В рамките на една година през Интермодален терминал Пловдив са превозени 25 000 ремаркета. Това е трикратно увеличаване спрямо прогнозите за превози от автомобилни тежкотоварни композиции към железопътен транспорт. Цанко Станчев, управител на терминала посочи резултатите:
„Резултатите са доста добри, даже надминаха нашите очаквания. Реално сме във владение на терминала от декември 2017 година. Първият влак, който реализирахме беше от януари 2018 г., и влаковете бяха един път на седмица, след което за няколко месеца до средата на 2018 г., станаха два пъти в седмицата. В момента всеки ден обработваме два влака с ремаркета, и един с контейнери. За 2019 – 19 000, което е с 10 000 броя увеличение, за 2020 г. сме на 25 000 броя. Сега през 2021 г. сме на 12 000, като се надяваме да се задържи тенденцията и да нямаме спад спрямо м.г., ние очакваме постепенно увеличаване, напред в годините, предвид на новите проекти, с които работим за обработка на контейнерни влакове, и на други линии от терминала.“
Ковид кризата и ограниченията по границите накараха много фирми да предпочетат претоварването на тировете на влакови композиции. От началото на 2021 г. до момента, превозеният обем товари е колкото за цялата 2018 г.
За добрата практика от разкриването на Интермодалния терминал Цанко Станчев сподели: „На първо място има облекчаване на сухопътния трафик, който има все по-голям проблем, не само у нас, но и в Европа, предвид на увеличения брой на транспортните средства. Това, което ние правим, всеки ден от 30 до 60 ремаркета „се махат“ от пътя, качваме ги на влак, и заминават за своята крайна дестинация по жп транспрорт. Другото е независим транспорт от пътните условия, най - вече през зимния период, при неблагоприятни условия, и не на последно място екологията, това е зелен транспорт, и няма вредни емисии, Мисля, че това е бъдещето!“
Очакванията са след завършването на скоростната жп линия от Пловдив до пристанище Бургас товарите още да се увеличат, каза Цанко Станчев. Той допълни още: „Очакваната полза е по-бързо времепътуваме на товарите от Пловдив до Бургас, което не е малко, понеже железопътният транспорт по времепътувне се сравнява със сухопътния. При завършването на модернизацията се надяваме да се съкрати времепътуването на влаковете, което би дало доста добра конкурентоспособност на железопъннти траспорт спрямо сухопътния. Заедно с превозвачите, с които работим в тази посока бихме могли да увеличим работата на Интермодалния терминал."
С финансиране от ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 в момента се изгражда последният етап от модернизацията на жп линията Пловдив-Бургас. Осигурените средства за завършването на железопътната магистрала са над 675 млн. лева. Освен линейната инфраструктура, се внедряват и съвременни системи за сигнализация и телекомуникации, които осигуряват оперативна съвместимост на жп мрежите в целия Европейски съюз. С нея се гарантира безпрепятственото осъществяване на международни железопътни превози по европейските коридори.
Мерки за подобряване на дисциплината в училище и за по-активното участие на родителите в тези усилия предлага Синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа". Те включват по-активното участие на родителите в тези усилия. "През последните няколко години анализирахме, че ситуацията в българските училища е много трудна по отношение на мотивацията на..
Няма причина токът да се спонсорира от държавата, тъй като никои не е направил нещо, което следва да бъде компенсирано. Компенсационни действия се предприемат, когато определени субекти предприемат действия в полза на държавата или по задължение, което държавата им е вменила да изпълнят. Това коментира Никола Янков, съдружник във..
За протестите от близкото минало и протестите днес говорим в програма "Ден след ден " на 10 януари. На тази дата през 1997 година е кулминацията на протестите срещу правителството на БСП, а площадът пред парламента става арена на сблъсъци и напрежение. Разговаряме с участник в тогавашните протести, а и в днешните - настояващи за правосъдна реформа..
Компенсирането на бизнеса за цената на тока би помогнало, но за да бъдем конкурентни са необходими трайни решения и затова трябва да помислим за дългосрочни мерки. Това коментира изпълнителният директор на Тракия икономическа зона Пламен Панчев. Според него една от пречките са прекалено многото регулации, които има в Европа. По думите му..
С дефицити влезат в 2025 година голяма част от театрите в страната и това демотивира трупите, не позволява обогатяване на репертоара, притеснява публиката и злепоставя културните институти пред техните зрители и партньори - затова са единодушни директорът на Кукления театър Пловдив Петър Влайков и на Родопския драматичен театър "Николай Хайтов" Мариан..