„Киното е нещо по-различно от това да стоиш вкъщи и да си гледаш филм. Създава се съпреживяване в един салон с хора, които не се познават и ако „филмът ги хване“, се създава едно друго чувство“. Това заяви режисьорът и евродепутат Андрей Слабаков.
По думите му, част от чувството, което филмът създава, го прави залата, а пандемията е затворила кината.
Ние правим доста добри европейски филми, но големите компании са завладели пазара. Дори и американците имат т.н. независимо кино, което трудно стига до нас.Нашият проблем е с разпространението. Известна вина за това носят обаче и журналистите, защото те говорят „от сутрин до вечер“ само за американски филми и не се интересуват от европейското кино и още по-малко – от филмите извън ЕС.
Слабаков бе категоричен, че при правенето на филми у нас има проблем
„От нас в европейското кино се очаква да правим едни малки, бедни, жални европейски филмчета, които разказват колко зле се живее в Бългаия. Това негласно написано условие е свързано с това, други по-богати европейски държави да си вдигат самочувствието. Ние все вадим по някой добър филм, но трябва да произвеждаме повече“.
По думите на Слабаков, проблем е и това, че определени държави успяват да правят копродукции, но ние не сме сред тях и участваме като миноритарни продуценти. Изключително малко пари са получени по програма „Медиа“.
„Познайте до три пъти кой получава най-много пари в ЕС – Франция, Германия, малко Испания и Италия и някой друг датски филм. А ние сме на правата линия, която е на практическата нула с някои други 16-17 държави“.
Слабаков заяви още, че в Комисията по култура в ЕП се правят отчаяни опити да бъде обърната системата, защото тя е супер бюрократична. „Някакви чиновници разглеждат документи, без да се интересуват какъв е проектът. Ужасяващи изисквания и младите нямат никакъв шанс да участват“.
В ЕП и Комисията по култура се водят изключително тежки борби. Навсякъде културата е недофинансирана и остава винаги встрани. „Ако бъде увеличен процентът за култура, напр. 2%, това ще подпомогне културата, защото в момента предвиденият процент за нея е смешен“.
Чуйте повече от звуковия файл:
Танцьори и певци от „Театър на фенерите“ от китайската провинция Гуейджоу ще гостуват в Пловдив с атрактивно представление. Събитието е посветено на началото на Китайската нова година и е с вход свободен. Тази събота, Регионалният исторически музей в Пловдив ще бъде домакин на атрактивно и любопитно музикално събитие от далечен Китай, което..
Цивилизацията - можем ли я?! Това питане поставя проф. Александър Шурбанов и разсъждава в "Срещи"- те Защо? Нали този термин Цивилизацията е от 1756 г. Поставен е от граф Оноре Мирабо, а тя, цивилизацията е съществувала и преди да получи това име. Какво става с нас-хората от 21 век? На ход е Проф. Александър Шурбанов. Радио Пловдив,..
Изложба изследва устойчивостта на природата, нейната способност да надмогва ограниченията, наложени от човека и въпреки тях да продължава да съществува. Това е втората самостоятелна изложба на художничката Станка Александрова, която е израстнала в Белозем. Мотото на експозицията е "Диви треви". Композициите на творбите и цветовете им изследват..
Предприети са всички необходими мерки за защита на експонатите от изложбата "Древна Тракия и античният свят: Съкровища от България, Румъния и Гърция" в Лос Анджелис от бушуващите в района пожари, съобщи Министерството на културата. Служебният министър Найден Тодоров е написал писмо до ръководството на музея с искане експонатите от България, сред които..
Актьорът Вилиян Гешев представя в Пловдив моноспектакъла „Писмо до баща ми“ по Франц Кафка и авторски текстове. Представлението е тази вечер в театър „Хенд“. Режисьор е Ованес Торосян. Проектът е подкрепен от Чешкия културен център. Това е една изповед, която писах дълго време в съзнанието си, а после за кратко написах и на ръка, за да я..