната машина, която ще изгражда стените и плочата на самия пробив.
Утре на среща в общината ще уточним подробности по отношение на етапноста на временната организация. Ние имаме подготвени за съгласуване с общината 12 временни организации на движението. Тъй като поетапно ще се работи. Дойде времето да уточним тези неща и да получим одобрението от КАТ-Пловдив. Ако няма някакви пречки очакваме да направим първа копка следващата седмица.
Според инж. Бакалски финансовите параметри са ясни. Стойността на строително монтажните дейности са за малко над 89 милиона лева, като по-голямата част са за пробива.
Относно Бетонния мост той уточни, че на този етап в общината са съгласувани и двата варианта за проектиране на съоръжението.
Избрахме единия, който позволява изпълнението на моста на 2 етапа. Първият етап - изграждане на мостовото съоръжение над жп линиите с временно включване на съществуващите подходи. Вторият етап е развитието на подходите и кръговото движение в северната част на съоръжението. Вече се разработва този вариант на техническия проект и очакваме до края на година да е готов и в началото на следващата година да го внесем в общината за съгласуване.
Строителното разрешение за пробив под Централна гара в Пловдив, което общината е издала, още не е влязло в сила. Това обяви пред Радио Пловдив кметът Здравко Димитров.
"Това, което се вижда от южната страна, са подготвителни неща, преди същинската първа копка. Ние имаме издадено строително разрешение от МРРБ, а нашето строително разрешение не е влязло още в сила", коментира Димитров.
Утре от местната администрация ще се срещнат с представители на НКЖИ във връзка с мащабния проект за транспортен подлез, за да уточнят началото на строителството и първата му копка.
Кметът подчерта, че този проект не е свързан с Бетонния мост и за него ще има ново разрешително.
Мерки за подобряване на дисциплината в училище и за по-активното участие на родителите в тези усилия предлага Синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа". Те включват по-активното участие на родителите в тези усилия. "През последните няколко години анализирахме, че ситуацията в българските училища е много трудна по отношение на мотивацията на..
Няма причина токът да се спонсорира от държавата, тъй като никои не е направил нещо, което следва да бъде компенсирано. Компенсационни действия се предприемат, когато определени субекти предприемат действия в полза на държавата или по задължение, което държавата им е вменила да изпълнят. Това коментира Никола Янков, съдружник във..
За протестите от близкото минало и протестите днес говорим в програма "Ден след ден " на 10 януари. На тази дата през 1997 година е кулминацията на протестите срещу правителството на БСП, а площадът пред парламента става арена на сблъсъци и напрежение. Разговаряме с участник в тогавашните протести, а и в днешните - настояващи за правосъдна реформа..
Компенсирането на бизнеса за цената на тока би помогнало, но за да бъдем конкурентни са необходими трайни решения и затова трябва да помислим за дългосрочни мерки. Това коментира изпълнителният директор на Тракия икономическа зона Пламен Панчев. Според него една от пречките са прекалено многото регулации, които има в Европа. По думите му..
С дефицити влезат в 2025 година голяма част от театрите в страната и това демотивира трупите, не позволява обогатяване на репертоара, притеснява публиката и злепоставя културните институти пред техните зрители и партньори - затова са единодушни директорът на Кукления театър Пловдив Петър Влайков и на Родопския драматичен театър "Николай Хайтов" Мариан..