Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Модернизират тяговите подстанции по линията "Пловдив-Бургас"

| обновено на 03.05.21 в 10:22

Рехабилитацията на железопътната инфраструктура по участъците на железопътната линия Пловдив – Бургас има за цел да модернизира тяговите подстанции по трасето. Намерението на Националната компания Железопътна инфраструктура е да постигне надеждност за не по-малко от 30 години общ жизнен цикъл, отговарящ на действащите европейски и национални стандарти.

Съществуващата жп линия „Пловдив – Бургас“ е електрифицирана с обща дължина 292 км, от които 139 км единична и 153 км – двойна линия.

Проектната скорост по железопътната линия варира между 100 и 160 км/ч. Захранването с номинално напрежение 25kV на въздушната контактна мрежа в железопътния участък Михайлово до Бургас се осигурява от пет тягови подстанции, а именно: Стара Загора, Нова Загора, Ямбол, Карнобат и Бургас.

В България има 54 тягови подстанции, като 30 от тях вече са модернизирани. Останалите ще бъдат обновени до 2026 г. – уверяват от Националната компания железопътна инфраструктура.

Тяговата подстанция преобразува напрежението от 110 на 25 киловолта. Подстанциите се наричат „тягови“, защото осигуряват тяга, придвижване на влаковите композиции. Класическата тягова подстанция съдържа две трафополета, като едното винаги е резервно по всяко време. Това осигурява непрестанно предаване на напрежение към влаковете, като процесът е непрекъснат. Тяговият трансформатор е основното съоръжение в подстанцията, който преобразува напрежението. Трансформаторът е маслено съоръжение, в което има около 10 тона масло – то служи за изолация и охлаждане.

По приоритетната за страната ни жп линия Пловдив-Бургас има 6 тягови подстанции, като 5 от тях вече са модернизирани, като остава само подновяването на тягова подстанция Чирпан – съобщи ръководителят на проекта за рехабилитация на ж.п. линия Пловдив – Бургас – фаза 2 по Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020" инж. Иван Бакалски от НКЖИ.

За преодоляването влиянието на реактивната енергия са монтирани специални компенсиращи устройства – обяснява инженер Бакалски. Така по трасето се спестяват около 1000 лева на месец, тъй като тези устройства нулират това влияние.

Модернизацията на подстанциите ще помогне на България да изпълни поетите си ангажименти за развитие на жп инфраструктурата, достигайки европейските стандарти и ще допринесе за стабилното развитие на Транс-европейската транспортна мрежа.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията
Владимир Чуков

Има реална опасност от бежанска вълна от Ливан

Нарастващото напрежение в Близкия Изток притесни властта у нас. Служебният премиер Димитър Главчев свика в сряда Съвета по сигурността. Консултативният съвет за национална сигурност при президента също ще заседава извънредно утре. Ескалацията на военните действия в Близкия Изток и превантивните действия у нас коментира в програма "Точно днес"..

публикувано на 03.10.24 в 10:56

Доброволци помагат на инвалиди да изкачат планини

Доброволци помагат  на изцяло неподвижни или трудноподвижни хора да изкачват планини, да достигат до различни труднодостъпни за тях кътчета в България. Идеята се заражда спонтанно. „Бях водена от желанието да направя нещо за хората, така че те да се почувстват като част от това общество, да усетят какво е преживяването да си в една група...

публикувано на 03.10.24 в 10:39

Българите са като „вътрешни емигранти“ на изборите

В ЦИК са получени 30 688 заявления от българи за гласуване в чужбина, което бележи намаляване на заявленията спрямо предходните избори на 9 юни, когато са били малко над 38 000. С 20% са намалели желаещите да гласуват в чужбина спрямо предходните избори. А на деветоюнските също е отчетено намаление от 20 процента, което говори за обща..

публикувано на 02.10.24 в 16:30

Скандалът "Разград" е звучен шамар за театралния сектор

Случаят с театъра в Разград е звучен шамар за целия сектор и трябва строг контрол за изразходване на средства от културните институти. Това в заяви в интервю за Радио Пловдив председателят на Съюза на артистите в България Христо Мутафчиев.  Страшен звучен шамар към целия сектор. За..

публикувано на 02.10.24 в 16:00

1/2 от водоизточниците у нас са без разрешение за ползване

На 30 септември 2024 г. изтече 6-месечният срок за становища по обществената консултация за проектите на Световната банка за Плановете за управление на речните басейни (ПУРБ) за периода 2025 – 2027 г. Тези планове постановяват къде са водите и водните басейни на България и какви са управленските мерки по осигуряване на достъп до ползването им и..

публикувано на 02.10.24 в 15:53