Автобусни и таксиметрови превозвачи обявиха, че готвят протест на 28 септември с настояване за държавна подкрепа. За 2 часа ще бъдат преустановени превозите в София, Пловдив, Варна и други големи градове в страната.
По този повод искам да ви кажа, че това са субективни излияния на хора, които не смятаме, че са истински превозвачи, а използват сдруженията за политически цели. Държа да ви кажа, че абсолютно никой няма да участва, включително и моето сдружение, коментира пред Радио Пловдив Васил Пиронков, председател на УС на Камарата на автобусните превозвачи.
"Това е измислица на една-единствена конфедерация - на Милтенова, която се състои от 3 фирми и които дори не са регистрирани в Търговския регистър. Затова има смут сред превозвачите. Вчера бяхме на среща при министъра и категорично заявихме, че ние, превозвачите, нито сме мислили, нито готвим, нито има за какво да протестираме пред министър, който е на 3 дни", заяви Пиронков.
По думите му конфедерацията на Магдалена Милтенова не представлява целия бранш, а "това са псевдо превозвачи, които са и в сивия сектор и само говорят за пари и разпределение на средства".
Според Васил Пиронков 99,90 % от превозвачите не споделят идеята за протеста на 28 септември.
"Имаме нужда от подкрепа от държавна подкрепа, но не в този вид, в който сега се представят нещата. Аз също имам проблеми - от вчера РЗИ проверява дали автобусите са пълни на 50 %, налага се и втори автобус да изпращам за определен час, но ще се справим. Това един сериозен превозвач не може да го повали, всеки има резерви", смята Васил Пиронков.
По думите му държавата е изплатила всичко дължимо по предишните мерки, трябва различен процент за различните превозвачи, защото някои имат договори с общините. "Тогава има - няма хора, трябва да изпълняваш всички линии. Друго е когато имаш специализиран превоз, предприятието ти плаща 100 % и ти да получаваш толкова, колкото и този, ангажиран с обществен транспорт. Същото е и със случайния превоз - за екскурзиите", заяви председателят на УС на Камарата на автобусните превозвачи.
Васил Пиронков допълни, че според него и големите фирми трябва да получават такива компенсации, както и общинските предприятия по транспорта (общо 13 за градски транспорт и други 9 за междуградски).
Според него до ръст в цените на билетите няма да се стигне, а държавата може да подпомогне превозвачите по други начини.
Цялото интервю на Неда Велкова с Васил Пиронков е в прикачения файл.
„Мога да кажа с една дума-разочарование“. Така Наталия Елис, председател на фондация, която подкрепя украинските бежанци у нас, коментира критиките на американския президент Доналд Тръмп към украинския държавен глава Володимир Зеленски. По думите и е имало наистина сериозни очаквания, и от украинска страна, и от страна на ЕС, за..
Темата за високите цени на хранителните продукти е сред водещите за посетители и изложители и на агрофрума, чиито домакин е Пловдив. Трите изложби АГРА, Винария и Фудтех събират на едно място над 620 компании от 25 държави. В днешния, втори ден на бойкот на големите търговски вериги, търсим мнения и коментари на български производители за..
Държавата да създаде условия за провеждане на повече фермерски пазари, където земеделските производители да могат да продават продукцията си директно на потребителя. Това от една стана ще доведе до засилена конкуренция и от друга ще намали зависимостта от големите хранителни вериги. Това е позицията на Български фермерски съюз, който изпрати писмо..
Управляващата коалиция изглежда стабилна, поне досега не е имало някакъв по-сериозен трус, каза в предаването "Точно днес" политологът доц. Иво Инджов . "Създаде се усещането, че такъв е възможен, заради постановката в бюджета за пенсиите, че няма да растат с швейцарското правило. След силна критика от страна на БСП и на опозицията това бе..
„Съдейки по проекта на бюджет за 2025 година и прогнозата, която е дадена до 2028 година, очевидно е, че икономиката, демографската система, участието ни в ЕС, са с големи проблеми. Тоест – България е в хиперкриза. И проблемите не са толкова в бюджета, колкото в икономиката, в нашите връзки с други европейски страни. Тъй като..