Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Пробивът под Централна гара започва следващата седмица

В момента  на Централна гара в Пловдив се извършват подготвителни дейности, но пробивът не е започнал. Това каза в интервю за програма "Ден след ден"  инж. Иван Бакалски от НКЖИ,  ръководител на проекта за модернизацията на ж.п. линия Пловдив – Бургас, част от който е и пробива под гарата.

 Строителните дейности са в две насоки. Едната е  рехабилитация на ЖП инфраструктурата  в гарата и втората е изграждането на съоръжението пробив. Още в подготвителната част, която е в момента, при подготовката са прекъснати коловозите от 6-11. Така че движение по тях няма. Целият трафик се организира по коловозите от 1 до 5 в момента. Строителните  дейностите ще се извършат, най-грубо казано, на два големи етапа. Първият етап е строителните дейности на коловозите  6-11  и вторият етап, когато възстановим движението по тях - ще отворим за изпълнение на строителни дейности, коловозите от 1 до 5.  В момента няма затруднения в трафика, но с напредъка на строителните дейности сигурно ще се наложи  за известно време да се  трансбурдират пътници най-вече до Асеновград, но това ще бъде на втория вариант, когато възможностите за осъществяване на трафика ще бъдат по ограничени.

Относно сроковете за изпълнение инж. Бакалски уточни, че първия етап обхваща времето  от средата на ноември и ще приключи в  края на август 2022.  След което ще се прехвърли  движените по новоизградените коловози и ще започне работата по останалите коловози.

С началото на изпълнение на строителните дейности по коловозите започва и работата по изграждане на  външната конструкция на пробива. Това означава, че когато подпишем акт 2А2 ще започне работа строителната машина, която ще изгражда стените и плочата на самия пробив.

Утре на среща в общината ще уточним подробности по отношение на етапноста  на временната организация. Ние имаме подготвени за съгласуване с общината 12 временни организации на движението. Тъй като поетапно ще се работи. Дойде времето да уточним тези неща и да получим одобрението от КАТ-Пловдив. Ако няма някакви  пречки очакваме да направим първа копка следващата седмица.

Според инж. Бакалски финансовите параметри са ясни. Стойността на строително монтажните дейности са за  малко над 89 милиона лева, като  по-голямата част са за пробива.

Относно Бетонния мост той уточни, че на този етап в общината са съгласувани и двата варианта за проектиране на съоръжението. 

Избрахме единия, който позволява изпълнението на моста на 2 етапа. Първият етап - изграждане на мостовото съоръжение над жп линиите с временно включване на съществуващите подходи. Вторият етап е развитието на подходите и кръговото движение в северната част на съоръжението. Вече се разработва  този вариант на техническия проект и очакваме  до края на година  да е готов и в началото на следващата година да го внесем в общината за съгласуване.

Строителното разрешение за пробив под Централна гара в Пловдив, което общината е издала, още не е влязло в сила. Това обяви пред Радио Пловдив кметът Здравко Димитров. 

 "Това, което се вижда от южната страна, са подготвителни неща, преди същинската първа копка. Ние имаме издадено строително разрешение от МРРБ, а нашето строително разрешение не е влязло още в сила", коментира Димитров.

Утре от местната администрация ще се срещнат с представители на НКЖИ във връзка с мащабния проект за транспортен подлез, за да уточнят началото на строителството и първата му копка. 

Кметът подчерта, че този проект не е свързан с Бетонния мост и за него ще има ново разрешително. 




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията
проф. Антоанета Христова

Изборите ще се решат от корпоративния и платения вот

В преполовената предизборна кампания говорим за нейния интензитет или по-скоро за липсата му, за купуването на гласове и тяхната цена и за шансовете след седмите поред избори да има правителство. Анализът в програма "Ден след ден" е на политическия психолог Антоанета Христова . Проф. Христова каза по повод купувачите на вот : "Усещането у хората..

публикувано на 11.10.24 в 16:12

Няма решение за транспорта до Труд и Войводиново

В събота и неделя на протест излизат пловдивските села Трилистник, Труд и Войводиново.  За пореден път те ще напомнят, че имат транспортни проблеми и неспазени обещания към тях от страна на местните власти. В Трилистник от миналата година настояват да се изгради жп надлеза, за да не изминават десетки километри по заобиколни лоши пътища или да се..

публикувано на 11.10.24 в 15:50

Първият частен пътнически влак все още загрява на старта

Все още не е ясно кога ще започне движението на първия частен пътнически влак у нас. Васил Лясков, изпълнителен директор на ПИМК Рейл Експрес-компанията, която има лиценз за пътнически превозвач, каза пред Радио Пловдив, че все още тече подготовка за това. "Надяваме се скоро. Все още не можем да дадем конкретна дата за това. Все още сме в процес на..

обновено на 11.10.24 в 15:29
Веселина Карапеева

Обучението по математика трябва да се засили

Ще се стигне ли до увeличение на броя на децата, които се приемат в математическите гимназии, за което настояват водещи математици у нас?  Веселина Карапеева, директор на пловдивската Математическа гимназия „Академик Кирил Попов“ заяви, че подкрепя идеята  да се дава шанс на децата да изучават профилирано и засилено предметите, към които имат..

публикувано на 11.10.24 в 11:00

Трети сезон на EX ANTE тръгва по Радио Пловдив от 3 ноември

От 3 ноември по Радио Пловдив стартира трети сезон на ЕХ АНТЕ с икономиста Георги Стоев. „Отново на фокус ще е икономическото и критичното мислене. Този път малко повече акцентирам върху това как родителите и учителите могат да помагат на децата да прилагат икономическо мислене в училище, а и в живота. Това е важно, тъй като живеем в..

публикувано на 11.10.24 в 10:23