Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Пловдив на първо място по катастрофи през миналата година

658 тежки катастрофи с 36 загинали и 820 ранени са сатнали в пловдивско през последните 11 месеца на миналата година. Това нарежда региона на чело на класацията по пътнотраспортни произшествия в страната – съобщи  предаването Ден след ден председателят на Асоциацията на пострадалите при катастрофи Владимир Тодоров.

Той поясни, че те са с 119 по-малко отколкото през  2019 та и то само, защото , заради епидемичната обстановка са били въведени редица ограничения в трафика .

 Друга причина Пловдив да се озове в челото на тъжната класация е , че в района на по големина град в България минава най- натоварения трафик на автомагистрала „Тракия“, както и потокът от автомобили, свързващ пътниците в посока север юг и обратно. 

„Броят  на катастрофите е и в резултат точно на този кръстопът и разположението на пътната инфраструктура, независимо , че формално те се дължат на  навлизане в насрещното движение и неправилно изпреварване по първокласните и второкласни пътища„ – поясни Тодоров .

Той оповести, че Асоциацията на пострадалите при катастрофи, която представлява, заедно с още десетина неправителствени организациии са подписали днес „етичен кодекс„ . Той ще е тяхно основно ръководство по време на работата им  с местните и държавните инструктури , ангажирани с безопасното движение по пътищата.

„Това са организации, които са наптрупали експертизи по отношение на пътната безопасност , Сдружения от автошколи, автосервизи, Пътна помощ, Европейския център за пътна безопасност , фирми за външна реклама, Пунктове за  годишни технически прегледи, мотоклубове „- уточни Тодоров. И допълни, че желанието е им е между тях да има толерантност. 

Етично отношение и толерантност ще настояват да има и от страна на медиите, които отразяват съдбата на жертвите на пътя и техните близки.

Новото сдружение ще изиска среща с основните политически сили, участващи в предизборната кампания, за да могат да прокарат идеите си за законодателни промени .

Сред тях са:

Реално обучение на бъдещите шофьори на полигон,  премахване на сивия сектор в курсовете за подготовка, който не допуска да се проследи дали курсистът е взел  наистина 31 часа кормуване или по- малко.  

„Наясно сме, че доста от бъдещите шофьори дори на са карали автомобил в извънградски условия и то защото преподавателите им икономисват от купуването на винетни стикери“- заяви Тодоров.

В резултат на това 25 процента от новите собственици на шофьорски книжки стават участници в пътнотранспорти произшествия още през първите две години от придобиването им.





Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Галерия

Още от категорията

Родителите трябва да партнират на училищните власти

Мерки за подобряване на  дисциплината в училище и за по-активното участие на родителите в тези усилия предлага Синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа". Те включват по-активното участие на родителите в тези усилия.  "През последните няколко години анализирахме, че ситуацията в българските училища е много трудна по отношение на мотивацията на..

публикувано на 10.01.25 в 17:13

Няма причина токът да се спонсорира от държавата

Няма причина токът да се спонсорира от държавата, тъй като никои не е направил нещо, което следва да бъде компенсирано. Компенсационни действия се предприемат, когато определени субекти предприемат действия в полза на държавата или по задължение, което държавата им е вменила да изпълнят. Това коментира Никола Янков, съдружник във..

публикувано на 10.01.25 в 16:10
Велислав Величков

Прокуратурата работи силно избирателно при Сарафов

За протестите от близкото минало и протестите днес говорим в програма "Ден след ден " на 10 януари. На тази дата през 1997 година е кулминацията на протестите срещу правителството на БСП, а площадът пред парламента става арена на сблъсъци и напрежение.  Разговаряме с участник в тогавашните протести, а и в днешните - настояващи за правосъдна реформа..

публикувано на 10.01.25 в 14:40

Компенсациите за тока са важни, но бизнесът очаква дългосрочна подкрепа

Компенсирането на бизнеса за цената на тока би помогнало, но за да бъдем конкурентни  са необходими трайни решения и затова трябва да помислим за дългосрочни мерки. Това коментира изпълнителният директор на Тракия икономическа зона Пламен Панчев. Според него една от пречките са прекалено многото регулации, които има в Европа. По думите му..

обновено на 10.01.25 в 14:20

Драмата на българските театри на сцената на финансовия дефицит

С дефицити влезат в 2025 година голяма част от театрите в страната и това демотивира трупите, не позволява обогатяване на репертоара, притеснява публиката и злепоставя културните институти пред техните зрители и партньори - затова са единодушни директорът на Кукления театър Пловдив Петър Влайков и на Родопския драматичен театър "Николай Хайтов" Мариан..

публикувано на 10.01.25 в 10:54