Работата по два от най-мащабните проекти, финансирани по ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ за настоящия програмен период 2014-2021 г. ще продължи и през следващия програмен период. Това са автомагистрала „Струма“ Лот 3.2 и ЖП проекта за скоростна ж.п. магистрала „Елин Пелин – Костенец“. Строителството по първия ще бъде реализирано в програмен период 2021-2027 г., като в момента се изпълняват подготвителни дейности и екологични мерки с цел смекчаване на негативното въздействие върху съществуващия път Е 79, както и мероприятия за подобряване на безопасността на движението. Инженер Галина Василева – ръководител на Управляващия орган на ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ уточни:
„Усилено се работи и по строителството на най-дългия пътен тунел в България – „Железница“, който е част проекта „Автомагистрала „Струма“ Лот 3.1.3.3. Той ще бъде с две отделни тръби за движение в посока, които вече са прокопани, като дължината на всяка от тях е над 2 км. Изпълнява се с много добри темпове и се очаква да завърши в средата на 2023 г.
Другият изключително важен проект, който стартира на 15 юли т.г., е проектът за строителство на ж.п. участъка Елин Пелин – Костенец – част от трасето София – Пловдив по направление на Европейски транспортен коридор „Ориент – Източносредиземноморски“.
Модернизацията на този участък е най-мащабният проект в текущата ОП. Василева подчерта, че Строителството ще продължи и в следващия програмен период. „Изграждането на трасето е разделено на 3 участъка: „Елин Пелин – гара Вакарел; „гара Вакарел – гара Ихтиман“ и „Ихтиман до гара Костенец“, като се предвижда изграждането на нова гара Костенец. В първия участък с дължина 20 км, е предвидено строителството на най-дългия железопътен тунел, изграждан досега не само в България, но и на Балканския полуостров. Той ще бъде пр.7 км. дълъг, двутръбен тунел, проектните скорости по трасето за пътническите превози са 160 км/ч, а за товарните - 120 км/ч.“
С цялостната реализация на проекта ще бъдат модернизирани над 51 км железопътни линии и 5 жп гари и спирки, попадащи в обхвата на трасето. Предвижда се още да бъдат премахнати всички пресичания на едно ниво между железопътния транспорт, автомобилното движение и пътниците. А за да бъдат постигнати проектните скорости, ще бъдат изградени тунели с обща дължина от 20 км. Предвидено е още и строителството на над 23 мостове и виадукти с обща дължина на съоръженията приблизително 3 км. Бюджетът на проекта е: 1 300 000 лева, от които 85% е европейско финансиране, а 15% - национално съфинансиране.
Мерки за подобряване на дисциплината в училище и за по-активното участие на родителите в тези усилия предлага Синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа". Те включват по-активното участие на родителите в тези усилия. "През последните няколко години анализирахме, че ситуацията в българските училища е много трудна по отношение на мотивацията на..
Няма причина токът да се спонсорира от държавата, тъй като никои не е направил нещо, което следва да бъде компенсирано. Компенсационни действия се предприемат, когато определени субекти предприемат действия в полза на държавата или по задължение, което държавата им е вменила да изпълнят. Това коментира Никола Янков, съдружник във..
За протестите от близкото минало и протестите днес говорим в програма "Ден след ден " на 10 януари. На тази дата през 1997 година е кулминацията на протестите срещу правителството на БСП, а площадът пред парламента става арена на сблъсъци и напрежение. Разговаряме с участник в тогавашните протести, а и в днешните - настояващи за правосъдна реформа..
Компенсирането на бизнеса за цената на тока би помогнало, но за да бъдем конкурентни са необходими трайни решения и затова трябва да помислим за дългосрочни мерки. Това коментира изпълнителният директор на Тракия икономическа зона Пламен Панчев. Според него една от пречките са прекалено многото регулации, които има в Европа. По думите му..
С дефицити влезат в 2025 година голяма част от театрите в страната и това демотивира трупите, не позволява обогатяване на репертоара, притеснява публиката и злепоставя културните институти пред техните зрители и партньори - затова са единодушни директорът на Кукления театър Пловдив Петър Влайков и на Родопския драматичен театър "Николай Хайтов" Мариан..