„Категорично сме готови да преминем към онлайн обучение и с учениците в началния курс в ОУ „Райна Княгиня“. При нас се обучават общо 900 ученици, като тези – от І до ІV клас – над 400 деца, са разпределени в 20 паралелки. Готови са виртуалните класни стаи, учителите са добре обучени. А вчера проведохме и тест на онлайн платформата, включително и за срещи наживо.“Това заяви директорът Мария Гайдарова.
По думите й, летните месеци учителите са използвали, за да работят интензивно върху своята подготовка.
Спецификата на възрастта на децата от І – до ІV клас изисква те да не бъдат оставяни сами, нито без контрол и подкрепа по време на обучението онлайн, което е съществен проблем.
„Мисля, че би било добра идея, ако има организирани дежурни паралелки присъствено обучение на децата на работещите на „първа линия“ – лекарите, полицаите, хранителните магазини. Страховете на родителите са основателни и по отношение задържане вниманието на децата. МОН даде възможност учебните часове да бъдат по 20 мин., когато са онлайн, за да следват и почивки и концентрацията на децата да не бъде проблем“.
Гайдарова бе категорична, че учителите днес са много по-подготвени да реагират на ситуацията, отколкото са били през месец март.
Комуникацията родител-учител вече е на друго ниво – партньорство, сътрудничество, доверие, подкрепа. Образованието по същество е социален акт и всичко това е в основата на неговия успех. Комуникацията вече е на друго ниво, заяви още Гайдарова.
„Като иновативно училище, в ОУ„Райна Княгиня“ сме заложили работа по проекти и групова работа за всеки един учебен час за изграждане на умения. Това означава децата да си сътрудничат, да бъдат в комуникация и да развиват уменията си заедно. А родителите трябва да им помагат“.
Като председател на УС на Фондация „Световен образователен форум - България“, Гайдарова уточни, че Фондацията разработва платформа за взаимопомощ на учители, която ще бъде безплатна за всички училища на територията на страната. Идеята е учителите да работят в мрежа и да си сътрудничат по всяко време.
Чуйте повече от звуковия файл:
Мерки за подобряване на дисциплината в училище и за по-активното участие на родителите в тези усилия предлага Синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа". Те включват по-активното участие на родителите в тези усилия. "През последните няколко години анализирахме, че ситуацията в българските училища е много трудна по отношение на мотивацията на..
Няма причина токът да се спонсорира от държавата, тъй като никои не е направил нещо, което следва да бъде компенсирано. Компенсационни действия се предприемат, когато определени субекти предприемат действия в полза на държавата или по задължение, което държавата им е вменила да изпълнят. Това коментира Никола Янков, съдружник във..
За протестите от близкото минало и протестите днес говорим в програма "Ден след ден " на 10 януари. На тази дата през 1997 година е кулминацията на протестите срещу правителството на БСП, а площадът пред парламента става арена на сблъсъци и напрежение. Разговаряме с участник в тогавашните протести, а и в днешните - настояващи за правосъдна реформа..
Компенсирането на бизнеса за цената на тока би помогнало, но за да бъдем конкурентни са необходими трайни решения и затова трябва да помислим за дългосрочни мерки. Това коментира изпълнителният директор на Тракия икономическа зона Пламен Панчев. Според него една от пречките са прекалено многото регулации, които има в Европа. По думите му..
С дефицити влезат в 2025 година голяма част от театрите в страната и това демотивира трупите, не позволява обогатяване на репертоара, притеснява публиката и злепоставя културните институти пред техните зрители и партньори - затова са единодушни директорът на Кукления театър Пловдив Петър Влайков и на Родопския драматичен театър "Николай Хайтов" Мариан..