В Авиобаза Граф Игнатиево с прочувствена и тържествена церемония бе почетен достолепен ветеран, сочен от самите летци там като "живата история" на първите дни на съвременната ни бойна авиация от епохата на реактивните самолети. Запасният подполковник Ангел Кибарски е един от първите летци, усвоили реактивните самолети в България на летище Граф Игнатиево през далечната 1951 г.
Той е роден на 18 март през 1930 г. в пловдивското село Борец.
За пръв път се „докосва“ до самолет на тогавашното летище Граф Игнатиево, където постъпва като ученик – летец в аероклуба през 1949 г. В края на обучението си там и с цели 23 часа нальот, първата крачка в авиацията за него вече е направена.
Следва пълното обучение в НВВУ Долна Митрополия, транировки, облитания, теоря и практика.
В живота на Ангел Кибарски настъпва първият важен момент – избран е в малобройната група привилегировани български пилоти за обучение на реактивен самолет в тогавашния СССР.
Започнали обученето си с минимален опит и на витлови самолети, българските летци уверено усвояват реактивните изтребители ЯК-23 и МиГ-15.
Завърнал се в края на 1951 г. в България, Ангел Кибарски е сред петимата летци у нас, поели първите бойни дежурства в небето с реактивни самолети от ново поколение.
Следват още тренировки и трупане на безценен летателен опит.
На него разчита тогавашният командир – инструктор полковник Калпакчиев, при извършването на първото демонстративно катапултиране от учебен МиГ-15.
Днес Ангел Кибарски разказа и допълнение към тази история – за второто си катапултиране, вече не учебно и не тренировъчно, а принудително, след ситуация, която сам той определя като своя непростима грешка във въздуха.
"И до днес не мога да си простя загубата на безценната бойна машина", разказа безспорният въздушен ас.
За срещата с 91-годишния ветеран в Авиобаза Граф Игнатиево пристигнаха висши офицери и командващият Военновъздушните сили генерал-майор Димитър Петров.
Чуйте и вижте още във видео-репортажа:
Парламентът гласува новото правителство на страната. Трудно сглобената коалиция утвърди кабинет с представители на трите групи в НС - ГЕРБ-СДС, БСП-ОЛ и ИТН. Мнозинството бе постигнато с участието и на ДПС-ДПС. Наш събеседник е депутатът от БСП - Обединена левица Иван Петков . Той каза, че може да се говори за компромис при сформиране на това..
Съставянето на правителството е някакъв вид постижение със самия факт, че е редовно след 7 пъти избори и 9 месеца след последния редовен кабинет, коментира журналистът от "Медиапул" Стояна Георгиева. По нейните думи е рано да се каже как коалицията ще се отрази на участниците в нея. Мантрата на ГЕРБ още отпреди изборите, че Бойко Борисов трябва да е..
Тепърва правителството и новият ресорен министър трябва да се фокусират върху ясна преценка за състоянието на цялата система в сектора на железниците. Достатъчно се е говорило само с лозунги, както е от последните години. Железопътният транспорт е приоритетен за Европа, а у нас практически той е по-зле отколкото е бил преди 30-40 години...
Какво можем да очакваме от кабинет с премиер Росен Желязков и тръгваме ли по нов път, който да затвържадава европейската ориентация на България? Темата коментира в програма "Точно днес" доцент Татяна Буруджиева, политолог и университетски преподавател. Тя изрази надежда, че днес ще се направи крачка към нормализация на политическите процеси в..
Има разум в промените на съдебния закон, но те са фокусирани върху настоящата ситуация. И несъмнено целят елиминирането на Борислав Сарафов. И тук, някои мои опоненти, твърдят, че не може да се прави закон за един човек. Да, но когато този човек се е превърнал в еманация, в емблема на системните и структурни проблеми в една институция, то..