Железопътната линия Пловдив – Бургас е приоритетна в националната железопътна система. Цели на проекта за нейната рехабилитация, която се осъществява в две фази, са подобряване на качеството на предлаганите услуги, намаляване на транспортните разходи и броя на инцидентите с 42%, 70 минути спестено време на пътуване , осигуряване на достъп за лица с намалена подвижност, намалени вредни емисии. С ръководителя на проекта за рехабилитация на ж.п. линия Пловдив – Бургас – фаза 2 по Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 инж.Иван Бакалски от НКЖИ разговаря Веселина Пеева:
Железопътната линия Пловдив – Бургас е от първостепенно значение за развитието на икономиката и живота на хората в Южна България. Тя лежи на европейски коридор за връзка на храните от Европа с нашето пристанище в Бургас, което я прави приоритетна в развитието на железопътната инфраструктура. Това подчерта ръководителят на Втора фаза на проекта за рехабилитация на железопътната линия "Пловдив-Бургас" по Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 на ЕС инж. Бакалски.
Инж. Бакалски уточни, че в първата фаза са рехабилитирани железният път и съоръженията, контактната мрежа в участъка от Михайлово до Бургас. Постигната е средна скорост на движение 140 км/ч. Във втория етап продължава рехабилитацията на пътя, като са включени и допълнителни участъци.
Участъкът от Скутаре до Оризово вече е завършен. От Оризово до Михайлово има сключен договор, проектирането приключва и в началото на май започват строителните дейности. Там предстои удвояване на железопътната линия, като в района на Чирпан тя се разклонява. Единият път преминава директно през гара Чирпан, а другият - директно през нов тунел към гара Михайлово. След като изграждането на тези участъци приключи, включително и двата – гара Зимница и участъка Явор – Зимница при гара Завой, ще бъде постигна скорост на движение на влаковете средно – 145 км/ч.
За предвиденото изграждане във Втората фаза на проекта на системи за сигнализация и телекомуникация по линията Пловдив – Бургас, инж. Бакалски уточни, че това са системи, с които се водят влаковете по безопасни трасета, телекомуникационна система, с която служителите по гарите се свързват помежду си, с диспечерите в Пловдивския диспечерски център, с локомотивните машинисти във влаковете.
Във Втората фаза се предвижда и изграждането на надлези на 40 места, където пресичането на линиите става на едно ниво. Прелезите ще бъдат заменени с надлези, като по цялото трасе Пловдив – Бургас ще останат само два прелеза – в района на „Нефтохим – Бургас“ и един в района на гара Долно Езерово. Всички останали прелези ще бъдат закрити.
За препятствията в процеса на изпълнението на проекта инж. Иван Бакалски подчерта, че при изграждането на трасето е било необходимо да бъдат отчуждени изключително много терени, особено в участъка Оризово – Михайлово, където има 13 археологически обекта. Остават около 6 обекта, които през месец май ще бъдат обследвани напълно, за да може трасето да бъде освободено за предстоящото строителство. От Компанията, заедно с изпълнителите на строителството, е трябвало да се съобразят и с желанията на общините да бъдат предвидени достатъчно пресичания и изградена добра довеждаща инфраструктура към гарите, за да бъдат удовлетворени адекватно нуждите на населените места.
Повече информация, можете да намерите в сайта на ОПТТИ и YouTube канала на програмата.
ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура” 2014-2020.
Бойкотът на цените на хранителните продукти в големите търговски вериги е крачка в посока уравновесяване на монопола, но това е закъснял процес. Това коментира производителят на зеленчуци Иван Кабуров от пазарджишкото село Мало Конаре, който зарежда и голяма хранителна верига с продукцията си. Добави, че понякога продукцията на родните..
Седемнадесетото издание на най-големия форум за земеделска техника у нас БАТА АГРО , който се организира от Българската асоциация на търговците на агротехника, ще се проведе от 12 до 16 май 2025 година на Летище Стара Загора. Това издание е юбилейно, тъй като отбелязва 15 години от първото изложение БАТА АГРО. Регистрацията за участници все..
Амбициозна и стратегическа, а не тактическа е задачата, която новият лидер на БСП Атанас Зафиров постави пред партията - да си върне статута на първа политическа сила, което към момента е неизпълнимо, коментира политологът Татяна Буруджиева пред Радио Пловдив. Според нея конгресът не излезе с ясна програма как ще се възстановява партията. В БСП..
Над 60 фермери, производители на патици-мюлари от цяла Южна България, се събраха на спешна среща в Раковски заради действията от страна на Българската агенцията по безопасност на храните (БАБХ) срещу тях. На срещата са обсъдени актуални проблеми, свързани с епизоотичната обстановка и разпространението на птичия грип. Фермерите са се оплакали от..
Атанас Зафиров не беше моят фаворит, но му пожелавам успех, защото времената особено за БСП са сложни и пътят няма да бъде лек. Оттук - нататък зависи от него и от неговите действия какво ще бъде направено. Това заяви пред Радио Пловдив пловдивският депутатът от БСП Иван Петков - Бебето . За нашата организация в Пловдив е стъпка назад ,..