Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Автобусите са по- малко, защото парите и шофьорите не стигат


Драстични нарушения по обслужването на автобусна линия №10 от фирмата „Хеброс бус“ станаха известни след като Радио Пловдив потърси информация от Общинското предприятие „Организация и контрол на транспорта“. Оповестената информация дойде след сигнали на пътници, че от  месеци  ситуциацията с Десятката е трагична, като им се случва да стоят по 40 до 50 минути на спирките, докато дойде автобус. 

 От общината признаха, че собственикът на фирмата Веселин Дошков системно не изпълнява задълженията си по договора с общината. Освен намаления брой коли, по линията редовно се пропускат курсове. Само през месец септември са пропуснати 853 курса. 

Общината би трябвало да налага по 1 000 лева глоба за всеки пропуснат курс. Вместо да санкционира фирма „Хеброс бус" с 853 000 лева за пропуснати курсове през септември, наложената глоба е само 30 000 лева. Така общинският бюджет е ощетен с 823 000 лева за сметка на частната фирма „Хеброс бус“.

Веселин Дошков днес призна за нарушенията, но ги обясни с лошата политика на общината към фирмите превозвачи. Дори изрази надежда администрацията да санкционира него и колегите му – цитирам: „за да влязат нещата в съда най – после и да се види кой крив, кой прав“.

Пред Радио Пловдив Дошков сподели, че до 3 – 4 години ще приключи напълно с превозваческата дейност, но преди това трябва да изплати автобусите си към банките.

Според него причините за закъсненията на автобусите са обективни и субективни. Като основни той посочи недостатъчното   средства, които се получават от общината, както  и липсата на кадри.


БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Трябва ясно да се разпише за какво ще се харчи бюджетът

Щаб, който работи по роблемите със замърсяването на въздуха в Пловдив е създаден на последната градска среща на партия "Продължаваме промяната", съобщи пловдивският депутат Стою Стоев в програма "Точно днес". Той обясни, че причината е абсолютното безхаберие на властимащите, които не обръщат внимание на този проблем.  "Замърсеният въздух, който се..

публикувано на 26.02.25 в 11:25
Асена Сербезова

Да се лекува и да се комуникира с емпатия

За младите фармацевти в Медицински университет-Пловдив, за избора им и за ролята и правата на магистър-фармацевтите в здравеопазването в програма "Точно днес" говорим с проф. Асена Сербезова, дф, дмн – един от най-уважаваните експерти в социалната медицина и организацията на здравеопазването.  " Не е важно само колко сме научили в медицинските и..

публикувано на 26.02.25 в 11:22

Не еврото, а проинфлационните бюджети водят до обедняване

Политиката, която се налага през  бюджетите в последните години, превръща България в свръхсоциална държава за сметка на останалите икономически контрагенти, каза в предаването "Точно днес" икономическият анализатор Михаил Кръстев. Политиците нарокоха този за 2005г- единствоно възможен, но по думите на експерта "това е един навъзможен" бюджет. В него..

публикувано на 26.02.25 в 10:29

ПП-ДБ искат актуални данни от общината и "бял билет" заради мръсния въздух

Тази сутрин също има замърсяване на въздуха в Пловдив. През последнте дни наблюдаваме сериозни надвишавания на нормите за чистота на въздуха. По закон среднодневната норма е 50 мигрограма на кубичен метър и тя не трябва да бъде превишавана повече от  35 дни в годината. А ние тези 35 дни сме ги направили още от началото на годината, защото..

обновено на 26.02.25 в 10:24
проф. Татяна Дронзина

От търгашеската сделка за Украйна губят всички

"И я превърнаха в пустиня. И нарекоха това мир." С този цитат от Тукидит п олитологът от Софийския университет  проф. Татяна Дронзина  коментира пред Радио Пловдив преговорите между САЩ и Русия за примирие в Украйна. Тя изрази притеснение, че до този момент  Украйна не получава гаранции за сигурност отникъде. Това е една търгашеска..

публикувано на 25.02.25 в 16:50