Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Преди концесията на летището трябва визия за Пловдив

"Явно приходите от Летище Пловдив не са достатъчни да покрият разходите, включително и печалбата на бъдещия концесионер", коментира в предаването "Ден след ден" Александър Трифонов, сертифициран консултант по управление на проекти. 

Вчера правителството прекрати процедурата по концесията, обявена на 28 февруари, заради липсата на кандидати. 

Едно летище печели от пътникопотока и от карго. Пловдив има предимство с добре развита индустриална зона около него, но явно стоките, които се произвеждат, не са атрактивни за авиотранспорта, посочи експертът.

"Преди концесията на летището трябва да се направи визия как да се развива Пловдив, индустриалната зона и едва тогава летището. "Тракия индустриална зона" трябва да положи усилия да привлече инвеститори, които да произвеждат стоки, превозвани по въздуха", обясни Трифонов.

По думите му зимните курорти наистина привличат много чуждестранни туристи, които могат да използват активно летището, но не е така през лятото. "Трябва да се разработи друга визия във връзка с туристите - например тук има теснолинейка, която е много атрактивна за чужденците. Трябват изпреварващи мероприятия", посочи Александър Трифонов. 

Според него близостта на Летище София не влияе особено на Летище Пловдив. Той посочи като успешни концесиите на летищата във Варна и Бургас, но не и Летище София.

Цялото интервю на Емил Костов с Александър Трифонов е в прикачения файл. 



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Родителите трябва да партнират на училищните власти

Мерки за подобряване на  дисциплината в училище и за по-активното участие на родителите в тези усилия предлага Синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа". Те включват по-активното участие на родителите в тези усилия.  "През последните няколко години анализирахме, че ситуацията в българските училища е много трудна по отношение на мотивацията на..

публикувано на 10.01.25 в 17:13

Няма причина токът да се спонсорира от държавата

Няма причина токът да се спонсорира от държавата, тъй като никои не е направил нещо, което следва да бъде компенсирано. Компенсационни действия се предприемат, когато определени субекти предприемат действия в полза на държавата или по задължение, което държавата им е вменила да изпълнят. Това коментира Никола Янков, съдружник във..

публикувано на 10.01.25 в 16:10
Велислав Величков

Прокуратурата работи силно избирателно при Сарафов

За протестите от близкото минало и протестите днес говорим в програма "Ден след ден " на 10 януари. На тази дата през 1997 година е кулминацията на протестите срещу правителството на БСП, а площадът пред парламента става арена на сблъсъци и напрежение.  Разговаряме с участник в тогавашните протести, а и в днешните - настояващи за правосъдна реформа..

публикувано на 10.01.25 в 14:40

Компенсациите за тока са важни, но бизнесът очаква дългосрочна подкрепа

Компенсирането на бизнеса за цената на тока би помогнало, но за да бъдем конкурентни  са необходими трайни решения и затова трябва да помислим за дългосрочни мерки. Това коментира изпълнителният директор на Тракия икономическа зона Пламен Панчев. Според него една от пречките са прекалено многото регулации, които има в Европа. По думите му..

обновено на 10.01.25 в 14:20

Драмата на българските театри на сцената на финансовия дефицит

С дефицити влезат в 2025 година голяма част от театрите в страната и това демотивира трупите, не позволява обогатяване на репертоара, притеснява публиката и злепоставя културните институти пред техните зрители и партньори - затова са единодушни директорът на Кукления театър Пловдив Петър Влайков и на Родопския драматичен театър "Николай Хайтов" Мариан..

публикувано на 10.01.25 в 10:54