Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Радио Пловдив е очите и ушите на своята аудитория

Андон Балтаков - генерален директор на БНР
Снимка: БГНЕС

Радио Пловдив - една от основните медии в Централен-Южен район

Като една от основните медии в целия Централен-Южен регион определи Радио Пловдив генералният директор на БНР Андон Балтаков. В ефира на „Вход свободен“, където гостува наживо по повод празника за 65-годишния юбилей на Радио Пловдив, Балтаков призна, че изпитва изключително уважение към екипа му.

„Аз отделям изключително огромно внимание на регионалните радиостанции и конкретно на Радио Пловдив. Затова още март бях във вашето радио“- подчерта той. От обиколката му из регионалните станции, възобновена след временното прекъсване заради COVID-19, генералният директор продължава да е убеден: 

„Вие сте очите и ушите на хората и обществото. Вие знаете по-добре от всички какви са проблемите на областите, администрацията. И имайки предвид колко замираща е обективната журналистика, Радио Пловдив и останалите регионални радиостанции, може би, изпълняват функциите на 4-тата власт. И това е  много важно не само за мен – важно е за цялото общество“.

Мултиформатност и бъдеще на радиото като медия

Андон Балтаков подчерта мултиформатността на съвременното радио. И за да могат хората да продължават да вярват на нашите програми, очерта в какво вижда бъдещето им: Фокусиране върху проблематиката на региона, пряката връзка със слушателите и читателите в дигиталното пространство. И изграждане на допълнителна мрежа от сътрудници, за да знаем какво се случва по места“.

Въпреки все по-засилващата се конвергенция между различните медии в наши дни, според генералния директор на БНР, радиото ще остане медията, която, по думите му „предлага най-интимното, личностно взаимоотношение с аудиторията и слушателите си“. 

За да се приобщят към съдържанието му младите хора, които все по-рядко слушат радио на FM, обаче, той каза, че е важно да говорим все повече за „аудио“: „Съдържанието трябва да е достъпно за по-младите хора, те потребяват съдържанието по различен начин, и ние трябва да сме на тяхно разположение“.

Генералният директор на БНР е категоричен, че именно съдържанието ще съхрани и в бъдеще интимността във взаимоотношенията на радиото с аудиторията му, защото „съдържанието е нашето познаване на аудиторията и техните проблеми“: „Всеки може да си извади телефона и да направи запис, но не и по начина, по който го правим в БНР - да направим един прекрасен разказ“, сподели Андон Балтаков.  

Към слушателите и работещите в Радио Пловдив

Генералният директор на БНР покани слушателите на Радио Пловдив да влязат в уеб сайта на радиото и да участват с отговор на въпросите от социологическото проучване, което в момента се прави за националните и регионалните програми. 

А за 9-те месеца, откакто е на поста си, отчете, че все още не е довършил цялостната реформа. Предстои много работа по дигиталното присъствие, избирането на продуктов мениджър, присъствието на подкасти в спотифай или други звукови агрегатори. Като припомни и наслова на концепцията си, с която спечели директорския пост в БНР: „Стабилност. Новаторство. Растеж“, Андон Балтаков подчерта: „Първата година беше за стабилността. За втората се подготвяме сега. В третата вярвам, че БНР ще мине в период на растеж.“

Той честити 65-годишния юбилей на Радио Пловдив така: „ Искам да честитя на всички наши колеги, както на всички бивши колеги, които са създавали програмите на Радио Пловдив, защото без техния труд, ние не бихме били тук днес. А също бих искал да поздравя нашите слушатели затова, че са били верни през целия този период на Радио Пловдив“.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

В Гърция цените на основните храни са с поне 30% по-ниски

Балканите бойкотират големите вериги магазини. Протестът срещу високите цени и ниския стандарт на живот започна от Хърватия и премина в Босна и Херцеговина, Черна гора и Северна Македония. Бойкот се подготвя и в Гърция на 19 февруари, а у нас той е насрочен за идния четвъртък – 13 февруари. Какво се случва с цените в България? До какво ще..

публикувано на 07.02.25 в 16:06

В дърводобива ножът е опрял да кокала, нужни са спешни мерки

Затварянето на дървопреработвателни предприятия, сред които и най-големият в региона завод за целулозна хартия в Стамболийски, води до криза в горския сектор и пазара на дървесина. Защо по-голямата част от дървесината вече се внася от други държави в Европа? Какво се случва в горския сектор у нас?  Според проф. Васил Живков, председател на УС на..

публикувано на 07.02.25 в 15:12

Държавата може са спре грабежа на големите вериги, стига да иска

Според ВМРО, съществува организирана престъпна група между държавата и големите търговски вериги. От организацията подчертават, че правителството има интерес от много високите цени на хранителните стоки в България. В интервю за Радио Пловдив по темата Александър Сиди от ВМРО беше категоричен, че  "цените в големите търговски вериги у нас са..

публикувано на 07.02.25 в 15:04

Пловдивчани и "за", и "против" бойкота на 13 февруари

Скъпи ли са храните в магазините? Възможно ли е и е в условията на пазарна икономика да има контрол върху цените? Какво мислят пловдивчани за инициативата за бойкот на магазините в определен ден, която започна от Хърватия и се разпространи в редица страни на Балканите, а у нас организации призоваха гражданите да се въздържат от покупки на 13 февруари в..

публикувано на 07.02.25 в 12:28
Кольо Парамов

Страната трябва да излезе от сегашния "режим на пауза"

Въможен ли е бюджет за 2025 година с дефицит до 3% от брутния вътрешен продукт (БВП), без увеличаване на данъци, без въвеждане на нови и без намаляване на разходите, свързани с важни инвестиционни, структуроопределящи проекти, каквато заявка даде Министерство на финансите.  Според икономиста Кольо Парамов страната в момента се намира в "режим на..

публикувано на 07.02.25 в 10:56